پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

حضور رهبر معظم انقلاب در اجتماع مردم شهرستان كرج

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در اجتماع بزرگ مردم شهرستان كرج طى سخنانى توجه آحاد مردم ايران را به ضرورت استمرار در حركت پرشتاب ملت بيدار، سرزنده و انقلابى ايران در عرضه كار و تلاش و سازندگى جلب كردند و غافل نشدن از نقشه هاى شوم دشمنان را نيز حائز اهميت دانستند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار كه با ابراز احساسات شورانگيز مردم توأم بود سهم مردم شهرستان كرج را در انقلاب اسلامى ايران بسيار مهم توصيف كردند و فرمودند: امتياز درجه اول هر شهر ايران اسلامى به احساس مسئوليت مردم آن شهر نسبت به سرنوشت كشور، انقلاب و نظام اسلامى بستگى دارد و مردم شهرستان كرج نيز در اين زمينه امتحان بسيار خوبى را در طول انقلاب داده اند و به وظايف خود براى سربلندى ايران و پيشرفت كشور عمل كرده اند.
حضرت آيت الله خامنه اى از مردم شهرستان كرج به عنوان عضو فعال ملت بزرگ و عزيز ايران اسلامى ياد كردند و فرمودند: در زمينه مسايل و مشكلات شهرستان كرج گزارشهايى به من داده شده است كه در محل با حضور مسئولين بخشهاى مختلف بررسى و نتيجه آن به برادران خدوم و زحمتكش در دولت منتقل خواهد شد و دولت خدمتگزار نيز در حد توان خود براى برطرف كردن مشكلات تلاش خواهد كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در ادامه سخنانشان نجات كشور از مشكلات تحميل شده را مستلزم پيشرفت قدرتمندانه در تمامى عرصه هاى سازندگى دانستند و فرمودند: اگر همه كشورهاى در حال توسعه همانند ايران اسلامى بر طبق نياز و خواست خود و با تكيه بر اراده و همت ملت خويش به سمت اهداف بزرگ حركت مى كردند، يقينا ميدان براى قلدرى و زورگوييهاى بين المللى باز نمى شد.
امروز ملت پرافتخار ايران با آگاهى از نقشه هاى دشمن به تلاشهاى خود در راه سازندگى و پيشرفت كشور ادامه خواهد داد و دشمنان اسلام قادر به سد كردن راه پيشرفت و استقلال ملت ايران نخواهند بود.
مقام معظم رهبرى ضمن تبيين دو جريان تبليغاتى دشمن عليه ايران اسلامى فرمودند: تبليغات استكبار جهانى در دوماهه اخير در مورد ايران بر روى دو جريان متمركز بوده است. آنها از يك سو در تلاش هستند كه وانمود سازند نظام جمهورى اسلامى از لحاظ اقتصادى دچار مشكلات اساسى و غير قابل حل است و از سوى ديگر نظام اسلامى، دولت و يا مسؤولين نسبت به ارزشهاى انقلاب بى اعتنا و بى مبالات شده اند و يا در اين جهت حركت مى كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى هدف از تبليغات دشمن را تيره و تار نشان دادن وضعيت اقتصادى و هزيمت فرهنگى انقلاب اسلامى دانستند و فرمودند: دشمنان ملت ايران در تبليغات خود مى كوشند نور اميد را از دل ملت و بخصوص جوانان محو كنند و اميد را كه بزرگترين قوه محركه انسان محسوب مى شود، به يأس مبدل سازند، اما با اين وجود، ملت ايران امروز به سوى يك آينده روشن كه عزت، سربلندى، ايمان و نفوذ او را در سطح دنياى اسلام تأمين مى كند، در حركت است و در صحنه بين المللى نيز به سمت هدفهايى پيش مى رود كه براى هر ملت سر زنده و بانشاطى شوق آفرين است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى تلاش قدرتهاى استكبارى را براى غارت ثروت ملتها و در هم كوبيدن شرف و عزت آنان يادآور شدند و فرمودند: ايران اسلامى به سمت استغناى مطلق از همه زورمندان و مستكبران حركت مى كند و اگر ملت و دولت ايران با همين انسجام و نيز اعتماد متقابلى كه دارند، حركت كنند، ايران اسلامى در آينده اى معقول و يك مدت زمان قابل محاسبه، خواهد توانست به عنوان كشورى ثروتمند، داراى دانش سطح بالا و برخوردار از زندگى شايسته يك ملت فعال و بانشاط سربلند كند، و اين مسأله براى دشمن، بسيار تلخ است.
مقام معظم رهبرى، جوانان را مركز نيرو، اميد، ابتكار و عمل توصيف كردند و فرمودند: اين كشور بزرگ با داشتن جمعيتى جوان، دانشگاههاى در حال گسترش و فارغ التحصيلان رو به افزايش و نيز برخوردار بودن از منابع زير زمينى، زمينهاى حاصلخيز و قدرت مهار آبهاى كشور و بالاتر از همه با مايه هاى دينى كه به آن زيبنده است، خواهد توانست با گذشت مدت معقولى به عنوان الگويى براى اين منطقه و مناطق ديگر جهان در آيد.
حضرت آيت الله خامنه اى لاعلاج وانمود كردن اقتصاد ايران اسلامى را ناشى از بدبينى، عناد و دشمنى دانستند و فرمودند: تبليغ دور ماندن مسئولان يا متصديان دولتى و يا جوانان از مبانى اسلام، دين و انقلاب، يك دروغ بزرگ است، زيرا امروز در اين كشور هر كسى كه در يك مسئوليت بزرگ و تعيين كننده مشغول خدمت است، بزرگترين هدف او اين است كه بتواند اين كشور را براساس تعاليم زندگى بخش اسلام بسازد و آن را به عزتى كه دين خدا براى مردم خواسته است برساند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در تبيين ابعاد با عظمت انقلاب اسلامى فرمودند: انقلاب اسلامى و رهبر عظيم القدر آن حضرت امام خمينى (رض) در ميان جوامع مسيحى كه كمترين ارتباطى با ايران و اسلام ندارند، نامى آشنا و شناخته شده است، دهها كتاب و رساله و صدها مقاله، شعر و قطعه ادبى در عظمت اين انقلاب صادر شده است، بنا بر اين انقلاب اسلامى و ارزشهاى انقلابى و اسلام عزت بخش توانسته است اين كشور را كه روزى پاانداز استكبار جهانى و استراحتگاه صهيونيستها محسوب مى شد، امروز به كشورى عزيز و مقتدر تبديل كند، و بر همين اساس ملتى كه چنين بهره هايى از اسلام برده است، هرگز به ارزشهاى اسلامى پشت نخواهد كرد.
مقام معظم رهبرى فرمودند: همه كسانى كه ايران اسلامى را سربلند مى خواهند، مى دانند كه تا وقتى پرچم اسلام بر اين كشور گسترده است و پرتو اسلام ناب محمدى از اين سرزمين به سرتاسر جهان اسلام مى تابد، اين ملت در ميان ملتها عزيز و سربلند است و از اسلام، قرآن و ارزشهاى الهى دست بر نخواهد داشت و بوسيله اسلام خواهد توانست ملتهاى ديگر را نجات بدهد.
حضرت آيت الله خامنه اى از پرچم با عظمت اسلام و نيز وحدت و اتحاد ملت ايران به عنوان دو عنصر اصلى در اقتدار، عزت و عظمت ايران اسلامى ياد كردند و در پايان سخنانشان فرمودند: امروز بزرگترين و لجوج ترين دشمنان ملت ايران آمريكا و زير بال او رژيم نامشروع صهيونيستى است. آنها از هر تلاشى براى ضربه زدن به ملت ايران استفاده مى كنند، اما با اين وجود اراده الهى بر ناكامى آنها استوار است و ملت ايران خواهد توانست دشمنان را در تمامى صحنه ها به زانو در بياورد.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، حجت السلام والمسلمين مدنى امام جمعه كرج در اظهارات كوتاهى مقدم رهبر انقلاب اسلامى را به شهرستان كرج گراميداشت و امروز را براى مردم اين منطقه يك روز تاريخى و خاطره انگيز خواند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /