پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

حضور در اجتماع بزرگ نيروى مقاومت بسيج مردمى به مناسبت سالروز تشكيل بسيج

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا امروز طى سخنان مهمى در اجتماع بزرگ نيروى مقاومت بسيج مردمى، ترفندها و شيوه هاى جديد و پيچيده استكبار جهانى در توطئه عليه انقلاب اسلامى ايران را تبيين كردند و ضرورت آمادگى معنوى، فكرى و سياسى مردم و بويژه جوانان را در برخورد هوشمندانه و آگاهانه با توطئه هاى جديد دشمن مورد تأكيد قرار دادند.
مقام معظم رهبرى در اين اجتماع كه به مناسبت سالروز تشكيل ارتش بيست ميليونى برگزار شد، استمرار توطئه هاى دشمنان انقلاب اسلامى را يادآور شدند و فرمودند: دشمنان اسلام از مقابله با نظامى كه منافع نامشروع استكبار را در منطقه برهم زده است، دست نخواهند كشيد و با آن آشتى نخواهند كرد. تجربه هاى شكست خورده آنان سبب شده است كه روشهاى خود را در مقابله با ملت ايران پيچيده تر كنند و امروز به اين نتيجه رسيده اند كه براى زدن و كوبيدن انقلاب، بايد به سراغ حوزه هاى علميه و دانشگاهها و يا يك فرد معمم بروند، تا بلكه از طريق آنها به هدف خود برسند، اما توطئه گران از بيدارى حوزه و دانشگاه و هوشيارى بزرگان اين كشور غافل بودند.
حضرت آيت الله خامنه اى توجه ملت ايران را به ضرورت شناخت اعماق توطئه دشمن جلب كردند و فرمودند: ملت ايران به همان نسبت كه دشمن، روشهاى خود را در توطئه عليه ايران اسلامى پيچيده تر مى كند، بايد بر هوشيارى و آگاهى خود بيفزايند و با آمادگى معنوى، فكرى، سياسى و حفظ وحدت و اتصال و ارتباط با يكديگر، چهره دشمن را در هر لباسى كه هست، شناسايى كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى پنهان شدن دشمن را در پشت، ماجراهاى گوناگون، خاطر نشان كردند و فرمودند: دشمن گاهى با ده واسطه يك فرد ساده لوح و بيچاره اى را تحريك مى كند كه حرفى را بزند و يا موضعگيرى غلط و ناشيانه اى را انجام دهد؛ و ممكن است چنين فردى، حتى خودش هم نداند كه عامل دشمن است. بنا بر اين بايد هوشيار بود؛ و من اميدوارم كه ملت ايران در شناخت دشمن اشتباه نكند. دشمن، استكبار جهانى است. دشمن، آمريكاست و دشمن، صهيونيستها هستند.
مقام معظم رهبرى از ورشكستگان سياسى، ضربت خوردگان از انقلاب، تودهنى خورده هاى از بسيج مردمى، ضربه خورده هاى از دادگاههاى انقلاب اسلامى و ساواكيهاى قديم، به عنوان واسطه هاى دشمن نام بردند و فرمودند: استكبار جهانى اين بار تصور كرد كه مى تواند روش مؤثرترى را براى مبارزه با انقلاب اسلامى تجربه كند و بر همين اساس پس از مطالعه زياد به اين نتيجه رسيد كه بايد رهبرى انقلاب را هدف قرار دهد، زيرا مى داند كه با وجود يك رهبر مقتدر در ايران اسلامى، همه توطئه هاى آنها نقش بر آب خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اى به نقش و جايگاه رهبرى در جامعه اسلامى اشاره كردند و فرمودند: رهبرى يعنى آن نقطه اى كه مشكلات لاعلاج دولت به دست او حل مى شود، نفس او حقيقت را براى مردم روشن و توطئه دشمن را بر ملا مى كند، تبليغات دروغ و ترفندهاى گوناگون دشمن را افشا مى كند و به مردم اميد مى دهد. در برابر توطئه سياسى بين المللى مى ايستد و تماميت انقلاب را در مقابل توطئه گران قرار مى دهد و دشمن را وادار به عقب نشينى مى كند، رهبرى در برابر اختلاف افكنيهاى دشمن، مايه الفت و مانع تفرقه مى شود و دستها را در دست هم مى گذارد.
به هنگام انتخابات نيز مردم با اعتماد به رهبرى است كه احساس وظيفه مى كنند و با ورود در انتخابات، حماسه عظيمى را مى آفرينند و آنجا كه جايگاه ابراز نظر مردم در مسائل انقلاب است، مردم چشم به دهان رهبرى دارند.
بنا بر اين بسيار طبيعى است كه استكبار جهانى، كينه اى عميق از رهبرى به دل داشته باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى فرمودند: استكبار با يك رهبرى مقتدر در نظام اسلامى دشمن است، چه اين كه يك رهبرى بى حال و بى خبر كه به راحتى بتوانند ذهن او را عوض كنند و او را به اشتباه بيندازند، براى آنها اهميتى ندارد. اما اگر رهبرى نظام اسلامى آنگونه بود كه اسلام مى گويد، مردم مى خواهند، انقلاب طلب مى كند و قانون اساسى حكم مى كند؛ در آن صورت من تعجب نمى كنم كه آنها با رهبرى، مخالف باشند و آن را هدف قرار بدهند.
مقام معظم رهبرى فرمودند: كسانى كه امروز اين گونه به زبان خشن حرف مى زنند و ناجوانمردانه سيل تهمت و افترا را روانه مى كنند، در حيات حضرت امام (رض) نيز دل ايشان را از خون پر كردند. مخالفت آنها با رهبرى به اين دليل است كه مى دانند رهبرى در ايران اسلامى گره گشاست.
حضرت آيت الله خامنه اى از برخورد هوشيارانه ملت، مسئولان و بزرگان كشور در مقابله با اين توطئه تجليل كردند و فرمودند: رئيس جمهور عزيز، جناب آقاى خاتمى اولين كسى بود كه در مصاحبه خود به شكل بسيار دقيق و هوشمندانه اى القائات دشمن را از ذهن مردم پاك كرد و در مقابل اين توطئه قرار گرفت.
رهبر معظم انقلاب اسلامى افزودند: شركت سى ميليون نفر در انتخابات رياست جمهورى و انتخابات رئيس جمهور با بيست ميليون رأى و نيز تشكيل دولت و راى مجلس شوراى اسلامى به تمامى وزراء، كار بزرگى بود كه براى مردم شيرين و به همان نسبت براى دشمن تلخ است، بنا بر اين نتوانستند تحمل كنند و در صدد برآمدند كه اتحاد، ايمان و همبستگى مردم را از بين ببرند و اين گونه وانمود كنند كه نظام جمهورى اسلامى دچار تشتت، دودستگى و اختلاف است.
اما آنها ملت ايران، انقلاب، روحانيت و مسئولان كشور را نشناختند و با همين جهل و بى خبرى و تحليل غلط است كه طى هيجده سال گذشته در برابر انقلاب اسلامى، شكست خورده اند و هميشه نيز شكست خواهند خورد.
مقام معظم رهبرى وجود مراجع آگاه را يكى از بركات مهم الهى براى مردم دانستند و فرمودند: مرجعى كه فريب نمى خورد و تبليغات دشمن، ذهن او را نمى سازد و مرجعى كه تحليل سياسى خود را از راديو اسرائيل نمى گيرد، خيلى ارزش دارد و همه مشاهده كردند كه چگونه مراجع عظام، حوزه علميه قم و ساير شهرها و نيز روحانيت محترم در مقابل زمزمه ها و شايعه هاى دشمن ساز ايستادند و اينجانب در مقام عمل به تكليف شرعى خود يعنى دفاع از نظام و رهبرى و نيز ولايت فقيه كه ستون فقرات نظام است، از همه كسانى كه در اين برهه قدم در ميدان گذاشتند تا حرف دشمن را در گلوى او خفه كنند و مشت به دهان او بكوبند، صميمانه تشكر مى كنم.
حضرت آيت الله خامنه اى ضرورت پايان دادن به راهپيماييها در سطح كشور در ارتباط با توطئه اخير را يادآور شدند و فرمودند: اگر در اين قضيه به شخص من ستمى رفته باشد، و كسى ظلمى كرده باشد، من از حق شخصى خود به طور كامل مى گذرم و هيچ شكايتى از هيچ كس ندارم.
اما مطلقا از حق مردم اغماض نخواهم كرد و كسانى كه مردم را هدف گرفتند و خواستند ذهن مردم را مغشوش كنند، امنيت مردم را برهم بزنند و مردم را در مقابل يكديگر قرار بدهند، در حق مردم، انقلاب و كشور خيانت كرده اند و بايد طبق قانون و در چارچوب قانون با آنها رفتار شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى فرمودند: من اطلاع دارم كه برخى از ايادى دشمن باز هم برنامه هايى دارند و مى خواهند به كارهاى خود ادامه دهند. اين كارها غير قانونى و خيانت به مردم است و مسؤولان اجرايى و قضايى بايد وظايف خود را درباره آنها انجام دهند و هيچگونه سستى در اين زمينه وجود نخواهد داشت.
مقام معظم رهبرى در قسمت پايانى اين بخش از سخنانشان فرمودند: دشمن بداند كه انقلاب اسلامى همان انقلابى است كه تخت امپراطورى استكبار را لرزاند و امروز نيز با همان قدرت و هيبت و با همان هيمنه و پيروزيها و پيشرفتها به راه خود ادامه خواهد داد و اينجانب نيز از خداوند متعال خواسته ام كه جسم و جان ناقابل مرا در راه خدمت به اسلام و ملت ايران و در مقابله با دشمنان اسلام و ايران اسلامى قرار بدهد.
بر پايه همين گزارش فرمانده كل قوا همچنين در بخش ديگرى از سخنان خود نقش و جايگاه بسيج مردمى را در جامعه اسلامى تبيين كرد و فرمودند: بسيج يكى از پديده هاى با بركت و بسيار شگفت آور انقلاب اسلامى است كه امام عظيم الشأن (رض) با ديد الهى و حكمتى كه خداوند به او ارزانى كرده بود، براى كشور، ملت و انقلاب اسلامى به يادگار گذاشت.
حضرت آيت الله خامنه اى بسيج را شامل مجموعه اى از پاكترين، فداكارترين و آماده به كارترين جوانان كشور توصيف كردند و فرمودند: بسيج عبارت از آن تشكيلاتى است كه اعضاى آن در يك مجموعه عظيم، منسجم، آگاه، متعهد، بصير و بيناى به مسائل كشور گرد آمده اند، مجموعه اى كه دشمن را بيمناك و دوستان را اميدوار و خاطر جمع مى كند. بسيج در حقيقت مظهر وحدت مقدس ميان افراد ملت و مظهر عشق، ايمان، مجاهدت و آمادگى كامل براى سربلندكردن كشور و ملت است.
فرمانده كل قوا همه انسانهاى مؤمن، آگاه، بصير، متعهد، علاقه مند و آماده به كار را عضو حقيقى بسيج مردمى دانستند و فرمودند: صفا و خلوص از برجسته ترين خصوصيات فرد بسيجى است.
ايمان و عمل مخلصانه، سلاحى است كه هيچ دشمن مادى قادر به مقابله با آن نيست و اخلاص همان چيزى است كه امام عزيز به بركت آن توانست يك حكومت فاسد و تحت حمايت قدرتهاى استكبارى را ريشه كن كند، يك حكومت الهى را به وجود آورد، نفوذ و تسلط آمريكا را قطع كند، جنگ هشت ساله اى را كه در آن تمام قدرتهاى مسلح دنيا از دشمن ايران اسلامى حمايت مى كردند، به نفع اين ملت تمام كند و همه توطئه هاى استكبار را بى اثر سازد، بنا بر اين مخلص كسى است كه نه براى رسيدن به مال، ثروت، مقام، نام نيك، انگيزه هاى نفسانى، حسد، طمع، حرص، زياده طلبى و قضاوت تاريخ بلكه فقط براى رضاى خدا انجام وظيفه مى كند.
اين گزارش همچنين حاكى است پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، سرلشكر پاسدار رحيم صفوى فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى و سرتيپ پاسدار عليرضا افشار فرمانده نيروى مقاومت بسيج هر يك گزارشى از اقدامات انجام شده براى گسترش سازماندهى نيروهاى بسيجى را به استحضار رساندند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /