پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار قشرهاى مختلف مردم به مناسبت ميلاد مبارك حضرت ولى عصر (عج)

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در سالروز ميلاد مبارك حضرت ولى عصر (عج)، جمع زيادى از قشرهاى مختلف مردم را از سراسر كشور به حضور پذيرفتند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار ميلاد مسعود خاتم الاوصياء را به ملت ايران و شيعيان جهان تبريك گفتند و اهميت ولادت مبارك حضرت بقيه الله الاعظم را در يادآورى مسأله انتظار، براى فرارسيدن دوران موعود و ظهور آن حضرت دانستند.
حضرت آيت الله خامنه اى به تهاجم دشمن به عقايد سازنده امت اسلام اشاره كردند و فرمودند: در مجموعه احكام و مقررات اسلامى، دشمنان اسلام و مسلمانان به سراغ عقايدى از شرع مقدس رفته اند كه تأثير مهمى در زندگى و سرنوشت آينده جامعه اسلامى داشته است و هدف آنها از بين بردن اين عقيده و در صورت ناتوانى كار بر روى محتواى آن بوده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى از توحيد، امامت، اخلاق اسلامى، صبر، توكل و قناعت به عنوان نقاط برجسته و حركت دهنده اسلام ياد كردند و فرمودند: اعتقاد به ظهور امام زمان (عج) به جهت پركردن دنيا از عدل، دادگسترى و نيكى و از بين بردن ظلمها و فاصله هاى طبقاتى، عقيده اى بسيار كارگشاست و سندى در دست است كه نشان مى دهد بزرگان استعمار، تنها راه سلطه بر شمال آفريقا را از بين بردن عقيده به مهدويت دانسته اند .
مقام معظم رهبرى كسانى را كه به اسم روشنفكرى و تجددطلبى، خواسته يا ناخواسته، عقايد اسلامى را بدون مطالعه مورد تشكيك قرار مى دهند، در خدمت دشمن دانستند و فرمودند: امروز هر نفسى و حنجره اى كه براى نااميد كردن مردم به دمد و هر قلمى كه كلمه اى در جهت مأيوس كردن مردم بر روى كاغذ بياورد، چه بداند و چه نداند، اين قلم و حنجره متعلق به دشمن است و دشمن از او استفاده مى كند.
حضرت آيت الله خامنه اى، اميد ناشى از اعتقاد به مهدويت را به مثابه خون در كالبد و روح در جسم مسلمانان توصيف كردند و فرمودند: استكبار جهانى امروز در تلاش است تا روح نااميدى و يأس را به زور در ملتهاى مسلمان و از جمله در ملت ايران تزريق كند و اغلب خبرهاى تبليغاتى و زهرآگين دشمن با هدف نااميد كردن مردم از اقتصاد و فرهنگ، مأيوس كردن متدينين از گسترش دين و ايجاد يأس از كار سياسى و فرهنگى در نيروهاى آزادى طلب و عناصر فرهنگى و سياسى، تنظيم و منتشر مى شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى افزودند: استكبار قادر به انجام هيچ كارى با يك ملت اميدوار، پرتحرك و فعال، زنده و بيدار، و با هوش نيست؛ اما مى تواند براى يك ملت مدهوش و نااميد و بى تحرك، نقشه بكشد، به جاى او تصميم بگيرد و به جاى او نيز عمل كند، بنا بر اين اعتقاد به مهدويت و وجود مقدس مهدى موعود (عج)، اميد را در دلها زنده مى كند و اين اميد فرصت هرگونه اقدامى را از دشمن سلب مى كند.
مقام معظم رهبرى مخدوش كردن اعتقاد به مهدويت در اذهان مردم را يكى از تلاشهاى حساب شده دشمن خواندند و فرمودند: جامعه اى مى تواند پذيراى مهدى موعود باشد كه از آمادگى و قابليتهاى لازم برخوردار شده باشد.
انبياء بزرگ الهى به دليل آماده نبودن زمينه، نتوانستند دنيا را از بديها پيراسته و پاك كنند و على بن ابى طالب (ع) نيز با آن نيروى اراده و اتصال به معدن علم الهى و آنهمه زيبايى ها و درخشندگيها در زمان خود نتوانست ريشه هاى بدى را به خشكاند؛ زيرا زمينه نامساعد بود و جامعه در مسير دنياطلبى حركت مى كرد.
حضرت آيت الله خامنه اى به درخشندگيهاى معنوى در ايران اسلامى اشاره كردند و فرمودند: امروز در كجاى دنيا به جز ايران اسلامى، شمار عظيمى از جوانان خوب حزب الهى و مؤمن را مى توان يافت كه با گذشت از شهوات نفسانى و پول و ثروت و با بلند نظرى و بى اعتنايى به زخارف دنيا به سمت صلاح و فلاح پيش بروند ؟ كجاى دنيا به جز ايران اسلامى مى توان مجموعه اى بزرگ از زنان را يافت كه در كار سياسى، فرهنگى و تشكيلاتى پيشتاز باشند، در هنگام جهاد، فرزندان خود را به جبهه بفرستند و در خانه دارى و تربيت فرزندان كدبانو و بهترين مربى باشند، همه اينها ارزش و اميد بخش است كه تحت تربيت اسلام حاصل شده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى از ملت ايران به عنوان ملتى عزيز و سرفراز در دنيا نام بردند و در پايان سخنانشان با اشاره به برگزارى باشكوه اجلاس سران كنفرانس اسلامى فرمودند: ملت و دولت ايران اين روزها شاهد عزت سياسى خود در جهان هستند و همگان مشاهده كردند كه به تبع بركات اسلام، ايران كشورى عزيز، مقتدر و برجسته است و مسؤولان با اخلاص، مؤمن و علاقه مند آن در خدمت ملتى بزرگ قرار دارند.
بر پايه همين گزارش در اين ديدار اقشار مختلف مردم از شهرهاى نجف آباد، چالوس، نو شهر، ايلام، محلات، كرمانشاه، جيرفت و همدان جمعى از خانواده هاى معظم شهيدان از شهرهاى تهران، زرين شهر و ابرقو، تعدادى از طلاب شهرهاى كاشان، يزد، قم، اصفهان و تعدادى از طلاب بنگلادشى و هندى و نيز شمارى از دانشجويان ايثارگر و شاهد از دانشگاههاى تهران حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /