پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

خطبه هاي اولين نماز جمعه ماه مبارك رمضان

ملت مسلمان ايران، امروز در اولين جمعه ماه مبارك رمضان، با حضوري گسترده و پر شكوه در نماز جمعه شهرها و مناطق مختلف كشور، به سپاس و ستايش پرودگار مهربان پرداخت و همايشي پر شكوه از آگاهي، بيداري و وحدت را به نمايش گذاشت.
در تهران نيز برغم بارش برف و باران، انبوه مردم روزه دار در دانشگاه تهران و خيابانهاي اطراف گرد آمدند تا به امامت ولي امر مسلمين، رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت ا... خامنه اي، اولين نماز جمعه ماه مبارك رمضان را اقامه كنند.
مقام معظم رهبري در خطبه اول نماز، ضمن توصيه به تقوا و دوري از گناهان، تقواي الهي را از جمله اهداف روزه داري در ماه مبارك رمضان بر شمردند و ابراز اميدواري كردند ملت مسلمان ايران، در اين ماه، تقوا را در رفتار، گفتار، احساسات و انديشه هاي خود حاكم گرداند و به كمال انساني نزديكتر شود.
حضرت آيت ا... خامنه اي تعليم و تزكيه را منشاء سعادت انسان در دنيا و آخرت خواندند و با اشاره به اينكه تمامي عبادات و تكاليف شرعي، ابزارهاي تزكيه و تربيت انسان بشمار مي روند افزودند: آنچه به اين عبادات و از جمله روزه، ارزش حقيقي مي بخشد، نيت، يعني انجام دادن عبادات براي خدا و براي اطاعت از فرامين الهي است و همين امر است كه به كارهاي عادي روزه داران نيز اجر و ثواب عبادت الهي مي بخشد. رهبر معظم انقلاب اسلامي با تبيين مفهوم واقعي روزه در روايت و احاديث، ماه مبارك رمضان را فرصت بسيار مناسبي براي استعفار، طلب رحمت الهي و دوري تمامي اعضاء و جوارح انسان از گناه و وسوسه هاي شيطاني بر شمردند و آحاد مردم بويژه جوانان را به استفاده هرچه بيشتر و بهتر از ماه رمضان، بعنوان بهار رحمت الهي توصيه كردند و اين امر را موجب استمرار خيرات و بركات پروردگار به ملت مسلمان ايران و جامعه اسلامي خواندند مقام معظم رهبري در خطبه دوم نماز به تبيين اهداف استكبار جهاني در تبليغات گسترده و بي وقفه برضد نظام اسلامي پرداختند و تصريح كردند جبهه استكبار با توجه به تجربيات خود از جمله در مسئله فروپاشي ماركسيسم، تلاش مي كند با استفاده از ابزار تبليغات، اهداف مورد نظر خود را در ايران نيز تحقق دهد؛ اما اشتباه آنها اين است كه ملت ايران را با ديگر ملتها مقايسه مي كنند و بر اين تصورند كه اين ملت، سوابق جنايات، توطئه ها و خباثت گريهاي آنها را فراموش كرده است و از ياد برده است كه استكبار چگونه در مقاطع مختلفي همچون دوران دفاع مقدس، تلاش مي كرد از دشمن با آنهمه جنايت، چهره اي موجه و منور ارائه كند و در مقابل از اين ملت و جوانان نوراني و ايثارگرش، چهره يك دژخيم را در افكار عمومي جهانيان تصوير كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در تشريح اهداف تبليغاتي جبهه استكبار به فعاليتهاي گسترده رسانه هاي غربي براي القاء وجود اختلاف ميان مسؤولان نظام اسلامي يا ميان مردم و مسؤولان اشاره كردند و افزودند: آنها حتي بعد از برگزاري با شكوه اجلاس سازمان كنفرانس اسلامي در تهران كه در واقع نمايش شگفت آور هماهنگي، وحدت عمل و قدرت مجموعه مسؤولان نظام اسلامي بود.
به تبليغات خود در مورد وجود اختلاف در نظام اسلامي ادامه مي دهند تا شايد برخي دلها را متزلزل كنند و به اهدافي دست يابند.
مقام معظم رهبري القاء وجود گرايش به غرب يا آمريكا در ايران را از ديگر محورهاي مهم تبليغاتي جبهه استكبار ارزيابي كردند و افزودند دشمن برغم آنكه استمرار جهت گيري منطقي و عقلاني نظام اسلامي را در برخورد با آمريكا مشاهده كرده تلاش مي كند اينگونه القاء كند كه در ايران كسي يا جناحي يا مجموعه اي به غرب و آمريكا گرايش پيدا كرده است تا شايد دوستان ما را در دنيا به تأمل وا دارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي تبليغ بي اعتقادي ملت ايران به اسلام و نظام اسلامي را سومين جهت گيري عمده تبليغات استكباري برشمردند و با اشاره به گسترش روز افزون معنويات در ميان قشرهاي مختلف مردم از جمله جوانان و دانشجويان فرمودند: امروز در حاليكه در آمريكا بسياري از مصلحين و انديشمندان از فساد روز افزون و مهار گسيخته، لب به اعتراض گشوده اند در ايران اسلامي، قشرهاي مختلف مردم روز بروز به معنويات گرايش بيشتري مي يابند و اين از نتايج استقرار نظام اسلامي است. رهبر معظم انقلاب اسلامي تأكيد كردند به ياري پروردگار، رفتار و روش ملت مسلمان و هوشيار ايران، پاسخ همه اين تبليغات را داده است و اين بار نيز تلاش تبليغاتي جبهه استكبار براي القاء اختلاف در ايران، وجود گرايش به غرب و آمريكا در نظام اسلامي و گرايش مردم به سوي مسائل غير ديني و غير انقلابي، بي ثمر خواهد ماند. حضرت آيت ا... خامنه اي در پايان خطبه هاي نماز، ضمن تأكيد بر لزوم وحدت بيشتر و يكپارچگي مردم و مسؤولان در مقابل استكبار افزودند: در اين ماه مبارك رمضان، با تمام وجود به پروردگار روي آوريد تا خداوند همچنانكه در 19سال اخير، شما را به عظمت و پيشرفت مادي و معنوي رسانده، از اين پس نيز ملت ايران و نظام اسلامي را بر دشمنان پر هياهو، كاملاً پيروز گرداند
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /