پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اجتماع باشكوه زنان انقلابى و پرشور استان هرمزگان

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در دومين روز از سفرشان به استان هرمزگان، امروز در اجتماع باشكوه زنان انقلابى و پرشور اين استان حضور يافتند و طى سخنانى جايگاه زن مسلمان را در نظام اسلامى بسيار ارزشمند و والا دانستند و بر نقش بانوان در هدايت مردان به حركت در مسير تفكرات و باورهاى صحيح تأكيد كردند.
مقام معظم رهبرى در تبيين ديدگاه اسلام درباره زن فرمودند: نظر اسلام درباره زن، مبتنى بر توجه به واقعيتهاى آفرينش زن و مرد و نيازهاى آنان براى رسيدن به اوج كمال انسانى است و ترديدى نيست كه با شناخت دقيق نظر اسلام و عمل صحيح به آن، بسيارى از مشكلات مرتفع خواهد شد؛ اما افسوس كه بسيارى از مردم به سنن، عادات و سوغات فرهنگهاى بيگانه بيشتر اهميت مى دهند و راه غلط و اشتباه نيز بيشتر ادامه مى يابد، بنا بر اين تلاش و تبليغ و فعاليت بسيارى لازم است تا زن بتواند در جايگاه حقيقى خود قرار بگيرد.
حضرت آيت الله خامنه اى همچنين با تأكيد بر تأثير تعيين كننده و سازنده آنان بر همسران، فرزندان، پدران و برادران خود فرمودند: مهمترين مشكلات بانوان، متأسفانه در درون خانواده و عائله است، جايى كه حرمت و شأن و حقوق بانوى مسلمان در مواردى ناديده گرفته مى شود و براى اصلاح اين مهم، علاوه بر قانونگذاران، زنان كشور نيز بايد با تحصيلات و كسب معارف دين و علم، تلاش كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى قلم بدستان و مناديان تفكرات غربى و ضد اسلامى را ناتوان از حل مشكلات زنان توصيف كردند و فرمودند: انس با كتاب و آشنايى با معارف، موجب آگاهى زن از حقوقى است كه اسلام براى زنان مسلمان در خانواده قرار داده است و اگر بانوان ما راه مورد نظر اسلام را بپيمايند، يقينا آن ستمى كه در طول تاريخ در جوامع مختلف بر زن رفته است، از بين خواهد رفت و از آن اثرى نخواهد ماند.
مقام معظم رهبرى تحميل ازدواج زود هنگام به دختران در برخى از نقاط استان هرمزگان را به دليل مغايرت آن با اسلام، نكوهش كردند و فرمودند: واداشتن دختران كم سن و سال به ازدواج، حركتى در جهت تضعيف زن و ناديده گرفتن حقوق اوست و قانون بايد با آن مقابله كند و زنان نيز با آگاهى، هوشيارى و رشد و معرفت خود در مقابل اين گونه تعديات بايستند.
حضرت آيت الله خامنه اى تحصيل علم، كسب معرفت و بالا بردن رشد فكرى در بانوان را حائز اهميت بسيار دانستند و فرمودند: اساسيترين كار براى زن كارى است كه با خلقت زنانه او و احساسات و عواطف به وديعه نهاده شده، در وجود او همخوان و هماهنگ باشد. اسلام ارزش زن را به اين مى داند كه او بتواند زندگى را براى خود، همسر و فرزندان به يك بهشت و جايگاهى براى عروج به معارف و مقامات معنوى تبديل كند و آن هنگام كه وظيفه او ايجاب كرد، نقش خود را در سرنوشت كشور و جامعه ايفا نمايد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى از تربيت فرزند و پروراندن انسانهاى فرهيخته در دامان زن به عنوان بزرگترين، با ارزش ترين و محبوب ترين كار براى زن ياد كردند و در پايان سخنانشان فرمودند: همه بايد تلاش كنند تا بتوانند تفكر عالى، ذهن روشن، پيشرفت علمى و اجتماعى و تأمين قوانين لازم را براى سعادت زن و ايفاى نقش او در تكامل جامعه فراهم آورند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، گروههاى دانشجويى و دانش آموزى به مدت يك ساعت در حضور رهبر انقلاب برنامه هاى تواشيح، سرود و دكلمه اجرا كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /