پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هزاران تن از كارگران و معلمان و مربيان آموزش و پرورش

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز ديدار هزاران تن از كارگران و معلمان و مربيان آموزش و پرورش با ايشان طى سخنانى از تبليغات دروغ و غلط و تعليمات ناقص، مغرضانه و خبيثانه از دين، انقلاب و شخصيتهاى كشور به عنوان برنامه امروز دستگاه استكبار عليه ملت بزرگ ايران ياد كردند و هدف اين تلاش دنباله دار دشمن را متزلزل كردن پايه هاى مستحكم ايمان در دلهاى مردم و بويژه جوانان دانستند. مقام معظم رهبرى در اين ديدار كه در آستانه روز معلم و روز كارگر انجام شد توطئه هاى گوناگون دستگاه استكبار عليه انقلاب اسلامى طى بيست سال گذشته را تبيين كردند و فرمودند: دشمنان ملت ايران از اولين روزهاى پيروزى انقلاب اسلامى همواره به خود وعده داده اند كه اين انقلاب دوام نخواهد داشت و به زودى به زانو در خواهد آمد؛ اما بوضوح ديدند كه ايران اسلامى محكم و استوار ايستاد و متجاوزين را بدون هيچ دستاوردى از خاك خود بيرون راند و در عرصه سازندگى نيز خالق شگفتيهاى بسيار شد و امروز انقلاب كبير اسلامى به حدى از رشد و بالندگى رسيده است كه دستگاه استكبار را به طور جدى و تا اعماق وجودش به وحشت انداخته است و اكنون قدرتهاى استكبارى كه از هر سو نااميد و درمانده شده اند، با همه وجود از هيمنه و هيبت اين انقلاب عظيم و ملت بزرگ ايران خائف و لرزان هستند.
حضرت آيت الله خامنه اى محاصره تبليغاتى را تنها راه دشمن براى مقابله با ملت ايران دانستند و فرمودند: دستگاه استكبار با راه اندازى صدها راديو، تلويزيون، روزنامه، مجله و وسايل گوناگون ارتباطى در دنيا با همه توان خود به مقابله با نظام اسلامى و مفاهيم انقلاب برخاسته است و در تلاش است تا از رهگذرآن مردم را نسبت به پايه هاى مستحكم ايمان خود متزلزل كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بر آگاهى خويش از فعاليتهاى پشت پرده دستگاه استكبارى تأكيد كردند و فرمودند: بحمدالله دستگاههاى خبر رسانى ما مجهز و كارامد هستند و به روشنى مى توان به چگونگى فعاليتهاى دشمن علم و يقين پيدا كرد. دشمن با استفاده از ابزارهاى متعدد تبليغاتى مى كوشد تا با دگرگون كردن حقايق و القاء تحليلهاى نادرست به مردم و بويژه جوانان، ايمان آنان را نسبت به انقلاب و نظام اسلامى متزلزل كند، اما ترديدى نيست، ايمان در دل مردم مستحكم است و قدرتهاى شيطانى در اين تلاش خود، راه به جايى نخواهند برد.
بر پايه همين گزارش مقام معظم رهبرى در بخش ديگرى از سخنانشان از كارگران و معلمان به عنوان دو قشر بسيار ارزشمند جامعه ياد كردند و در بيان مقام و منزلت كارگران فرمودند: منزلت اجتماعى و الهى قشر كارگر از آن جهت عظيم است كه كارگران مسلمان ما نفس كار كردن را يك وظيفه انسانى مى دانند و كسانى كه بر اين اساس كار سازنده انجام مى دهند و براى گذران زندگى خود تلاش مى كنند، عزيز و محترم هستند و نزد خداوند متعال نيز مأجورند.
حضرت آيت الله خامنه اى بهره مند شدن مردم مؤمن و مسلمان ايران از محصول كار كارگران و در نتيجه بى نيازى كشور از بيگانگان را به عنوان دو نكته مهم و اساسى به كارگران خاطر نشان كردند و فرمودند: كارگران با نوآورى، اختراع و ابتكارات گوناگون خود، كشور را از وابستگى نجات مى دهند و در واقع كار آنها علاوه بر آن كه وظيفه، عبادت و ثواب محسوب مى شود، مردم را منتفع و كشور را از بيگانگان بى نياز و مستغنى مى سازد. بنا بر اين در ايران اسلامى، كارگرى بايد به عنوان يك افتخار بزرگ محسوب شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى مقاومت و ايستادگى كارگران در برابر توطئه ها و ترفندهاى خباثت آميز دشمنان اسلام را طى سالهاى پس از پيروزى انقلاب يادآور شدند و فرمودند: تمامى دستاوردهاى توليدى و صنعتى و پيشرفتها، اختراعات و ابتكارات ايران اسلامى، به بركت ايستادگى و مقاومت كارگران كشور در برابر تلاشهاى رذيلانه دشمن ممكن شده است و امروز دستگاههاى ذيربط بايد با جديت و دلسوزى به امور كارگران و مشكلات رسيدگى كنند و براى ارتقاء كيفيت و اتقان و استحكام محصول كار كارگران ايرانى برنامه ريزى لازم را انجام دهند.
مقام معظم رهبرى در ادامه سخنانشان با تجليل از مقام معلم فرمودند: تمامى انسانها در يك جامعه پيشرفته اسلامى اعم از سرداران، فرزانگان، علماء و برجستگان كشور رهين و پرورده دست معلمان هستند و همواره سايه معلم را بر سر خويش احساس مى كنند. پس سلام بر معلمان و مربيان دوران كودكى، نوجوانى و جوانى ما كه چه حق بزرگى بر گردن ما دارند و چه كار بزرگى را به انجام رساندند.
حضرت آيت الله خامنه اى شغل معلمى را به جهت نقش آن در نورانى كردن گوهر وجود انسانها، عظيم و بسيار با ارزش دانستند و فرمودند: معلمان كشور به تناسب شأن و مقام رفيع خود، مسؤوليت بيشتر و بزرگترى دارند و آموزش و پرورش از آن جهت كه با عزيزترين، مؤثرترين و در عين حال آسيب پذيرترين قشر جامعه يعنى جوانان و نوجوانان مواجه است مسؤوليتى مضاعف دارد، بنا بر اين معلمان و مربيان بايد دانش آموزان جوانان و نوجوانان ما را كه در اين دوران حساس، مهم و تعيين كننده انقلاب و نظام اسلامى زندگى مى كنند با چنان ايمان عميق و راسخى تربيت كنند كه بتوانند در مقابل مطامع دشمن، تجاوز بيگانگان و در برابر سلطه گرى آمريكا و دستگاههاى استعمارگر همانند كوه محكم و مقاوم بايستند.
اين گزارش همچنين حاكيست پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، آقايان كمالى وزير كار و امور اجتماعى و مظفر وزير آموزش و پرورش هر يك در سخنان كوتاهى روز كارگر و روز معلم را گرامى داشتند و از نقش برجسته و بارز اين دو قشر جامعه در حصول پيشرفتها و دستاوردهاى مهم انقلاب تجليل كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /