پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار دانشجويان و دانشگاهيان دانشگاه تهران

دانشگاه تهران امروز ميهمان داشت. حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى پيش از ظهر امروز بدون اطلاع قبلى دانشجويان و دانشگاهيان به دانشگاه تهران رفتند تا بااستادان و دانشجويان ديدار كنند و به آنهاگفت و شندو صميمانه بپردازند.
مقام معظم رهبرى پس از ورود به دانشگاه به طور سرزده از چند كلاس درس دانشكده ادبيات و علوم انسانى بازديد كردند و با استادان و دانشجويان در مورد مسايل مختلف به گفتگو پرداختند.
حضرت آيت الله خامنه اى سپس به مسجد دانشگاه رفتند و دانشجويان نيز كه از حضور ايشان در دانشگاه اطلاع يافته بودند براى ديدار با رهبر انقلاب به سوى مسجد دانشگاه شتافتند.
مقام معظم رهبرى در مسجد دانشگاه تهران در فضايى صميمى و سرشار از محبت و احساس به پرسشهاى دانشجويان و دانشگاهيان در زمينه هاى مختلف پاسخ دادند. كه اين جلسه تا اذان ظهر ادامه يافت. پس از جلسه پرسش و پاسخ نماز ظهر و عصر دانشجويان و استادان به امامت حضرت آيت اللَّه خامنه اى اقامه شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى پس از اقامه نماز در جمع دانشگاهيان و دانشجويان در سخنانى به زمينه هاى پيدايش روشنفكرى در اروپا، اشاره كردند و ضمن تبيين خصوصيات برخى از پيشگامان روشنفكرى در ايران تصريح كردند كه روشنفكرى در كشور ما اصولا بيمار متولد شده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى خاطر نشان كردند: گرايش به غرب مخالفت با مذهب و رويگردانى از آيينها و سنن ملى از مشخصات جريان روشنفكرى قبل از دوران پيروزى انقلاب اسلامى در ايران است.
مقام معظم رهبرى در ادامه بياناتشان با تشريح سير تحول جريان روشنفكرى در عصر انقلاب اسلامى ظهور قشر وسيعى روشنفكران مذهبى و انقلابى را از دستاوردهاى مهم فرهنگى انقلاب اسلامى دانستند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در پايان سخنانشان با اشاره به تلاشهاى برخى محافل براى احياى جريان منسوخ شده روشنفكرى با مشخصات روشنفكرى قبل از پيروزى انقلاب اسلامى، اين حركت را ارتجاع روشنفكرى ناميدند و خطر اين تلاشها را به دانشگاهيان گوشزد كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /