پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران

حضرت آیت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى با ایشان طى سخنان مهمى با اعلام آماده باش در برابر فتنه طالبان در افغانستان، نسبت به ادامه حرکت خزنده فرهنگى دشمن هشدار دادند و دستگاههاى فرهنگى، امنیتى و قضایى کشور را به برخورد قانونى با آن دسته از مطبوعاتى که با سوء استفاده از آزادى، ایمان مردم را هدف قرار داده اند، موظف دانستند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با یادآورى هشدارهاى چندسال گذشته خود در مورد تهاجم فرهنگى دشمنان علیه ایمان مردم فرمودند: حرکت خزنده فرهنگى دشمن که از 6 سال قبل در کشور شروع شده است یک نقطه اصلى یعنى ایمان مردم را هدف قرار داده است. منشاء همه خیرات و برکات در ایران اسلامى از ایمان به آن حقیقت درخشان و مسلمى ناشى مى شود که توانست ملت ایران را از ظلم و جور استبداد نجات دهد. اختراعات و ابتکارات گوناگون جوانان را در عرصه سازندگى موجب شود و راههاى سخت و دشوار را فراروى ملت ایران هموار کند. بنا بر این امروز دشمن در حرکت ادامه دار فرهنگى خود به جنگ ایمان مردم آمده است و متأسفانه عده اى از عناصر غافل و فریب خورده نیز دشمن را یارى مى دهند.
حضرت آیت الله خامنه اى انجام برخى فعالیتهاى فرهنگى خطرناک را در سطح مطبوعات کشور یادآور شدند و فرمودند: کسانى که خجلت زده ى عدم حضورشان در عرصه دفاع مقدس هستند، در دنباله کارهاى فرهنگى خطرناک خود، در صددند تا یاد آن روزها را از خاطر ملت ایران ببرند و نام جنگ و یادگارهاى شهادت و نجابت و عصمت را از یاد و خاطره مردم حذف کنند اما با وجود این تلاشها، بایستى خاطره درخشان روزهاى بزرگ دفاع مقدس با قوت و قدرت هر چه بیشتر باقى بماند و بدون انجام هیچگونه مبالغه اى، واقعیتهاى حماسه هاى پرافتخار ملت ایران در کارهاى نوشتارى، هنرى و تصویرى برجسته شود.
مقام معظم رهبرى بر قابل حل بودن تمامى اختلافات سیاسى و سلیقه اى در دایره معتقدین به انقلاب تأکید کردند و فرمودند: کسانى که اسلام، انقلاب، امام، حرکت در راه خدا، اخلاص، فداکارى و ایثار را قبول دارند، بدون تردید قادر به حل هرگونه اختلاف سلیقه و اختلاف سیاسى و بینشى در مسایل کشور هستند اما مشکل آنجاست که عده اى از مخالفین اسلام، امام و نظام با پنهان شدن در پشت سر جمعى دیگر ایمان مردم را هدف قرار داده اند و من مى بینم که برخى از مطبوعات کشور دستخوش چنین بحرانى هستند که باید خود را نجات دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى مفاهیم و حقایقى نظیر آزادى بیان و آزادى فعالیتهاى اجتماعى را ارمغان انقلاب و امام و ثمره خون شهدا دانستند و فرمودند: تردیدى نیست که پاسداران خون شهدا و پیروان امام (رض) علمداران واقعى آزادى بیان و آزادى فعالیتهاى اجتماعى هستند، اما این آزادى مطلق نیست و محدود است به حدودى که اسلام معین فرموده است و بر این اساس آزادى براى کسانى که مردم را به بى ایمانى و شهوات سوق مى دهند، "آزادى خیانت "است و اگر قرار باشد کسانى توطئه کنند و آن را در یک نوشته اى منعکس سازند این "آزادى توطئه" است و نظام اسلامى این آزادى را مردود مى داند.
مقام معظم رهبرى نسبت به سوء استفاده از آزادى در برخى از مطبوعات هشدار دادند و فرمودند: جلوگیرى از این حرکات موذیانه کار دشوارى نیست اما من منتظر مى مانم ببینم دستگاههاى مسؤول چه مى کنند. وزارت ارشاد، دستگاههاى قضایى و امنیتى ببینند کسانى که ایمان مردم را هدف قرار داده اند و به انقلاب اهانت مى کنند از جان مردم چه مى خواهند. این براى بار دوم است که در این زمینه هشدار مى دهم و اکنون من با مسؤلین اتمام حجت مى کنم. آنها باید در این مورد اقدام کنند و ببینند کدام روزنامه است که از حدود آزادى پا را فراتر مى گذارد.
حضرت آیت الله خامنه اى اظهارات روزنامه ها و مجامع جهانى را در قبال برخورد با سوء استفاده کنندگان از آزادى، بى اهمیت دانستند و فرمودند: حضرت امام خمینى(رض) فیلسوف، عارف، فقیه، حقوقدان، شاعر و هنرشناسى بزرگ بود که هر کس یکى از خصوصیات ایشان را داشت دستگاههاى فرهنگى دنیا براى او احترام قائل مى شدند ولى دیدیم که مطبوعات غربى و سازمانهاى جهانى شخصیت استثنایى امام (رض) را چگونه معرفى کردند و یا اکنون با شگردهاى مطبوعاتى و تبلیغاتى فتنه گرانى از قبیل سفاکین طالبان را چگونه ترویج مى کنند، بنا بر این ما هیچ وقت به گفته ى روزنامه ها و سازمانهاى جهانى توجه نکرده ایم و نباید توجه کنیم و من منتظر اجازه سازمانهاى بین المللى براى نحوه اداره کشور نمى مانم.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بر ضرورت تبیین آزادى حقیقى و جدا کردن آن از توطئه، خیانت، اخلال و ناامید کردن مردم تأکید کردند و فرمودند: ملت ایران ملتى انقلابى است، اینجا کشور اسلام و قرآن و کشور امام زمان و اهل بیت(ع) است و ایمان در این کشور ریشه هاى بسیار عمیقى دارد. حرکت استعمارى و استکبارى در طول سالیان مدید نتوانسته است این ملت را از دین و ایمان خود جدا کند و بر این اساس چگونه مى توان به کسانى که نگاهشان به دروازه هاى غرب و بخصوص آمریکاست اجازه داد تا پس از 20 سال مخالفت در مقابل انقلاب و امام میدان دار صحنه کشور بشوند و با اهانت، دروغ و تهمت، گذشته پرافتخار این ملت را زیر سؤال ببرند.
مقام معظم رهبرى بر عشق و ایمان ملت ایران به مبادى ایمانى و اسلامى تأکید کردند و فرمودند: اکثریت قاطع جوانان کشور با فطرت دینى و ایمانى تربیت مى شوند، دین را مى خواهند و راه نجات را در دین مى یابند. این ملت با تمسک به دین و حبل الله توانست به عزت و استقلال برسد و آماده است هرگاه که لازم باشد از دین دفاع کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى حفظ تمامیت نظام و احترام به مسؤلین کشور را ضرورى دانستند و فرمودند: همه باید مراقب و مواظب باشند که کارهاى خلاف قائده و قانون با عنوان دفاع از دین و ولایت از کسى سر نزند. ما احتیاج به این کارها نداریم. ما قانون و نظم داریم و احترام نظام و مسؤلین باید محفوظ بماند.
حضرت آیت الله خامنه اى در بخش دیگرى از سخنانشان فتنه هاى طالبان سفاک در افغانستان و اقدامات جنایت کارانه آنان علیه ملت مظلوم این کشور را خاطر نشان کردند و فرمودند: همه مسؤلین و دست اندرکاران کشور و از جمله نیروهاى مسلح باید آماده باشند تا هر چه را که مسؤلان سیاسى و امنیتى کشور صلاح دیدند و به نفع کشور دانستند در وقت خود با قدم قاطع و اقدام سریع عملى کنند.
فرمانده کل قوا مسئله افغانستان را از جنبه هاى انسانى، اسلامى، سیاسى و ملى، براى ملت ایران با اهمیت دانستند و فرمودند: توصیه حتمى من به سپاه، ارتش و دستگاههاى امنیتى و مسؤلین خبرى و تبلیغاتى این است که همه باید آمادگى لازم را براى حفظ منافع کشور از یک سو، و انجام وظایف اسلامى از سوى دیگر داشته باشند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بر نقش کمپانیهاى نفت و گاز غربى و بویژه آمریکایى در هدایت گروه جنایتکار طالبان تأکید کردند و فرمودند: فتنه هاى گروه سفاک طالبان گرفتارى بزرگى را براى ملت افغانستان به وجود آورده است. ملت ایران وضعیت کنونى افغانستان را از جرایم بزرگ استکبار مى داند و از آنچه که بر ملت مظلوم افغانستان مى گذرد عمیقا رنج مى برد.
مسأله افغانستان از جنبه هاى انسانى، اسلامى، سیاسى و ملى براى ملت ایران حائز اهمیت بسیار است و توصیه حتمى من به نیروهاى مسلح و دست اندرکاران کشور این است که آمادگى لازم را براى حفظ منافع کشور، انجام وظایف اسلامى و نیز همدردیهاى انسانى داشته باشند.
مقام معظم رهبرى، جنایات طالبان در افغانستان را براى هر انسان با انصاف و آزاده اى رنج آور و دردناک توصیف کردند و فرمودند: متأسفانه در برخى از مطبوعات کشور در ارتباط با مسأله افغانستان همان خطى دنبال مى شود که تبلیغات رسانه هاى غربى و بخصوص آمریکایى دنبال آن هستند که این امر عمیقا مایه تأسف و تعجب است و این شک و تردید را ایجاد مى کند که آنها به تشکیلات استکبارى و یا آمریکایى وابسته هستند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى ملت افغانستان را براى انجام کارهاى بزرگ، ملتى با استعداد و شایسته دانستند و اظهار امیدوارى کردند که با استعانت از پروردگار، مردم افغانستان از این ابتلاى بزرگ و وحشتناک نجات یابند.
حضرت آیت الله خامنه اى در بخش دیگرى از سخنانشان پاسداران را نمونه اى از بروز و ظهور نورانیت ایمانى و دینى در بین جوانان کشور توصیف کردند و فرمودند: شما یادآور درخشانترین خاطرات دفاع جانانه، فداکارانه و پارسایانه ملت ایران در مقابل تهاجمى هستید که هدفش نابودى عزت ملت ایران و لطمه زدن به عظمت اسلام بود. شما جزو بهترین عناصرى هستید که در آن روز واقعا با پارسایى و پاکدامنى و شجاعت و فداکارى ایستادید و این ملت و کشور و تاریخ و در حقیقت پرچم برافراشته اسلام را نجات دادید.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبرى سرود ویژه اى در تجلیل و تمجید از رهبر معظم انقلاب اسلامى اجرا شد که معظم له در سخنانشان ضرورت پرهیز از بکار بردن الفاظ مبالغه آمیز در سرودها را یادآور شدند و فرمودند: بنده افتخارم به این است که بتوانم خدمتگزار مردم باشم و سرورى فقط مختص خداى متعال و بندگان صالح برجسته و معصومین (ع) است. بنا بر این کلمات مبالغه آمیز را حذف کنید زیرا با شنیدن آن حقیقتا متأذى مى شوم.
به موجب این گزارش، در آغاز این دیدار حجت الاسلام والمسلمین موحدى کرمانى و سرلشکر پاسدار رحیم صفوى فرمانده کل سپاه پاسداران به طور جداگانه سخنان کوتاهى را در اعلام آمادگى سپاهیان پاسدار براى اجراى اوامر فرماندهى کل قوا ایراد کردند.

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /