پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

نامه وزير آموزش و پرورش و پاسخ مقام معظم رهبري

حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي از خيرين مدرسه ساز در سراسر كشور، تقدير و تشكر كردند و طي دستوري كليه املاك تحت تملك بنياد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامي كه از آنها به عنوان محل آموزشي استفاده مي شود را به وزارت آموزش و پرورش به صورت رايگان واگذار فرمودند.
اين دستور پيرو درخواست وزير آموزش و پرورش انجام گرفت.
متن نامه وزير آموزش و پرورش به اين شرح است:
محضر مبارك حضرت آيت الله خامنه‌اي
رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران
با سلام و تحيت و عرض ادب
به منظور تعيين تكليف زمين و املاك مورد اختلاف فيمابين وزارت آموزش و پرورش و بنياد مستضعفان و جانبازان و جلوگيري از مكاتبات غير ضروري و حل مشكلات اداري و اجرائي ناشي از بلاتكليفي اين املاك استدعا مي‌شود در صورت صلاحديد دستور فرماييد مالكيت املاك ذيل الذكر به صورت بلاعوض به وزارت آموزش و پرورش انتقال يابد و بنياد مستضعفان و جانبازان ملزم گردد در يك زمان بندي كوتاه نسبت به اين امر اقدام نمايد.
1- مالكيت كليه ساختمانها و املاكي كه از قبل از انقلاب فضاي آموزشي و پرورشي بوده و بعد از انقلاب به نفع بنياد مستضعفان و جانبازان مصادره گرديده است و هم اكنون نيز به عنوان فضاي آموزشي و پرورشي مورد استفاده دانش آموزان قرار دارد.
2- مالكيت عرصه كليه اراضي كه بعد از انقلاب به نفع بنياد مستضعفان و جانبازان مصادره گرديده و آموزش و پرورش از اوايل انقلاب در اين عرصه ها اقدام به احداث اعياني مدرسه نموده است و هم اكنون به عنوان فضاي آموزشي و پرورشي مورد استفاده دانش آموزان مي‌باشد.
3- مالكيت ساختمانها و املاكي كه قبل از انقلاب مدرسه نبوده و بعد از انقلاب به نفع بنياد مستضعفان و جانبازان مصادره گرديده است ليكن از سالها قبل تاكنون به عنوان فضاي آموزشي و پرورشي مورد استفاده دانش آموزان قرار دارد.
از خداوند بزرگ سلامتي و عزت و سربلندي بيش از پيش آن وجود شريف را مسألت مي‌نمايم.
ادام الله ظله الشريف علي رئوس المسلمين
ارداتمند_ حسين مظفر
مقام معظم رهبري در پاسخ نامه فوق فرمودند:” همه مدارسي كه مشمول تعريف در سه بند مذكور در نامه وزير محترم آموزش و پرورش است
يكسره به ملكيت آموزش و پرورش درآيد.”
شايان ذكر است همچنين، رهبر معظم انقلاب اسلامي چندي پيش بمنظور حذف مدارس سه نوبته مناطق محروم شهرهاي اطراف استان تهران و بهبود وضع آن مدارس مبلغ ده ميليارد ريال اختصاص داده بودند كه در اختيار سازمان نوسازي و توسعه و تجهيزات مدارس كشور قرارگرفته بود.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /