پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار خانواده‌هاي‌ معظم‌ شهدا،جانبازان‌ و ايثارگران‌ نيروهاي‌ مسلح‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ امروز در ديدار خانواده‌هاي‌ معظم‌ شهدا، جانبازان‌ و ايثارگران‌ نيروهاي‌ مسلح‌ در سخنان‌ بسيار مهمي‌ با تأكيد بر لزوم‌ مبارزه‌ جدي‌ با تروريسم‌ اظهارات‌ متكبرانه‌ مقامات‌ آمريكا پس‌ از حوادث‌ اخير شهرهاي‌ نيويورك‌ و واشنگتن‌ را محكوم‌ و منطق‌ آمريكا را در تعريف‌ تروريسم‌ غلط و غيرقابل‌ قبول‌ دانستند و تصريح‌ كردند: جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ آمريكا را براي‌ هدايت‌ حركتي‌ جهاني‌ بر ضد تروريسم‌ صادق‌ و صالح‌ نمي‌داند و در هيچگونه‌ حركتي‌ به‌ رهبري‌ آمريكا براي‌ مبارزه‌ با تروريسم‌ شركت‌ نخواهد كرد.
ايشان‌ رفتار دولت‌ و مسؤولين‌ آمريكا را بعد از حوادث‌ اخير در نيويورك‌ و واشنگتن‌ بسيار متكبرانه‌، مغرورانه‌ و برخاسته‌ از روحيه‌ استكباري‌ دانستند و با اشاره‌ به‌ لطمه‌ ديدن‌ حيثيت‌ آمريكا در اين‌ حوادث‌ افزودند: تحقير شدن‌ دولت‌ آمريكا، دليلي‌ براي‌ اظهارات‌ خشمگينانه‌ و مستبكرانه‌ مسؤولان‌ آن‌ نمي‌شود و ملتها و دولتهاي‌ مستقل‌ با اينگونه‌ اظهارات‌ از ميدان‌ خارج‌ نخواهند شد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با رد اين‌ مطلب‌ كه‌ كساني‌ كه‌ همراه‌ دولت‌ آمريكا نباشند با تروريستها خواهند بود، تأكيد كردند: اين‌ حرف‌ غلطي‌ است‌ زيرا اكنون‌ حكومتهايي‌ در كنار آمريكا هستند كه‌ از همه‌ تروريستها خطرناكتر مي‌باشند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ افزودند: كساني‌ كه‌ در رأس‌ رژيم‌ غاصب‌ صهيونيستي‌ قرار دارند در فاجعه‌بارترين‌ و وحشيانه‌ترين‌ حوادث‌ تروريستي‌ شركت‌ داشته‌اند و همچنان‌ هم‌ به‌ اعمال‌ خود ادامه‌ مي‌دهند. رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ تقسيم‌بندي‌ آمريكا را درخصوص‌ كشورهاي‌ حامي‌ و مخالف‌ تروريسم‌ غيرقابل‌ قبول‌ خواندند و تصريح‌ كردند: ما با شما نيستيم‌ و با تروريستها هم‌ نيستيم‌.
ايشان‌ خاطرنشان‌ كردند: در منطق‌ غلط آمريكا، كشتار صبرا و شتيلا، قانا و تصويب‌ رسمي‌ ترور مسلمانان‌ فلسطيني‌ از مصاديق‌ تروريسم‌ نمي‌باشد اما دفاع‌ مشروع‌ مردم‌ فلسطين‌ از سرزمين‌ خود، تروريسم‌ عنوان‌ مي‌شود.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ اظهارات‌ مقامات‌ آمريكايي‌ مبني‌ بر اينكه‌ تروريسم‌ خوب‌ و بد وجود ندارد افزودند: آمريكاييها، خود، عملا تروريسم‌ را به‌ خوب‌ و بد تقسيم‌ كرده‌اند زيرا در حادثه‌ هدف‌ قرار گرفتن‌ هواپيماي‌ مسافري‌ ايران‌ بر فراز خليج‌ فارس‌ و كشته‌ شدن‌ صدها انسان‌ بي‌گناه‌، بجاي‌ عذرخواهي‌ و مجازات‌ عاملان‌ آن‌، فرمانده‌ ناو آمريكايي‌ مورد تشويق‌ قرار مي‌گيرد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ امواج‌ تبليغاتي‌ جهاني‌ درخصوص‌ حوادث‌ اخير آمريكا را كاملا يكجانبه‌ و براساس‌ منافع‌ قدرتها دانستند و با اشاره‌ به‌ فضاسازي‌ مسؤولين‌ و دستگاههاي‌ تبليغاتي‌ آمريكا بر ضد مسلمانان‌ بعد از انفجارهاي‌ نيويورك‌ و واشنگتن‌ از آن‌ بعنوان‌ كاري‌ بسيار زشت‌ و بد و داراي‌ آثار بلندمدت‌ ياد و خاطرنشان‌ كردند: چگونه‌ است‌ كه‌ شما در ساعات‌ اوليه‌ اين‌ حوادث‌، سريعا مسلمانان‌ را متهم‌ مي‌كنيد در حاليكه‌ اگر دستگاههاي‌ اطلاعاتي‌ شما تا اين‌ حد قوي‌ بودند چرا از كشف‌ عمليات‌ وسيع‌ در واشنگتن‌ و نيويورك‌ كه‌ نياز به‌ ماهها و حتي‌ سالها برنامه‌ريزي‌ دارد، عاجز مانديد؟ ايشان‌ با اشاره‌ به‌ اظهارات‌ رئيس‌ جمهور آمريكا كه‌ اين‌ حوادث‌ را جنگ‌ صليبي‌ ناميده‌ بود، افزودند: اگر اين‌ سخنان‌ با قصد و عمد نبوده‌ است‌ پس‌ اين‌ سؤال‌ مطرح‌ مي‌باشد كه‌ چرا مسؤول‌ عاليرتبه‌ يك‌ كشور، بايد اينگونه‌ بي‌تسلط، سخن‌ بر زبان‌ براند؟
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ خاطرنشان‌ كردند: شما خود بر ضد اسلام‌ فضاسازي‌ مي‌كنيد و نامهاي‌ متعدد عربي‌ و اسلامي‌ را به‌ عنوان‌ متهم‌ منتشر مي‌كنيد بدون‌ آنكه‌ نام‌ آمريكايي‌ها و غربي‌هاي‌ متهم‌ را منتشر نماييد و بعد هم‌ مي‌گوييد به‌ مسلمانان‌ حمله‌ نكنيد؟
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، درخواست‌ آمريكاييها را از كشورهاي‌ دنيا براي‌ همكاري‌ با آنها بدليل‌ ضربه‌ خوردن‌ منافعشان‌، پرتوقعي‌ و زورگويي‌ خواندند و تأكيد كردند: همين‌ زورگوييها است‌ كه‌ آمريكا را منفور كرده‌ و هر روز شاهد به‌ آتش‌ كشيده‌ شدن‌ پرچم‌ آمريكا در نقاط مختلف‌ دنيا هستيم‌ و كنفرانس‌ اخير ضدنژادپرستي‌ در آفريقاي‌ جنوبي‌ نيز نمونه‌ بارزي‌ از احساسات‌ ضدآمريكايي‌ مردم‌ و دولتها بود.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ سخنان‌ و مواضع‌ خوب‌ مسؤولان‌ نظام‌ پس‌ از حوادث‌ اخير آمريكا تصريح‌ كردند: جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ در حمله‌ آمريكا و متحدانش‌ به‌ افغانستان‌ هيچگونه‌ كمكي‌ نخواهد كرد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ توطئه‌هاي‌ مختلف‌ آمريكا بر ضد جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ در طول‌ 23 سال‌ گذشته‌ افزودند: شما كه‌ همواره‌ به‌ منافع‌ ايران‌ ضربه‌ زده‌ايد اكنون‌ با چه‌ رويي‌ درخواست‌ كمك‌ براي‌ حمله‌ به‌ كشور مسلمان‌، رنج‌ كشيده‌ و مظلوم‌ افغانستان‌ كه‌ در همسايگي‌ ما قرار دارد، مي‌كنيد؟
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ پشت‌ صحنه‌ مسائل‌ مربوط به‌ حمله‌ احتمالي‌ به‌ افغانستان‌ را براساس‌ شواهد و قرائن‌ متفاوت‌ از جنجالها و تبليغات‌ ظاهري‌ كنوني‌ ارزيابي‌ كردند و افزودند: دولت‌ آمريكا درصدد است‌ به‌ بهانه‌ اقامت‌ چند متهم‌ در افغانستان‌ كه‌ اتهام‌ آنها هم‌ ثابت‌ نشده‌ همچون‌ جنگ‌ خليج‌ فارس‌، نفوذ خود را در منطقه‌ گسترش‌ دهد و در آسياي‌ مركزي‌ و شبه‌ قاره‌ و در كنار مرزهاي‌ شرقي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ حضور يابد.
ايشان‌ خاطرنشان‌ كردند: تصفيه‌ حساب‌ آمريكا با كساني‌ كه‌ از مردم‌ مظلوم‌ فلسطين‌ حمايت‌ نموده‌اند از ديگر اهداف‌ آمريكا براي‌ لشگركشي‌ به‌ منطقه‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ مبارزه‌ جدي‌ با تروريسم‌ را لازم‌ و يك‌ جهاد دانستند و با تأكيد بر لزوم‌ وجود رهبري‌ صالح‌ براي‌ اين‌ حركت‌ تصريح‌ كردند: آمريكا صلاحيت‌ براي‌ هدايت‌ حركت‌ جهاني‌ مبارزه‌ با تروريسم‌ ندارد و جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ در هيچ‌ حركتي‌ كه‌ رهبري‌ آن‌ با آمريكا باشد شركت‌ نخواهد كرد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ لازمه‌ و شرط اصلي‌ هدايت‌ جهاني‌ مبارزه‌ با تروريسم‌ از جانب‌ سازمان‌ ملل‌ متحد را، عدم‌ نفوذ آمريكا و قدرتها در اين‌ سازمان‌ برشمردند و خاطرنشان‌ كردند: وظيفه‌ دولتهاي‌ اسلامي‌ و سازمان‌ كنفرانس‌ اسلامي‌ براي‌ مبارزه‌ با تروريسم‌ بسيار سنگين‌ است‌ و بايد بصورت‌ مستقل‌ وارد اين‌ عرصه‌ شوند.
ايشان‌ همچنين‌ با اشاره‌ به‌ وظيفه‌ سازمان‌ كنفرانس‌ اسلامي‌ در قبال‌ مردم‌ مسلمان‌ و مظلوم‌ افغانستان‌، رنج‌ و محنت‌ مردم‌ اين‌ كشور را در طول‌ سالهاي‌ متمادي‌ نتيجه‌ دخالت‌ قدرتها در سرنوشت‌ آنان‌ دانستند و افزودند: مردم‌ آزاده‌ و شجاع‌ افغانستان‌ كه‌ داراي‌ فرهنگ‌ غني‌ و استعداد فراوان‌ نيز مي‌باشند هيچ‌ تفاوتي‌ با مردم‌ ساير نقاط دنيا ندارند و نبايد به‌ بهانه‌هاي‌ واهي‌ قرباني‌ اهداف‌ و سياستهاي‌ قدرتها قرار گيرند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنان‌ خود مسئله‌ شهادت‌ و شهيد را يكي‌ از برجسته‌ترين‌ مسائل‌ در اسلام‌ دانستند و با اشاره‌ به‌ نقش‌ ايثارگري‌ و فداكاري‌ رزمندگان‌ اسلام‌ بويژه‌ شهدا در حفظ استقلال‌ و تماميت‌ ارضي‌ كشور در دوران‌ جنگ‌ تحميلي‌ خاطرنشان‌ كردند: رزمندگان‌ دفاع‌ مقدس‌ بخصوص‌ شهدا، حق‌ حيات‌ بر گردن‌ ملت‌ ايران‌ دارند و كساني‌ كه‌ بر ضد نيروهاي‌ مسلح‌ و بسيج‌ سخن‌ مي‌گويند، در واقع‌ بر خلاف‌ مصالح‌ ملت‌ و كشور عمل‌ مي‌كنند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با اشاره‌ به‌ تهاجم‌ فرهنگي‌ دشمن‌ براي‌ از ميان‌ بردن‌ ايمان‌ و انگيزه‌ ديني‌ ملت‌ ايران‌ افزودند: بايد با تلاش‌ دشمن‌ براي‌ بي‌اعتبار كردن‌ مقاومت‌ ملت‌ ايران‌ در هشت‌ سال‌ دفاع‌ مقدس‌، مقابله‌ شود و خانواده‌هاي‌ شهدا بايد همواره‌ احساس‌ سربلندي‌ و افتخار نمايند.
ايشان‌ همچنين‌ ماه‌ مبارك‌ رجب‌ را فرصت‌ مغتنمي‌ براي‌ ارتباط با خدا و استحكام‌ آن‌ برشمردند و تأكيد كردند: ماه‌ رجب‌ و سپس‌ ماه‌ شعبان‌ فرصت‌ مناسبي‌ براي‌ مسلمانان‌ بويژه‌ جوانان‌ است‌ تا با آمادگي‌ كامل‌ وارد ضيافت‌ الهي‌ و ماه‌ مبارك‌ رمضان‌ شوند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /