پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

برگزاري مرحله‌ پاياني‌ اردوي‌ رزمي‌ فرهنگي‌ علويون‌

مرحله‌ پاياني‌ اردوي‌ رزمي‌ فرهنگي‌ علويون‌ امروز با حضور حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و فرمانده‌ كل‌ قوا و با حضور يكصد و ده‌ هزار نيروي‌ بسيجي‌ در منطقه‌ عمومي‌ جعفرآباد اصفهان‌ برگزار شد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌، در ابتداي‌ ورود با حضور در محل‌ يادواره‌ شهداء و قرائت‌ فاتحه‌ به‌ مقام‌ شامخ‌ آنان‌ اداي‌ احترام‌ كردند.
فرمانده‌ كل‌ قوا سپس‌ از يكصد و ده‌ هزار نيروي‌ شركت‌ كننده‌ در اردوي‌ رزمي‌ فرهنگي‌ علويون‌، سان‌ ديدند.
پس‌ از مراسم‌ سان‌ يگانهاي‌ ويژه‌ موتوري‌ و هوايي‌ لشگر امام‌ حسين‌ (ع‌) و لشگر 8 نجف‌ اشرف‌ عمليات‌ رزمي‌ را در حضور حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ برگزار كردند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و فرمانده‌ كل‌ قوا در جمع‌ يكصد و ده‌ هزار نفر از نيروهاي‌ بسيجي‌ شركت‌ كننده‌ در اردوي‌ رزمي‌ - فرهنگي‌ علويون‌، دامنه‌ بسيج‌ را به‌ وسعت‌ كشور و ملت‌ ايران‌ دانستند و با اشاره‌ به‌ نسل‌ نوخاسته‌ باصفا، پاك‌ و بدنبال‌ حقيقت‌ تصريح‌ كردند: امروز مهمترين‌ وظيفه‌ بسيج‌ ترويج‌ فضائل‌ اخلاقي‌ و استقرار معنويت‌ در جامعه‌ و راهنمايي‌ دلسوزانه‌ نسل‌ جوان‌ كشور بسوي‌ حقيقت‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌، تشكيل‌ بسيج‌ را يكي‌ از كارها و تدبيرهاي‌ حكيمانه‌ امام‌ بزرگوار برشمردند و افزودند: نهال‌ پرثمر و مبارك‌ بسيج‌ اكنون‌ در سراسر كشور گسترش‌ يافته‌ و تبديل‌ به‌ يك‌ حركت‌ عمومي‌ برخاسته‌ از ايمان‌، صفا و اخلاص‌ شده‌ است‌.
ايشان‌ تبديل‌ سپاه‌ به‌ يك‌ سازمان‌ بزرگ‌ رزمي‌ و كارآمد را از بركات‌ تشكيل‌ بسيج‌ دانستند و با اشاره‌ به‌ تحميل‌ جنگ‌ 8 ساله‌ براي‌ تحقير ملت‌ ايران‌ و متهم‌ كردن‌ نظام‌ اسلامي‌ به‌ ناتواني‌ در حفظ مرزهاي‌ خود تأكيد كردند: بسيج‌ بعنوان‌ عزت‌ ملت‌ ايران‌ با حضور قدرتمندانه‌ خود در جنگ‌ موجب‌ استحكام‌ هرچه‌ بيشتر پايه‌هاي‌ نظام‌ اسلامي‌ و شكست‌ توطئه‌ دشمنان‌ شد و با درخشش‌ خود نمايانگر پرجاذبه‌ترين‌ جلوه‌هاي‌ هستي‌ و مظهر ايمان‌، عشق‌، ايثار و فداكاري‌ گرديد.
فرمانده‌ كل‌ قوا وظيفه‌ بسيج‌ را فراتر از حفاظت‌ از مرزها بيان‌ و خاطرنشان‌ كردند: مسؤوليت‌ مجموعه‌ بسيج‌ پاسداري‌ از هويت‌ ملي‌ و ديني‌ و حضور در ميدانهاي‌ نياز نظام‌ در عرصه‌هاي‌ مختلف‌ فرهنگي‌، سياسي‌، اجتماعي‌، اقتصادي‌ و نظامي‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تأكيد بر اينكه‌ هريك‌ از آحاد ملت‌ ايران‌ كه‌ آماده‌ اين‌ حضور باشد، بسيجي‌ است‌، لزوم‌ حفظ فضاي‌ سالم‌ كشور از جانب‌ بسيج‌ و ترويج‌ فضايل‌ اخلاقي‌ و معنوي‌ در جامعه‌ و منزوي‌ كردن‌ زشتي‌، غفلت‌، ريا و شرك‌ را خاطرنشان‌ كردند و افزودند: بايد فضاي‌ عمومي‌ كشور، فضاي‌ معروف‌، اقامه‌ حق‌ و عدالت‌، و ميل‌ به‌ معنويت‌ باشد زيرا نظام‌ اسلامي‌ علاوه‌ بر تلاش‌ براي‌ آباداني‌ كشور، بايد در جهت‌ استقرار اخلاق‌ اسلامي‌، روح‌ ديني‌ و احياء روح‌ عزت‌ و استقلال‌ در جامعه‌ گام‌ بردارد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با اشاره‌ به‌ كمال‌، صفا و پاكي‌ نسل‌ نوخاسته‌ كشور تأكيد كردند: امروز نسل‌ نوخاسته‌ جوان‌ كشور بدنبال‌ حقيقت‌ است‌ اما دشمن‌ در كمين‌ نسل‌ جوان‌ است‌ تا با فريب‌ و اغواء، او را از مسير حق‌ و حقيقت‌ خارج‌ نمايد، لذا نيروي‌ مقاومت‌ بسيج‌ بايد با جذب‌ جوانان‌ و الگو شدن‌ براي‌ آنان‌، وظيفه‌ مهم‌ راهنمايي‌ دلسوزانه‌ نسل‌ جوان‌ را بسوي‌ حقيقت‌ انجام‌ دهد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ مشكلات‌ و معضلات‌ كنوني‌ جهان‌ و ظلم‌ و ستم‌ صاحبان‌ زور و پول‌ را ناشي‌ از انزواي‌ معنويت‌ و اخلاق‌ اسلامي‌ دانستند و تصريح‌ كردند: اكنون‌ نظام‌ اسلامي‌ به‌ پشتوانه‌ اقتدار مردمي‌ خود، پرچمدار اخلاق‌ و معنويت‌ است‌ و در عرصه‌هاي‌ جهاني‌ با صراحت‌ سخن‌ از عدالت‌ و مظلوميت‌ انسانها مي‌گويد.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ موفقيت‌ ممتاز جهاني‌ نظام‌ اسلامي‌ و الگوپذيري‌ ملتهاي‌ جهان‌ از اين‌ نظام‌ تأكيد كردند: امروز دولت‌ و ملت‌ ايران‌ بدون‌ ملاحظه‌ سياسي‌ و واهمه‌ از قدرتهاي‌ جهاني‌ موضع‌ صريح‌ خود را در مقابل‌ ظلم‌ آمريكا و مراكز قدرت‌ جهاني‌ اعلام‌ و از حق‌ و حقيقت‌ و عدالت‌ دفاع‌ مي‌كند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با اشاره‌ به‌ شكسته‌ شدن‌ هيمنه‌ و ابهت‌ قدرتها تأكيد كردند: وظيفه‌ همه‌، حركت‌ همراه‌ با عقل‌ و تدبير در جهت‌ موضع‌ و منطق‌ حق‌ نظام‌ اسلامي‌ و حراست‌ از منافع‌ ملي‌ است‌.
در اين‌ مراسم‌ سردار سرلشگر صفوي‌ فرمانده‌ كل‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و سردار سرتيپ‌ حجازي‌ فرمانده‌ نيروي‌ مقاومت‌ بسيج‌ ضمن‌ خيرمقدم‌ گزارشي‌ از اردوي‌ رزمي‌ فرهنگي‌ علويون‌ ارائه‌ كردند.
در اين‌ مراسم‌ همچنين‌ هشت‌ نفر از بسيجيان‌ نمونه‌ استان‌ اصفهان‌ جوايز خود را از دست‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ دريافت‌ كردند. اين‌ بسيجيان‌ در عرصه‌هاي‌ مختلف‌ از جمله‌ بيشترين‌ حضور در جبهه‌هاي‌ جنگ‌، كسب‌ عنوان‌ در جشنواره‌ خوارزمي‌، حفظ كل‌ قرآن‌ كريم‌، كسب‌ عنوان‌ در مسابقات‌ بين‌المللي‌ قرآن‌، تأليف‌ كتاب‌ و رشته‌هاي‌ ورزشي‌ داراي‌ موفقيت‌ بوده‌اند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /