پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

اقامه نماز عيد سعيد فطر به امامت رهبر معظم انقلاب

ملت‌ مسلمان‌ ايران‌ امروز پس‌ از يك‌ ماه‌ روزه‌داري‌ و طاعت‌ و عبادت‌، بر درگاه‌ پروردگار مهربان‌ خويش‌ سجده‌ شكر بجاي‌ آورد و نماز عيد سعيد فطر را با شكوه‌ هرچه‌ تمامتر در سراسر كشور اقامه‌ كرد. مردم‌ مؤمن‌ و سرافراز تهران‌ نيز از اولين‌ ساعات‌ بامداد در مصلي‌ بزرگ‌ امام‌ خميني‌ گردآمدند و نماز اين‌ عيد سعيد را با معنويتي‌ خاص‌ به‌ امامت‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ اقامه‌ كردند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در خطبه‌ اول‌ نماز، با تبريك‌ عيد شريف‌ فطر به‌ همه‌ مسلمانان‌ جهان‌ بويژه‌ ملت‌ عظيم‌الشأن‌ ايران‌، روز فطر را روز پاداش‌ الهي‌ خواندند و افزودند توفيق‌ در اختيار داشتن‌ وسيله‌ رحمت‌ الهي‌ تا ماه‌ رمضان‌ آينده‌ و عمل‌ به‌ درسها و حسنات‌ اين‌ ماه‌ مبارك‌ در تمامي‌ طول‌ سال‌ از بزرگترين‌ پاداشهايي‌ است‌ كه‌ مي‌تواند در اين‌ عيد سعيد نصيب‌ بندگان‌ مؤمن‌ و مخلص‌ خداوند شود.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ بزرگترين‌ درس‌ ماه‌ مبارك‌ رمضان‌ را خودسازي‌ خواندند و افزودند: مهمترين‌ قدم‌ خودسازي‌، نگاه‌ انتقادي‌ به‌ رفتار و اخلاق‌ خود، شناخت‌ عيوب‌ و كاستي‌هاي‌ خويش‌ و تلاش‌ براي‌ رفع‌ آنهاست‌.
ايشان‌ رحم‌ و عطوفت‌، تعدي‌ نكردن‌ به‌ حقوق‌ ديگران‌ و تجاوز نكردن‌ از حدود قانوني‌ را از مسؤوليتهاي‌ همگان‌ بويژه‌ صاحبان‌ قدرت‌ مالي‌، سياسي‌ و اجتماعي‌ دانستند و خاطرنشان‌ كردند: تجاوز از حدود قانوني‌ يعني‌ استبداد و استكبار و بزرگترين‌ خطر براي‌ صاحبان‌ قدرت‌ و تمكن‌ مالي‌ و سياسي‌ اين‌ است‌ كه‌ به‌ اين‌ خصوصيات‌ زشت‌ و ننگين‌ مبتلا شوند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ فساد مالي‌، اخلاقي‌ و سياسي‌ را تباه‌ كننده‌ جامعه‌ دانستند و خاطرنشان‌ كردند مبتلايان‌ به‌ فساد علاوه‌ بر تضييع‌ حقوق‌ ديگران‌ با هر عامل‌ محدود كننده‌ از جمله‌ شرع‌ اسلام‌، قانون‌ اساسي‌ و قوانين‌ عادي‌ سر ستيزه‌ دارند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ با اشاره‌ به‌ تلاش‌ جدي‌ قوه‌ قضاييه‌ و بخشي‌ از قوه‌ مجريه‌ براي‌ برخورد با فساد مالي‌ تأكيد كردند: همه‌ بايد به‌ اين‌ مبارزه‌ كمك‌ كنند و هركس‌ اين‌ حركت‌ اصولي‌، قانوني‌ و منطقي‌ را تضعيف‌ كند از مفسدان‌ و متعرضان‌ به‌ حقوق‌ مردم‌ حمايت‌ كرده‌ و دچار استبداد و استكبار شده‌ است‌.
ايشان‌ در عين‌ حال‌ به‌ قوه‌ قضاييه‌ و مجريه‌ و مطبوعات‌ توصيه‌ كردند مراقب‌ باشند در مبارزه‌ با فساد ضمن‌ حفظ آبروي‌ افراد به‌ كسي‌ ظلم‌ نشود.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در خطبه‌ دوم‌ نماز، جنايات‌ صهيونيستها در حق‌ مردم‌ مظلوم‌ فلسطين‌ را بسيار متأثر كننده‌ و تكان‌ دهنده‌ خواندند و افزودند: فاجعه‌ فلسطين‌ در اوج‌ زشتي‌ ادامه‌ دارد و جنايات‌ صهيونيستها، عيدي‌ براي‌ مسلمانان‌ باقي‌ نگذاشته‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ چشم‌پوشي‌ بر اعمال‌ تروريستي‌ وقيحانه‌ رژيم‌ صهيونيستي‌ و تروريست‌ خواندن‌ ملت‌ فلسطين‌ را بزرگترين‌ ظلم‌ تاريخي‌ خواندند و مسؤوليت‌ دولتها، علما، روشنفكران‌، هنرمندان‌ و نخبگان‌ امت‌ اسلامي‌ را در مقابله‌ با اين‌ ظلم‌ بزرگ‌ و دفاع‌ از مظلومان‌ فلسطيني‌ بسيار سنگين‌ برشمردند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با تشكر صميمانه‌ از ملت‌ عزيز ايران‌ بعلت‌ حضور پرشور و قدرتمندانه‌ در راهپيمايي‌ روز جهاني‌ قدس‌ افزودند: ملتهاي‌ ديگر نيز تا جاييكه‌ مي‌توانستند به‌ ابراز خشم‌ و نفرت‌ از رژيم‌ صهيونيستي‌ پرداختند و دولتهاي‌ اسلامي‌ بايد با تكيه‌ بر اين‌ حمايتهاي‌ مردمي‌، بطور همه‌ جانبه‌ از ملت‌ فلسطين‌ پشتيباني‌ كنند.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ حمايت‌ دولتهاي‌ مستكبر بويژه‌ آمريكا از رژيم‌ اشغالگر قدس‌ و دشمني‌ آشكار آنها با ملت‌ فلسطين‌ از اين‌ دولتها بعنوان‌ شرور بين‌المللي‌ ياد كردند و افزودند: اين‌ دولتها نمي‌توانند بعنوان‌ ميانجي‌ و خيرخواه‌، وارد مسئله‌ فلسطين‌ شوند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تجليل‌ از پايداري‌ و شجاعت‌ ملت‌ فلسطين‌ تأكيد كردند: اين‌ ملت‌ با جهاد خود تاكنون‌ ثابت‌ كرده‌ است‌ كه‌ خون‌ مي‌تواند در مقابل‌ شمشير بايستد و انشاءالله‌ با ادامه‌ استقامت‌ و مبارزه‌ خود ثابت‌ خواهد كرد كه‌ خون‌ بر شمشير پيروز است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ همچنين‌ با ابراز نگراني‌ از تلاش‌ قدرتهاي‌ بزرگ‌ براي‌ حضور و نفوذ در افغانستان‌ افزودند: اينگونه‌ حركات‌ به‌ آرامش‌ فعلي‌ در افغانستان‌ پايان‌ خواهد داد و مصالح‌ و منافع‌ مردم‌ اين‌ كشور را پايمال‌ خواهد كرد.
ايشان‌ با تأكيد بر اينكه‌ تشكيل‌ دولت‌ افغانستان‌ بايد از نفوذ قدرتها بدور باشد خاطرنشان‌ كردند: كساني‌ كه‌ در سالهاي‌ مرارت‌ مردم‌ افغانستان‌ در كشورهاي‌ اروپايي‌ و ديگر كشورها زندگي‌ كرده‌اند و از نزديك‌ رنج‌ و درد مردم‌ افغانستان‌ را لمس‌ نكرده‌اند نبايد زمام‌ امور اين‌ كشور را در دست‌ گيرند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ تسلط ملت‌ افغانستان‌ بر امور اين‌ كشور و خاتمه‌ يافتن‌ نفوذ خارجيها را تنها راه‌ پايان‌ رنجها و آلام‌ مردم‌ افغانستان‌ برشمردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /