پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

اقامه‌ نماز عيد سعيد فطر

ملت‌ مسلمان‌ و خداجوي‌ ايران‌، امروز به‌ شكرانه‌ يك‌ ماه‌ روزه‌داري‌ و عبادت‌ پروردگار، نماز عيد سعيد فطر را با شكوه‌ تمام‌ در سراسر كشور اقامه‌ كرد. در مصلاي‌ امام‌ خميني‌ تهران‌ نيز صدها هزار مؤمن‌ پرهيزگار، نماز عيد را با معنويتي‌ خاص‌ به‌ امامت‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اقامه‌ كردند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در خطبه‌هاي‌ نماز با تبريك‌ عيد سعيد فطر به‌ ملتهاي‌ مسلمان‌ بويژه‌ ملت‌ مؤمن‌ و شريف‌ ايران‌ افزايش‌ تقوا را بهترين‌ اندوخته‌ مسلمانان‌ در ماه‌ پرعظمت‌ رمضان‌ خواندند و خاطرنشان‌ كردند: اين‌ ذخيره‌ الهي‌ مي‌تواند در طول‌ سال‌ و در فراز و نشيبهاي‌ زندگي‌، انسان‌ را در صراط مستقيم‌ هدايت‌ كند.
ايشان‌ توجه‌ و رسيدگي‌ به‌ فقرا و محرومان‌ را از درسهاي‌ بزرگ‌ ماه‌ رمضان‌ برشمردند و افزودند: فلسفه‌ تحمل‌ گرسنگي‌ و تشنگي‌ در ماه‌ رمضان‌ اين‌ است‌ كه‌ همه‌ خود را در قبال‌ محرومان‌ مسؤول‌ بدانند و براي‌ زدودن‌ غبار فقر و محروميت‌ از جامعه‌، مجاهدت‌ كنند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ با استناد به‌ آيات‌ قرآني‌ بي‌اعتنايي‌ به‌ فقيران‌ و عدم‌ احساس‌ مسؤوليت‌ در قبال‌ محرومان‌ را از نشانه‌هاي‌ تكذيب‌ دين‌ دانستند و افزودند: ريشه‌ كن‌ كردن‌ فقر وظيفه‌ نظام‌ اسلامي‌ است‌ و علاج‌ واقعي‌ اين‌ مشكل‌ در گرو استقرار نظام‌ عادلانه‌ و تأمين‌ عدالت‌ اجتماعي‌ است‌ اما آثار اينگونه‌ برنامه‌ها بتدريج‌ و در ميان‌ مدت‌ و درازمدت‌ آشكار مي‌شود لذا همه‌ بايد خود را در قبال‌ حل‌ مشكلات‌ محرومان‌ و رسيدگي‌ به‌ فقيران‌ مسؤول‌ بدانند.
ايشان‌ جوانان‌ خانواده‌ها را به‌ تشكيل‌ اجتماعات‌ خانوادگي‌ و جمع‌آوري‌ كمك‌ براي‌ آشنايان‌ محروم‌ توصيه‌ كردند و افزودند: خانواده‌هاي‌ هر فاميل‌ بايد در درجه‌ اول‌ خود را در قبال‌ فقراي‌ فاميل‌ خود و در درجه‌ بعد در قبال‌ همه‌ فقرا و نيازمندان‌ مسؤول‌ بدانند.
ايشان‌ روحيه‌ مصرف‌ گرايي‌ و اسراف‌ و تجمل‌گرايي‌ را بلايي‌ بزرگ‌، مانعي‌ در راه‌ رسيدگي‌ به‌ فقرا و عامل‌ عميق‌تر شدن‌ شكاف‌ بين‌ فقير و غني‌ برشمردند و تأكيد كردند: اجتناب‌ از اسراف‌ و مصرف‌گرايي‌ وظيفه‌ عمومي‌ دستگاههاي‌ مختلف‌ و آحاد مردم‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌ الله‌ خامنه‌اي‌ تأكيد كردند: دستگاههاي‌ تبليغاتي‌ و فرهنگي‌ بويژه‌ صدا و سيما در ترويج‌ فرهنگ‌ قناعت‌ و پرهيز از اسراف‌ و مقابله‌ با روحيه‌ مصرف‌گرايي‌ و تجمل‌گرايي‌ وظيفه‌ سنگيني‌ بر عهده‌ دارند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در خطبه‌ دوم‌ نماز با اشاره‌ به‌ نياز مبرم‌ جهان‌ اسلام‌ به‌ وحدت‌ و يكپارچگي‌ در مقابل‌ تهديدات‌ دشمنان‌ و افزايش‌ تنفر ملتهاي‌ اسلامي‌ از امريكا و صهيونيزم‌ خاطرنشان‌ كردند: امت‌ اسلامي‌ چشم‌ اميد به‌ ملت‌ ايران‌ دوخته‌ است‌ و هر حادثه‌ مثبت‌ يا منفي‌ در ايران‌ را با دقت‌ دنبال‌ مي‌كند و اين‌ واقعيت‌ وظيفه‌ جمهوري‌ اسلامي‌ و ملت‌ ايران‌ را بسيار سنگين‌ مي‌نمايد.
ايشان‌ تلاش‌ مراكز قدرت‌ استكباري‌ را براي‌ هدف‌ قرار دادن‌ نشانه‌هاي‌ اقتدار ملت‌ ايران‌ خاطرنشان‌ كردند و افزودند: بسيج‌، جوانان‌ مؤمن‌، مسؤولان‌ پارسا و پيگير، روحانيت‌، مبارزان‌ راستين‌ و ثابت‌ قدم‌ و هر نشانه‌ ديگري‌ از اقتدار ملت‌ ايران‌ آماج‌ حملات‌ مستكبران‌ جهاني‌ است‌ و همه‌ بايد مراقب‌ باشند كه‌ خواسته‌ يا ناخواسته‌ با دشمن‌ همراه‌ و همصدا نشوند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ جوانان‌، دانشجويان‌ و آحاد ملت‌ را به‌ هوشياري‌ كامل‌ در برابر اهداف‌ و سوءاستفاده‌هاي‌ دشمنان‌ فراخواندند و افزودند: امريكا و صهيونيزم‌ تلاش‌ مي‌كنند اختلاف‌ نظرهاي‌ جزئي‌ را، شكافهاي‌ عميق‌ اعتقادي‌ جلوه‌ دهد بنابراين‌ همه‌ از جمله‌ مسؤولان‌ و رؤساي‌ قوا بايد ضمن‌ مراقبت‌ كامل‌، از تضعيف‌ يكديگر بپرهيزند، وظايف‌ قانوني‌ همديگر را مورد توهين‌ قرار ندهند و زير سؤال‌ نبرند. ايشان‌ تصريح‌ كردند: هريك‌ از قواي‌ سه‌گانه‌ وظايف‌ سنگيني‌ دارد كه‌ مسؤولان‌ بايد با جديت‌ و وحدت‌ و همدلي‌ به‌ آنها عمل‌ كنند تا ملت‌ نيز با قلبي‌ پراميدتر راه‌ خود را ادامه‌ دهد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ اهتزاز پرچم‌ پرافتخار اسلام‌ در كشور و پايداري‌ ملت‌ مقتدر ايران‌ از عموم‌ مردم‌ بعلت‌ برگزاري‌ بسيار باشكوه‌ و پرعظمت‌ راهپيمايي‌ روز قدس‌ صميمانه‌ تشكر كردند و افزودند: اين‌ راهپيمايي‌ نشان‌ دهنده‌ اقتدار ملت‌ و عزم‌ جوانان‌ ايران‌ براي‌ ادامه‌ راه‌ امام‌ خميني‌ و پيگيري‌ آرمانهاي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ بود.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /