پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم؛

مراسم بزرگداشت سردار شهید سلیمانی و همرزمان شهیدش برگزار شد

مراسم بزرگداشت سردار بزرگ و پر افتخار اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مجاهد بزرگ شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهیدان جنایت تروریستی آمریکا با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم که رؤسای قوای سه‌گانه، مسئولان لشکری و کشوری، تعدادی از وزیران و مسئولان عراقی، جمعی از نمایندگان گروههای مقاومت و سفرای کشورهای خارجی حضور داشتند، آقای فالح الفیاض رئیس شورای امنیت ملی و حشدالشعبی عراق به نمایندگی از همه مسئولان و مردم این کشور، شهادت سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی را به رهبر انقلاب اسلامی و ملت ایران تسلیت گفت و افزود: برای ما بسیار سنگین است که خون پاک این عزیزان در عراق یعنی در سرزمین حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام به زمین ریخته شد. مردم عراق در غم از دست دادن این شهید دلاور یکپارچه ایستادند و اعلام کردند فرمانده از تو متشکریم.
آقای فیاض همچنین با گرامیداشت یاد شهید ابومهدی المهندس گفت: شهید ابومهدی همراه و همگام شهید سلیمانی در جنگ مقابل با تکفیر و تأمین امنیت برای مردم عراق بود و سرانجام نیز گوشت و خون آن دو شهید با یکدیگر آمیخته شد.
در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در سخنانی با برشمردن امتیازات برجسته سردار شهید سپهبد سلیمانی، گفت: حاج قاسم عزیز در عین آنکه مجاهد، طراح، هوشمند، فرمانده و فاتح بود، با الگوگیری از حضرت صدیقه کبری سلام‌الله‌علیها، نسبت به ولایت کاملاً مطیع و فرمانبردار بود و شهادت او نیز مانند حیاتش، موجب عزت اسلام و انقلاب شد.
در این مراسم، قاریان قرآن کریم به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند و ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام در مصائب حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها نوحه‌سرایی کردند و اشعاری در فضلیت جهاد و مجاهدان راه خدا از جمله شهید سلیمانی قرائت کردند.

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /