پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسؤولان به مناسبت ميلاد پيامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع)

همزمان با خجسته سالروز ميلاد حضرت ختمى مرتبت محمد مصطفى (ص) و حضرت امام صادق (ع)، رؤساى سه قوه، مسؤولان نظام، ميهمانان شركت كننده در كنفرانس وحدت اسلامى، سفراى كشورهاى اسلامى در ايران و جمعى از قشرهاى مختلف مردم امروز با حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى ديدار كردند.
حضرت آيت الله خامنه اى در اين ديدار با تبريك عيد ولادت منجى بشريت و هديه الهى براى تاريخ انسانيت حضرت محمد بن عبدالله (ص) و سالروز ولادت حضرت امام صادق (ع) تصريح كردند: تنها راه دنياى اسلام براى تجديد عزت و هويت واقعى خود بازگشت به دستورات و تعاليم اسلام ناب محمدى(ص) است.
ايشان با تأكيد بر اينكه ولادت پيامبر طليعه و سرآغاز رحمت الهى براى تاريخ بشريت در ابعاد تعليم، تزكيه، هدايت و پيشرفت انسانها در زمينه هاى مادى و معنوى بود، افزودند: متأسفانه امت اسلامى در طول قرنهاى متمادى بدليل دور شدن از اسلام واقعى و اختلافات درونى و تسلط حكومتهاى طاغوتى بر مسلمانان، به آن هدفى كه پيامبر اسلام (ص) براى مسلمانان پيش بينى كرده بودند، نرسيد.
مقام معظم رهبرى اوضاع كنونى دنياى اسلام را متفاوت از گذشته ارزيابى و خاطرنشان كردند: برغم عقب ماندگيهاى دنياى اسلام درگذشته، اكنون نهضت عظيم بيدارى اسلامى و بازگشت به اصول و مبانى اسلام كه هدايتگر مسلمانان بسوى عزت و هويت اسلامى مى باشد آغاز شده است.
حضرت آيت الله خامنه اى حركت بيدارى اسلامى را به نفع دولتهاى اسلامى و موجب عزت مندى اين دولتها دانستند و افزودند: نمونه بارز بازيابى عزت واقعى، پيروزى انقلاب اسلامى درايران است كه امام بزرگوار (ره) با تمسك به اسلام ناب توانست عزت و هويت اسلامى را بعد از سالهاى طولانى استبداد و سلطه بيگانگان به ملت و كشور ايران بازگرداند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى تأكيد كردند: در هر نقطه ديگر از دنياى اسلام نيز چنين حركت و بيدارى اسلامى آغاز شود، تجديد عزت و هويت اسلامى بوجود خواهد آمد لذا وظيفه مهم روشنفكران، انديشمندان و سياستمداران كشورهاى اسلامى تقويت حركت بيدارى اسلامى در ميان مردم و جوانان است.
ايشان با اشاره به مخالفت دشمنان اسلام و در رأس آن آمريكا با حركت بيدارى اسلامى و بازگشت به عزت و هويت اسلامى، از آمريكا بعنوان شرّ و شيطان مجسّم ياد كردند و افزودند: فجايع فلسطين و قضاياى عراق آزمايشگاه تاريخى و سياسى در مقابل ديدگان امت اسلامى است كه بايد از آن درس بگيرند زيرا آمريكا با شعار دموكراسى و آزادى از جنايتهاى رژيم صهيونيستى در فلسطين حمايت مى كند و با همين شعار مردم عراق را از حقوق مسلّم خود محروم كرده است.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به توجيه مقامات آمريكايى براى حمله به عراق تحت عنوان كشف سلاحهاى كشتار جمعى خاطرنشان كردند: اكنون اين سؤال اساسى مطرح است كه سلاحهاى شيميايى و ديگر سلاحهاى پيشرفته را چه كسانى در اختيار صدام قرار داده بودند و هدف آنها از دادن اين سلاح ها به رژيم صدام چه بود؟ مقام معظم رهبرى افزودند: هدف اصلى آمريكا از تجهيز رژيم بعث عراق، مقابله با انقلاب اسلامى ايران و جلوگيرى از گسترش حركت بيدارى اسلامى در جهان بود.
ايشان با تأكيد بر اينكه حركت فراگير بيدارى اسلامى در جهان موجب وحشت و سراسيمگى دشمنان اسلام شده است، خاطرنشان كردند: برغم هياهوى تبليغاتى استكبار، امت اسلامى رو به بيدارى است و قوه قهريه هم موجب توقف اين حركت عظيم اسلامى نخواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اى در پايان با اشاره به تأكيد امام راحل (ره) مبنى بر لزوم تفكيك ميان اسلام ناب محمدى (ص) و اسلام آمريكايى تصريح كردند: اسلامى آمريكايى، اسلام متحجرانه و آميخته به خرافات و يا اسلام تطبيق داده شده با اصول آمريكايى و مورد نظر غربيها است و امت اسلامى تنها با تمسك به اسلام ناب محمدى (ص)، كه اسلام توحيد و وحدت مسلمانان و اسلام ايستادگى در مقابل مستكبران است، آينده اى روشن و درخشان خواهد داشت.
در اين ديدار پيش از سخنان حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى، حجت الاسلام والمسلمين خاتمى رئيس جمهور در سخنانى ضمن تبريك ميلاد پر بركت انسان كامل و خاتم پيامبران حضرت محمد (ص) و نواده بزرگوار ايشان حضرت امام صادق (ع) به خطرات پيش روى امت اسلامى در شرايط كنونى اشاره و تأكيد كرد: راه مقابله با اين خطرات پافشارى بر راه روشنگرانه اى است كه امام خمينى(ره) با تمسك به اسلام ناب محمدى (ص) براى مسلمانان جهان گشود. رئيس جمهور، وجود برخى ظاهربينى ها و تاريك انديشى ها در شناخت اسلام، اختلاف و تفرقه ميان مسلمانان و دولتهاى اسلامى و تهديدهاى قدرتهاى بزرگ را خطرات پيش روى امت اسلامى دانست و با اشاره به اصول و مبانى امام(ره) افزود: پافشارى بر حقانيت دين خدا، لزوم دخالت دين در سياست و زندگى انسانها، روشن بينى دينى و توجه به زمان و مكان، وحدت مسلمانان و توجه جدى به مردم بعنوان ولى نعمت حكومتها اصولى هستند كه دنياى اسلام با تمسك به آنها مى تواند با تهديدهاى قدرتهاى بزرگ مقابله نمايد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /