پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

حضور رهبر معظم انقلاب در اجتماع مردم در حرم مطهر امام خميني (ره)

ملت ايران با حضور ميليونى، پرشور و پر معناى خود در مراسم چهاردهمين سالگرد عروج امام خمينى(رض) ياد بيعت تاريخى امت و امام را زنده كرد و با امام راحل خويش در وفادارى به آرمانهاى اسلام و انقلاب پيمانى دوباره بست.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در اجتماع عظيم دلدادگان خمينى كبير در حرم مطهر امام، اسلام و مردم را محور اساسى تمام اصول امام خمينى برشمردند و تأكيد كردند: ملت و مسؤولان ايران با تكيه بر آرا و آرمانهاى امام در مقابل هرگونه زياده خواهى دشمنان، شجاعانه و قاطعانه ايستاده اند و قواى سه گانه نيز بايد خدمت به مردم را بعنوان »بزرگترين مبارزه با امريكا« دنبال كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى چهاردهم خرداد را فرصتى براى ابراز وفادارى هميشگى ملت به »امام و آرمانهاى سعادت بخش ايشان« برشمردند و از هوشيارى و آگاهى ملت در ادامه راه امام راحل تجليل كردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى تهديدات اخير امريكايى ها را دنباله تهديدات بيست و چهار سال اخير آنها دانستند و تأكيد كردند: ملت ايران و مسؤولان كشور بدنبال جنگ نيستند و كشور را به ورطه درگيرى نظامى نمى كشانند اما همه بدانند كه حمله به ايران به معناى خودكشى است و آحاد ملت بويژه جوانان پرشور و آماده ايران، با هر مهاجمى بسيار مقتدرانه و سرسخت مقابله خواهند كرد.
ايشان با اشاره به هزينه بسيار بالاى حمله به ايران براى دولت امريكا خاطرنشان كردند: آنها نيز به اين مطلب پى برده اند و لذا درصددند با مطرح كردن حمله نظامى و تهديدات ديگر، مردم و مسؤولان ايران را دچار ترس و رعب كنند تا با عقب نشينى مسؤولان و خيانت آنها به ملت، به خواسته هاى خود برسند اما در ميان مسؤولان كشور در قواى سه گانه، هيچكس نمى تواند حتى اندك انگيزه عقب نشينى داشته باشد و اگر كسى نيز در جهت تسليم ملت و عقب نشينى از منافع ملى گام بردارد، ملت او را با نهايت بى رحمى كنار خواهد زد.
حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر همدلى و هم سخنى مسؤولان كشور براى دفاع از حقوق ملت و استقلال كشور افزودند: دستگاههاى تبليغاتى دشمن و شعبه هاى آنها در داخل، درصدد القاى دعوا و اختلاف ميان مسؤولان ايران هستند اما دشمنان ملت آرزوى دو دستگى در اركان نظام و حضور عناصر مخالف امام در ميان مسؤولان اصلى كشور را بگور خواهند برد.
ايشان با اشاره به تلاش دشمنان براى نفوذ دادن عناصر مورد نظر در بدنه نظام خاطرنشان كردند: البته ممكن است آنها توانسته باشند عناصرى را در برخى دستگاهها نفوذ دهند يا بعضى عناصر سست را جذب كنند، اما اين كار مشكل آنها را حل نخواهد كرد، چرا كه مسؤولان اصلى كشور همراه ملت، حول اصول امام و پايه هاى مستحكم نظام متحدند و هركسى نيز از اين راه تخطى كند تنها به سقوط خود كمك كرده است.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به طراوت آرمانهاى امام در ميان ملت، خدمت گذارى به مردم را بهترين راه مبارزه با امريكا برشمردند و تأكيد كردند: هركسى دنبال مبارزه عملى و كارآمد با امريكاست بايد ضمن خدمت كامل به مردم با فساد و تبعيض و فاصله طبقاتى مبارزه كند و هيچ گونه فسادى را در دستگاههاى حكومتى تحمل نكند.
ايشان اصلاح واقعى را مبارزه با فقر و فساد و تبعيض، عدالت خواهى و خدمت عميق به مردم برشمردند و خاطرنشان كردند: اصلاح واقعى بر پايه قواعد مستحكم نظام كه امام به همه ما آموخته است امكان پذير است.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به موج بيدارى جهان اسلام خاطرنشان كردند: دشمنان اسلام، ملت ايران را بعنوان كانون ايجاد و گسترش بيدارى اسلامى در مركز تهاجمات سياسى تبليغاتى خود قرار داده اند تا شايد مردم و بويژه مسؤولان نظام را مرعوب و وادار به عقب نشينى كنند اما اين تلاشها نيز به نتيجه اى نخواهد رسيد.
ايشان اتهام امريكا به ايران مبنى بر حمايت از تروريسم را دروغى بيشرمانه خواندند و خاطرنشان كردند: امريكايى ها در حاليكه بزرگترين تروريستهاى دنيا از جمله رژيم صهيونيستى را تحت حمايت كامل قرار داده اند ملت بزرگ ايران را، وقيحانه به حمايت از تروريسم متهم مى كنند، اما همه مى دانند كه ايران برخلاف امريكا هيچگاه از تروريسم حمايت نكرده و به هيچ تروريستى پناه نداده است.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به سابقه امريكا در تشكيل گروهى با تعصبات خشك ضدايرانى و ضدنظام اسلامى در همسايگى ايران خاطرنشان كردند: هدف از اين كار ضربه زدن به ايران بود اما اين طرح خائنانه نتيجه نداد و امروز همان لقمه در گلوى آنها گير كرده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به وجود ميليونها جوان آزاده در سراسر جهان اسلام خطاب به مقامات امريكا تأكيد كردند: شما نمى توانيد ميليونها انسان را كه دلهايشان لبريز از نفرت و كينه از ستمگران و اشغالگران است تروريست بناميد همچنانكه با همه تلاشهايتان قادر نخواهيد بود مجاهدين فلسطينى، ملت مظلوم فلسطين و جوانان برومند لبنانى را كه در مقابل اشغال وطنشان قد علم كرده اند تروريست بخوانيد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى افزودند: تروريست ها كسانى هستند كه با اشغال كشورها به مقابله با ملتها برخاسته اند و همچون صدام با ديكتاتورى و استبداد به ملت عراق اجازه نمى دهند دولت دلخواه خود را بر سر كار آورد.
ايشان به نومحافظه كارانى كه در امريكا حكومت مى كنند هشدار دادند: فتح دنياى اسلام با جنگ و حمله نظامى غيرممكن است و در افتادن با ملتهاى مسلمان هيچ نتيجه اى جز افزايش و تعميق احساسات ضدامريكايى در بر نخواهد داشت.
حضرت آيت الله خامنه اى همچنين از صبر و يقين بعنوان دو ويژگى مهم انسانهاى مصلح و مبارزى كه خداوند هدايت مجموعه هاى انسانى را به آنها سپرده ياد كردند و افزودند: همه كسانى كه توانسته اند در طول تاريخ يك اقدام تحسين برانگيز و ماندگار انجام دهند از اين دو خصوصيت بهره مند بودند و امام راحل نيز كه تجديد كننده حيات اسلام در ايران و در دنياى اسلام بود، با اين دو خصوصيت توانست نهضت اسلامى را به پيروزى برساند و ده سال هدايت و رهبرى نظام اسلامى را بعهده بگيرد.
ايشان از جمله امتيازات امام خمينى (ره) در مقايسه با ديگر مصلحان قرنهاى اخير، را دارا بودن پشتوانه مردمى و حضور در ميان مردم برشمردند و خاطرنشان كردند: امام بزرگوار اصول خود را براى مردم تبيين نمود و با ارتقاى ايمان و آگاهى مردم، توانست آنان را وارد صحنه كند و در نتيجه نهضت اسلامى و حق و حقيقت به پيروزى رسيد و نظام اسلامى در ايران مستقر شد.
مقام معظم رهبرى با اشاره به انگيزه بسيار زياد و موج فزاينده اسلام خواهى و تمايل به حاكميت اسلام در ميان امت اسلامى بويژه جوانان، روشنفكران و نخبگان دنياى اسلام، آنرا نتيجه مجاهدت امام راحل و پيروزى انقلاب اسلامى در ايران دانستند و تأكيد كردند: محور تمام اصول امام بزرگوار اسلام و مردم بود كه اعتقاد به مردم نيز ناشى از اسلام است.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به اقدام امام در احياى ابعاد سياسى و اجتماعى اسلام افزودند: سلطه گران و استعمارگران براى استيلاى بيشتر بر ملتها و منابع دنياى اسلام همواره تلاش مى كنند تا ابعاد سياسى و اجتماعى اسلام مطرح نشود اما امام خمينى (ره)حقايق فراموش شده اسلام از جمله عدالتخواهى، ضديت با تبعيض و اشرافى گرى و رعايت كامل قشرهاى ضعيف و مستضعف را احياء نمود.
ايشان خاطرنشان كردند: در طول سالهاى گذشته نيز هرگاه توصيه امام (ره) درخصوص ضعفا و پابرهنه ها در برنامه ريزيها و عزل و نصب هاى كشور رعايت گرديد، پيروزى نصيب ملت ايران شده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به تلاش امام راحل عظيم الشأن براى ارائه همه ابعاد فقهى اجتماعى فلسفى و عرفانى اسلام افزودند: امام در عمل نشان دادند كه برخلاف تبليغات دشمنان اسلام سياسى همان اسلام معنوى است و اسلام ناب در عين مخالفت با اسلام متحجر و خرافى، با اسلام رنگ باخته در مقابل مكاتب بيگانه و التقاطى نيز مخالف است و ضمن حمايت از حقوق ملتها، به دشمنان اسلام اجازه دخالت در امور كشورهاى اسلامى را نمى دهد.
ايشان با اشاره به برگزارى بيست و چهار انتخابات، در بيست و چهار سال حيات نظام اسلامى افزودند: اتهام امريكا به جمهورى اسلامى ايران در مورد بى اعتنايى به مردم سالارى از طنزهاى بزرگ اين مقطع از تاريخ است و نشان مى دهد دشمن از اينكه پرچم دين و مردم سالارى همزمان در ايران اسلامى برافراشته شده ناراحت است و به همين خاطر به نظام مردم سالار حاكم بر ايران، اتهام استبداد و ديكتاتورى مى زند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى مرزبندى امام ميان مفهوم حقيقى مردم سالارى با مفاهيم مورد نظر طراحان دمكراسى غربى را از مهمترين كارهاى امام راحل خواندند و افزودند: غربى ها سعى مى كردند مردم سالارى را با دين سالارى ناسازگار جلوه دهند اما امام نه تنها با زبان و استدلال بلكه در عمل، اين ايده باطل را نقش بر آب كرد و با تشكيل جمهورى اسلامى، مفهوم مردم سالارى دينى را به جهانيان نشان داد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /