پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

بازديد از تازه‏ترين دستاوردها و پيشرفتهاي نيروى هوايى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى

رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا امروز در بازديد از تازه ترين دستاوردها، پيشرفتها و آمادگيهاى نيروى هوايى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، تأكيد كردند: نظام جمهورى اسلامى براساس منطق عقلانى و متكى بر قدرت معنوى، ضمن دفاع از هويت ملى و اسلامى و حقوق ملت خود، هيچگاه از آرمانهاى والاى انقلاب دست برنخواهد داشت.
در ابتداى اين مراسم همزمان با ورود فرمانده كل قوا به ميدان، سرود جمهورى اسلامى ايران نواخته شد.
سپس حضرت آيت الله خامنه اى با حضور در محل يادمان شهيدان، ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهيدان دفاع مقدس اداى احترام كردند.
مقام معظم رهبرى همچنين از يگانهاى حاضر در ميدان سان ديدند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در سخنانى در اين مراسم با اشاره به تفاوت منطق قدرت معنوىِ متكى بر ارزشهاى »حقانى و انسانى«، با منطق قدرتِ مادى متكىِ بر ابزار صرفِ مادى، پيروزى نهايى را متعلق به قدرت معنوى دانستند و تصريح كردند: امروز ملت ايران و نيروهاى مسلح آن اعم از سپاه، بسيج و ارتش با تلفيقى از امكانات مادى و قدرت معنوى، آمادگى دارد تا با عزمى راسخ و در هر مكانى كه لازم باشد، در مقابل دشمن بايستند.
حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر اينكه در منطق قدرت مادى، ظلم به انسانها، ناديده گرفتن ارزشهاى انسانى، تحقير انسانها، تجاوز به سرزمين ديگران و سلب منافع ملتها جائز شمرده مى شود، نظام استكبارى آمريكا را نمونه آشكار قدرت متكى بر ابزار مادى خواندند و با اشاره به هدف اصلى آمريكا يعنى تأمين منافع استكبارى خود تأكيد كردند: اينگونه قدرتهاى مادى و استكبارى كه عملاً از منطق جنگل پيروى مى كنند با وجود قدرتنمايى ظاهرى، به پيروزى حقيقى نخواهند رسيد.
حضرت آيت الله خامنه اى نظام جمهورى اسلامى را نمونه اى از قدرت معنوى كه عنصر اصلى آن مردم و دفاع از ارزشهاست دانستند و افزودند: قدرت معنوى در 24 سال گذشته در ايران امتحان خود را پس داده است و اين قدرت در هر مكانى هم كه تبلور يافته همانند لبنان و فلسطين، قدرتهاى مادى نتوانسته اند آنرا به زانو درآورند.
ايشان با اشاره به برترى ظاهرى آمريكا در مقابل قدرت مادى رژيم صدام افزودند: آمريكاييها بعد از آن مرحله، اكنون در مواجهه با قدرت و اراده عميق مردم عراق كه خواهان خروج اشغالگران هستند، احساس ضعف و ناتوانى مى كنند.
فرمانده كل قوا همچنين با قدردانى از فعاليت هاى با ارزشى كه در نيروى هوايى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى انجام گرفته، اين نيرو را به ارتقاى بيش از پيش آمادگى هاى خود در عرصه هاى معنوى، مادى و علمى توصيه كردند.
در اين ديدار پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، سردار سرلشگر رحيم صفوى فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، با اشاره به آمادگى همه جانبه نيروهاى چهارگانه سپاه از قدرت بالاى يگان موشكى، استفاده از تاكتيك ها و ابتكارات ويژه در جنگ هاى هوايى و دريايى، واكنش سريع و اتصال به قدرت بى پايان نيروى مردمى بعنوان ويژگيها و توانايى هاى منحصر بفرد سپاه پاسداران نام برد.
سردار سرتيپ كاظمى فرمانده نيروى هوايى سپاه نيز با اشاره به بهره گيرى اين نيرو از علوم پيشرفته و بومى كردن اين علوم، از دستاوردهاى نيروى هوايى سپاه در بهره گيرى از موشك هاى دوربرد، جنگنده ها، هلى كوپترهاى تهاجمى و ترابرى، هواپيماهاى بدون سرنشين و همچنين طراحى موشك و هلى كوپتر و ساخت قطعات مختلف گزارشى بيان كرد.
در اين مراسم كه در پايگاه بالگرد فتح برگزار شد يگانهاى مختلف نيروى هوايى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند.
مكث - زير صدا
در اين رژه عمليات تاكتيكى هلى كوپترها، هلى برن، و انتقال تجهيزات نيز انجام شد و جنگنده هاى سوخو 25، هلى كوپترهاى تهاجمى و ترابرى و موشك شهاب 3 به نيروى هوايى سپاه ملحق شد.
مكث - زير صدا
فرمانده كل قوا، سپس از نمايشگاه عملكرد نيروى هوايى سپاه پاسداران بازديد كردند. در اين نمايشگاه معاونتهاى ستادى از جمله عمليات و اطلاعات، جهاد خودكفايى و تحقيقات - تعميرات، نگهدارى و بازسازى - هواپيماهاى بدون سرنشين )پهباد( - فرماندهى مهندسى - فرماندهى پدافند - ماشين آلات و يگان موشكى نيروى هوايى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى گوشه هايى از طرحها، فعاليتها و دستاوردهاى خود را ارائه كرده اند.
بخش عمده اين نمايشگاه به عرضه نمونه هايى از پيشرفتهاى فنى و تجهيزاتى نيروى هوايى سپاه در توليد انواع موشك با بردهاى مختلف، انواع بالگرد، سيستم هاى پدافندى و ساخت قطعات اختصاص يافته است.
نمودارها و آمارهايى از شركت فعال مهندسى نيروى هوايى سپاه در طرحهاى سازندگى و پروژه هاى عمرانى و ملى از جمله سد كارون 4، راه آهن دو خطه تهران و مشهد و طرحهاى عظيم انتقال آب نيز در اين نمايشگاه ارائه شده است.
هنگام بازديد رهبر معظم انقلاب اسلامى از بخشهاى مختلف نمايشگاه فرماندهان نيروى هوايى سپاه پاسداران و مسؤولان غرفه ها، توضيحات لازم را بيان كردند.
رهبر معظم انقلاب همچنين در نشستى با فرماندهان و مسؤولان نيروى هوايى سپاه پاسداران، با ابراز خرسندى فراوان از پيشرفتهاى مختلف اين نيرو افزودند: دستاوردهاى درخشان نيروى هوايى سپاه مايه تعجب نيست چرا كه هر جا جوانان مؤمن و حزب اللهى وارد ميدان شوند، چنين كارهاى شگفت آورى صورت خواهد گرفت و رمز پايدارى انقلاب اسلامى در مقابل دشمنى بى پايان استكبار نيز، در همين حقيقت نهفته است. ايشان، اعتماد به نفس ملى، اميد به آينده و باور به پيروزى در مقابل زورگويان جهانى را از جمله آثار حضور جوانان مؤمن و متعهد در عرصه هاى مختلف كشور خواندند و افزودند: نشانه هاى عميق دانش، تخصص، ايمان و معرفت، در نيروى هوايى سپاه، كاملاً آشكار است و اين روند مثبت بايد ادامه يابد.
فرمانده كل قوا با تأكيد بر توجه كامل به انضباط، تحقيقات علمى، تربيت نخبگان و متخصصان و استفاده كامل از ظرفيت صنعت داخلى افزودند: هركس هرجا هست كار و تلاش بيشتر را در سرلوحه اهداف خود قرار دهد تا ملت ايران به جايگاه حقيقتاً شايسته خود دست يابد.
در ابتداى اين نشست سرتيپ كاظمى فرمانده نيروى هوايى سپاه پاسداران اعلام كرد: پرسنل، فرماندهان و متخصصان نيروى هوايى با درك مسؤوليتهاى سنگين خود، همچنان به تلاش بى وقفه براى تقويت بنيه دفاعى ملت ايران ادامه خواهند داد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /