پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره چهار هزار شهید استان یزد:

پیام مهم شهیدان به ادامه دهندگان راهشان در امان بودن از ترس و اندوه است

متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره چهار هزار شهید استان یزد که در تاریخ 25 اسفند 1399 برگزار شده بود، صبح امروز در محل برگزاری این همایش منتشر شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، با تحسین برنامه‌های زیبا و ابتکاری کنگره شهدای یزد مانند کاشت نهال، تهیه جهیزیه، درمان رایگان، تهیه بسته‌های معیشتی و فرهنگی، ختم قرآن و نامگذاری موالید به نیابت از شهیدان، مردم یزد را اهل ابتکار خواندند و افزودند: در دفاع مقدس نیز یزدی‌ها ابتکارهای زیادی همچون کَندن کانالهای زیرزمینی در عملیات با استفاده از هنر حفر قنات و یا ایجاد خیاط‌خانه‌های پرشمار و مشارکت زنان در تهیه لباس برای رزمندگان از خود نشان دادند.
رهبر انقلاب اسلامی، برگزاری اربعین شهدای قیام تبریز بوسیله مردم یزد در 10 فروردین 57 را نمونه‌ای دیگر از نقش‌آفرینی عظیم یزدی‌ها در مقاطع حساس برشمردند و گفتند: البته نقش شهید صدوقی در تحولات انقلاب و رهبری حرکت مردم یزد و همچنین در دوران دفاع مقدس فراموش‌نشدنی است و پس از ایشان نیز مرحوم خاتمی با سلامت نفس همان راه را ادامه دادند.
ایشان با تأکید بر زنده نگه داشتن پیام شهیدان، خاطرنشان کردند: شهیدان در عالم بزرخ، زندگی مخصوصی دارند و پیام مهم آنها به کسانی که راهشان را ادامه دهند، بشارت به در امان بودن از ترس و اندوه است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این پیام امیدآفرین را در نقطه مقابل وسوسه‌های دنیاطلبان دانستند و افزودند: انگیزه شهیدان از حضور در میدان جهاد همچنان‌که در وصیت‌نامه‌های آنها موجود است، حمایت از انقلاب، امام بزرگوار، حجاب، دفع شرّ دشمن و هموار شدن راه نظام برای دستیابی به اهداف آن بود که باید مراقبت کرد این آرمانها به‌دست برخی افراد نفی و مخدوش نشود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به وجود هزار شهید دانش‌آموز در بین شهدای یزد، گفتند: چهره‌های پر افتخار شهیدان باید به جوانان معرفی شود تا دانش‌آموزان امروز از هنر و کار بزرگ نسل قبل از خود آگاه شوند.
ایشان با اشاره به برنامه مستمر دشمن برای مأیوس یا منحرف کردن جوانان از خط انقلاب، تأکید کردند: نباید اجازه داد وسوسه دشمن در جوانان اثر بگذارد و آنان را به خدمت بگیرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با تأکید بر ثبت خاطرات والدین و همسران شهدا افزودند: خصوصیات و فضای خانواده‌هایی که فرزندان خود را با این انگیزه و ایمان بالا پرورش دادند، باید ثبت شود.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان با ابراز تأسف از افرادی که زیر سایه جمهوری اسلامی و به برکت مجاهدت شهیدان و رزمندگان در امنیت و آزادی زندگی، اما بر خلاف اهداف آن خونهای پاک فعالیت می‌کنند، گفتند: در مقابل این تلاشها، کار و تلاش در راه حق و شهیدان را مضاعف کنید.

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /