پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

اقامه نماز عيد سعيد فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي

ملت مسلمان ايران يك ماه روزه دارى و عبادت پروردگار را امروز به بهترين شكل ممكن شكر و سپاس گفت و نماز عيد سعيد فطر را با شكوه هرچه تمامتر در سراسر كشور اقامه كرد. در تهران صدها هزار نفر از مردان و زنان مؤمن و پرهيزگار نماز عيد فطر را به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامى و با معنويتى خاص در مصلاى امام خمينى اقامه كردند.
حضرت آيت الله خامنه اى در خطبه هاى نماز عيد سعيد فطر با تبريك اين عيد خجسته به همه مسلمانان جهان به ويژه ملت مؤمن و عزيز ايران، آحاد مردم را به رعايت تقواى الهى، حفظ ذخاير ارزشمند ماه رمضان، و تلاش و مجاهدت براى جلب رضايت پروردگار و اعتلاى مادى و معنوى خود و جامعه توصيه كردند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به ثابت شدن عيد فطر براى بعضى از مراجع عظام تقليد در روز گذشته، خاطرنشان كردند: برخى مراجع معظم و مقلدين آنها كه ديروز حلول ماه شوال برايشان احراز شد و ديگر مراجع عظام در قم و نجف و مقلدين آنها كه حلول ماه نو براى آنان اثبات نشد و امروز را عيد گرفتند همه آنها به تكليف شرعى خود عمل كرده اند و به همين علت نزد پروردگار متعال مأجورند و از ثواب الهى برخوردارند ضمن آنكه اينگونه مسائل در شرع مقدس اسلام مايه اختلاف نيست و نخواهد بود.
ايشان در خطبه دوم نماز با تجليل از حضور پرشكوه ملت ايران در راهپيمايى روز قدس افزودند: روز جهانى قدس مظهر اراده عمومى ملتهاى مسلمان براى مقابله با آمريكا و اسرائيل است و ملت بزرگ، مؤمن و متحد ايران در روز قدس امسال پيشتازى و عظمت اراده ملى خود را در اين عرصه نيز ثابت كرد و با دفاع مقتدرانه و آگاهانه از ملت مظلوم فلسطين تنفر عميق خود را از صهيونيستها و حاميان آمريكايى آنها نشان داد و ايران و جمهورى اسلامى را در جهان سرافراز كرد.
حضرت آيت الله خامنه اى مسئله فلسطين را مهمترين مسئله جهان اسلام خواندند و با اشاره به جنايات مستمر صهيونيستها در حق مردم مظلوم فلسطين افزودند: با وجود مشكلات فراوان اقتصادى و كشتار و سركوب زنان، كودكان و جوانان در سرزمينهاى اشغالى ملت بى پناه و شجاع فلسطين به بركت اسلام با همه وجود در مقابل اشغالگران ستمگر ايستادگى مى كند.
ايشان واقعيات جارى در سرزمينهاى اشغالى را نشان دهنده بن بست كامل صهيونيستها و آمريكايى ها در مقابله با مردم فلسطين برشمردند و خاطرنشان كردند: نسل نوخواسته فلسطين بيدار شده و از عمق اعتقادات و احساسات دينى خود دريافته است كه در مقابل دشمن اشغالگر هيچ راهى بجز مقاومت و فداكارى، به سرانجام نمى رسد و همين درك تاريخى، پيروزى بى ترديد ملت فلسطين و شكست حتمى رژيم صهيونيستى و دولت آمريكا را بدنبال خواهد آورد.
رهبر معظم انقلاب مسئله عراق را ديگر مسئله دنياى اسلام برشمردند و با اشاره به شعارهاى دولت آمريكا مبنى بر ايجاد دموكراسى، آزادى و رعايت حقوق بشر در عراق افزودند: اشغالگران آمريكايى با اين شعارهاى دروغين آنچنان عرصه را بر ملت عراق تنگ كرده اند كه اين ملت راهى بجز مبارزه با آنان نيافته است.
حضرت آيت الله خامنه اى خطاب به مردم آمريكا افزودند: بدانيد كه دولت شما با اشغال عراق، آمريكا را در يك لجنزار فرو برده و با گذشت زمان هر روز بيش از پيش در اين لجنزار فرو مى رود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى ادعاى آمريكا در مورد حمايت از دموكراسى را دروغى شرم آور خواندند و افزودند: آنها در واقع با دموكراسى مخالفند چرا كه مى دانند اگر همين امروز در عراق و يا هر جاى ديگر جهان اسلام به آراى عمومى مراجعه شود ملتهاى مسلمان كسانى را انتخاب مى كنند كه با تمام وجود آمريكايى ها را دشمن اسلام مى دانند.
ايشان در زمينه مسائل عراق همچنين تأكيد كردند: مردم عراق در برابر قانون اساسى تحميلى و يا هر قانون و تشكيلات تحميلى ديگر مقاومت خواهند كرد.
حضرت آيت الله خامنه اى جنايات و كودتاهاى خونين آمريكا در مناطق مختلف جهان و حمايت بى وقفه دولت اين كشور را از رژيمهاى ديكتاتور، افشا كننده ماهيت حقيقى شعارهاى رئيس جمهور كنونى آمريكا خواندند و افزودند: دولت آمريكا بداند حتى اگر بودجه نظامى خود را ده برابر كند نخواهد توانست ملتهاى مسلمان خاورميانه را اسير خود سازد چرا كه ملت بزرگ، مجاهد و ريشه دار ايران همچون يك الگو به ديگر ملتها درس پايدارى و سرافرازى مى دهد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى ايمان و وحدت را رمز موفقيت ملت ايران در ناكام گذاشتن توطئه هاى دشمنان خواندند و با اشاره به تبليغات بسيار موذيانه مراكز قدرت جهانى براى جلوگيرى از برگزارى پرشكوه انتخابات مجلس هفتم افزودند: ملت بايد در قبال اين گونه تبليغات كاملاً بيدار باشد.
ايشان انتخابات هفتمين دوره مجلس شوراى اسلامى را حادثه بزرگ ملى برشمردند و افزودند: در مورد انتخابات حرفهاى فراوانى وجود دارد كه انشاءالله خواهيم گفت و آنچه مهم است اين است كه حضور پرشور و گسترده مردم در اين عرصه مهم، دشمن را بار ديگر ناكام مى گذارد و به او مى فهماند كه قادر نخواهد بود براى سرنوشت ايران و ايرانى تصميم بگيرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /