پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رؤساى قواى مجریه و مقننه

رهبر معظم انقلاب اسلامى در پاسخ به نامه مشترک آقایان خاتمى و کروبى روساى قواى مجریه و مقننه مبنى بر برگزارى انتخابات مجلس هفتم در روز اول اسفند تاکید کردند: تلاش مجدانه و عزم جدى شما براى برگزارى انتخابات در موعد مقرر به عنوان فریضه‌اى ملى و انقلابى موجب خرسندى است و ملت بزرگوار نیز از مسؤولان انتظار دارد با وحدت و همدلى اینگونه وظایف بزرگ را به بهترین و سالمترین وجه به انجام برسانند.
متن کامل پاسخ رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
حضرات حجج اسلام آقایان خاتمى و کروبى رئیسان محترم قوه مجریه و قوه مقننه
با سلام و تحیت و آرزوى توفیق الهى براى شما عزیزان
نامه ى شما که حاکى از تلاشهاى مجدانه تان براى انتخابات شکوهمند مجلس هفتم و عزم جدى بر انجام دادن این فریضه‌ى ملى و انقلابى در وقت مقرر خود مى باشد، موجب خرسندى و تشکر اینجانب گردید.
امروز کشور بیش از هر زمان، نیازمند وحدت و همدلى مسوولان محترم است و ملت بزرگوار نیز همین انتظار را از مدیران کشور دارند. انتخابات براى مصالح کشور و ملت ما داراى اهمیت حیاتى است و باید سالم، با نشاط و پرشور برگزار گردد. این یکى از وظایف مسوولان و اداى دین در برابر ملت فداکار و مجاهدات و خونهاى مطهر شهیدان است و بخاطر آن شایسته است که برخى گلایه‌هاى دستگاهها از یکدیگر نادیده گرفته شود و همه دست در دست، اینگونه وظایف بزرگ را به بهترین و سالمترین وجه به انجام برسانند.
بار دیگر از شما آقایان محترم و نیز از شوراى محترم نگهبان و دیگر دست اندرکاران و مجریان انتخابات تشکر مى کنم و امیدوارم دعاى حضرت بقیه‌الله ارواحنا فداه شامل حال ملت ایران و مسؤولان کشور گردد.
سیدعلى خامنه‌اى
18/11/82


متن نامه رؤساى قواى مجریه و مقننه به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
رهبر معظم انقلاب اسلامى آیت‌الله آقاى خامنه‌اى مدظله‌ العالى با سلام و تحیت
گره ایجاد شده در امر انتخابات که مهمترین حادثه در عرصه مردم سالارى دینى است با راهنماییهاى گره گشاى حضرتعالى به اعضاء محترم شوراى نگهبان قابل گشوده شدن بود.
همانگونه که مستحضرید همواره تأکید ما بر این بود که با رایزنى و تفاهم بدون اینکه از حیثیت و مکانت رهبرى مایه گذاشته شود به راه حل مناسب برسیم ولى براى گشودن این گره در پى درخواست نهایى ما، بزرگوارانه دستور فرمودید که شوراى نگهبان براساس داورى وزارت اطلاعات با تکیه بر اسناد متقن نظر ما را تأمین کند. در اینجا لازم مى دانیم از تلاش پیگیر دفتر جنابعالى براى حل مشکل تشکر کنیم.
اینک، بدون رعایت رهنمود جنابعالى لیستى ارایه شده است که نه تنها بخش عمده تقاضاى حداقلى ما را تأمین نکرده است، بلکه متأسفانه همین عمل را نیز مستند به حکم حکومتى حضرتعالى کرده‌اند که به نظر ما جفا به مقام معظم رهبرى است.
با سپاس فراوان از اهتمام دلسوزانه حضرتعالى از عنایتى که فرمودید باستحضار مى رسد که نظر مؤکد حضرتعالى مبنى بر برگزارى انتخابات در روز اول اسفند ماه سال جارى توسط وزارت کشور و همه همکاران دولت در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
مهدى کروبى ـ سیدمحمد خاتمى
17/11/82

 

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /