پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

بيانات مهم مقام معظم رهبري در درس خارج

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در درس خارج خود، تعرض نظاميان اشغالگر امريكايى به مقدسات مسلمانان و شيعيان و هتك حرمت عتبات عاليات در عراق را اقدامى گستاخانه، وقيحانه و همراه با حماقت دانستند و ضمن اظهار تألم و تأسف شديد از اين وقايع تصريح كردند: مطمئناً مردم مسلمان و شيعيان در عراق و ديگر نقاط دنيا در مقابل اين تعرض و گستاخى ساكت نخواهند نشست زيرا اين وقايع، بسيار مهم است و نبايد در مقابل آنها ساكت ماند.
ايشان با تأكيد بر اينكه حضرت اميرالمؤمنين (ع) و حضرت سيدالشهدا (ع) در اعماق قلوب مسلمانان و شيعيان جاى دارند و مرقدهاى مطهر آنان داراى جايگاه بسيار والا و خاصى است افزودند: مسلمانان نمى توانند تعرض نظاميان وقيح امريكايى به اين اماكن مقدس و گلوله باران وادى السلام در نجف را كه محل دفن بسيارى از اولياء، اوصياء، و بزرگان است تحمل نمايند و اين جنايت از نظر دنياى اسلام، شيعيان و ملت ايران محكوم است.
مقام معظم رهبرى خاطرنشان كردند: وقاحت امريكايي ها به حدى رسيده است كه برغم اين جنايات و هتك حرمت ها در عراق، همچنان دم از حقوق بشر و دموكراسى مى زنند.
حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر اينكه تخم نفرتى كه امريكاييها در عراق كاشته اند، تا دهها سال محصول تلخ نفرت را ببار خواهد آورد، افزودند: رسوايى اخير زندان ابوغريب كه مشخص شده در زندانهاى ديگر نيز جريان دارد، داغ ننگى بر پيشانى امريكاييها است كه به آسانى پاك نخواهد شد.
ايشان با اشاره به اظهارات مقامات امريكايى مبنى بر بى اطلاعى از ماجراى زندان ابوغريب، آن را يك دروغ آشكار دانستند و خاطرنشان كردند: سردمداران كاخ سفيد در حالى چنين آشكار دروغ مى گويند كه صليب سرخ اعلام كرده است از مدتها قبل مسؤولان امريكايى را در جريان وضع زندان ابوغريب قرار داده بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، دستگاه هيأت حاكمه امريكا را دستگاه نفرت، ظلم و بى اعتنايى به كرامت انسانها دانستند و تصريح كردند: ورود آمريكاييها به عراق، ماندن آنها در عراق، رفتارشان با مردم عراق، گماردن يك حاكم امريكايى در اين كشور، شكنجه زندانيان در زندانها و تعرض اخير آنها به شهرهاى مقدس كربلا و نجف، همه كارهاى غلطى است كه پشت سر هم انجام گرفته و امريكاييها امروز در باتلاق و گندابى گرفتار شده اند كه هرچه جلوتر روند بيشتر گرفتار خواهند شد.
حضرت آيت الله خامنه اى، ارائه طرح انتقال قدرت در عراق را نيز يك فريب برشمردند و تأكيد كردند: سياستمداران و نخبگان عراقى بدانند كه هر كدام از آنها كه سر كار بيايند و دست نشانده آمريكا باشند به اندازه آمريكايي ها، منفور خواهند بود.
ايشان تصريح كردند: انتقال قدرت واقعى هنگامى است كه مردم عراق حق انتخاب داشته باشند و در غير اين صورت طرحى كه از جانب يك نفر و با حمايت امريكايي ها به سياستمداران عراقى ديكته شود، انتقال قدرت به مردم نخواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر اينكه امروز، دولت امريكا در عراق و صيهونيست هاى غاصب در فلسطين، مرتكب بزرگترين جنايات بشرى مى شوند، خاطرنشان كردند: اين جنايات در اثبات حقانيت مردم ايران براى انتخاب شعار «مرگ بر امريكا و مرگ بر اسرائيل» كافى است.
مقام معظم رهبرى با اشاره به ادعاى دولتهاى اروپايى مبنى بر حمايت از حقوق بشر، تصريح كردند: اگر دولت هاى اروپايى در اين ادعاى خود صادق هستند، بايد اقدامات و جنايات اخير امريكا را صريحاً محكوم نمايند و اين محكوميت بايد با ارائه و تصويب قطعنامه در مجمع عمومى سازمان ملل باشد زيرا در غير اين صورت، ادعاى حمايت از حقوق بشر، براى ملتها هيچ ارزشى ندارد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /