پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

بازديد سرزده رهبر معظم انقلاب اسلامي از سازمان صدا و سيما

رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز بدون اطلاع قبلى از چندين بخش سازمان صدا و سيماى جمهورى اسلامى ايران بازديد كردند و از نزديك در جريان فعاليت هاى اين سازمان قرار گرفتند.
بازديد حضرت آيت الله خامنه اى از صدا و سيما در ساعت 10:40 صبح امروز آغاز شد و رهبر معظم انقلاب در حالى كه آقاى لاريجانى رئيس سازمان صدا و سيما ايشان را همراهى مى كرد با حضور بر سر مزار پنج تن از شهيدان گمنام در محوطه مسجد بلال صدا و سيما با قرائت فاتحه، براى شهيدان سرافراز انقلاب اسلامى و حماسه دفاع مقدس علو درجات مسئلت كردند.
ايشان سپس از بخش هاى مختلف واحد مركزى خبر بازديد و با فعاليت هاى بخش هاى توليدى خبر در صدا و سيما آشنا شدند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى سپس از بخش هاى مختلف پخش خبر سيما، استوديوها و رژى پخش خبر سيما بازديد كردند.
در بازديد از واحد مركزى خبر و پخش خبر سيما مسؤولان اين بخش ها توضيحات لازم را به اطلاع ايشان رساندند.
بازديد حضرت آيت الله خامنه اى از صدا و سيما با حضور در استوديوهاى پخش شبكه هاى مختلف راديو و تلويزيون و بازديد از مركز نودال و تجهيزات فنى پخش ادامه يافت.
رهبر معظم انقلاب در ادامه بازديد خود از صدا و سيما در جمع معاونان، مديران و مسؤولان بخش هاى مختلف اين سازمان با قدردانى صميمانه از آقاى لاريجانى رئيس صدا و سيما افزودند: در دوران ده ساله مسؤوليت آقاى لاريجانى تحولات عميقى در صدا و سيما صورت گرفته و اين سازمان حقيقتاً تغيير هويت داده است كه روند اين پيشرفتها بايد با انجام و كارآمدى بيشتر ادامه يابد.
حضرت آيت الله خامنه اى، دلسوزى، ايمان، قوت فرهنگى، برخوردارى از ويژگى هاى انقلابى و آشنايى با مسائل كشور را از خصوصيات آقاى لاريجانى برشمردند و افزودند: صدا و سيما در دهه اخير تحت فشارهاى مستمرى قرار داشته است اما به راستى كارهاى بزرگ و ارزشمندى انجام داده كه جاى تشكر قلبى و صميمانه دارد.
ايشان با اشاره به تلاش هاى صداو سيما براى تحقق توقعات رهبرى و بهبود مستمر كارها افزودند: توقعات و تأكيدات رهبرى در دوره جديد رياست صدا و سيما هم ادامه خواهد داشت زيرا براى تكامل و پيشرفت نبايد به هيچ حدى قانع بود.
مقام معظم رهبرى با اشاره به فشار جريان هاى سياسى به صدا و سيما در دهه اخير خاطرنشان كردند اين فشارها با انگيزه هاى مختلف صورت مى گيرد كه در ميان اين انگيزه ها مخالفت با اقدامات انقلابى و ارزشى صدا و سيما كاملاً پررنگ است.
ايشان در تشريح فعاليت هاى قابل تقدير صدا و سيما به حمايت از آرمان ها و اصول انقلاب، ترغيب بسيار مؤثر مردم به حضور در پاى صندوق هاى رأى و مقابله با تهاجم فرهنگى دشمن اشاره كردند و افزودند: جريان هاى سياسى، با توجه به همين نقاط قوت، صدا و سيما را تحت فشار قرار مى دهند اما اين سازمان ضمن تحمل دشواري ها به راه خود ادامه داده است.
مقام معظم رهبرى با اشاره به آرايش پيچيده رسانه اى و فرهنگى دشمنان براى تحقق اهداف مراكز قدرت جهانى و فشار به جمهورى اسلامى ايران افزودند: صدا و سيما در مقابل اين لشكركشى رسانه اى ايستاد و تا حد توان مقابله كرد.
ايشان صدا و سيما را زبان و چهره انقلاب و نظام در جهان برشمردند و خاطرنشان كردند: ملت هاى مسلمان به ويژه جوانان، دانشجويان و نخبگان جهان اسلام، به اتحاد ملت ايران و پيشرفت و سرافرازى انقلاب اسلامى چشم اميد دوخته اند و صدا و سيما مى تواند با ترسيم اقتدار و يكپارچگى ملت و نظام اسلامى، اميد ملت هاى مسلمان را افزون كند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به جذب نيروهاى برجسته در صدا و سيما افزودند: خانواده پر توان صدا و سيما اعم از مديران هنرمندان و كاركنان پرتلاش اين سازمان بايد با انسجام بيشتر، انگيزه هاى كارى افزونتر و كارآمدى بيشتر به راه خود ادامه دهند تا همان گونه كه امروز وضع اين رسانه با ده سال قبل تفاوت چشمگيرى كرده است در سال هاى آينده نيز شاهد پيشرفت مستمر رسانه ملى باشيم.
در ابتداى اين ديدار آقاى دكتر لاريجانى رئيس سازمان صداو سيما ضمن خيرمقدم به حضرت آيت الله خامنه اى، حضور ايشان در صدا و سيما را خاطره اى ماندگار و شيرين براى مديران و كاركنان اين سازمان دانست و تأكيد كرد: همان گونه كه حضور هشت سال پيش مقام معظم رهبرى در سازمان صدا و سيما نقطه عطفى براى حركت به سوى اهداف تعيين شده بود، حضور امروز ايشان نيز منشأ گامهاى بعدى خواهد بود.
آقاى لاريجانى از تقويت فكر و احساس دينى، تقويت تفكر انقلاب اسلامى و مقابله با تهاجم فرهنگى، زمينه سازى توسعه كشور و همگرايى نيروهاى انقلاب، به عنوان رؤوس اهداف سازمان صدا و سيما نام برد و افزود: براى تحقق اين اهداف ضمن تشكيل شوراهاى تخصصى مختلف در سازمان، شوراهاى طرح و برنامه در شبكه ها و گروه هاى مختلف برنامه ساز شكل گرفت و مراكز پژوهشى در همه بخش هاى صدا و سيما تشكيل شد كه مركز پژوهش هاى اسلامى در قم از جمله مهمترين آنها بود.
رئيس سازمان صدا و سيما ضمن بيان تحول بنيادين در زمينه نيروى انسانى اين سازمان و جذب نيروهاى متخصص و ايثارگر در طول ده سال گذشته، به پيشرفت هاى سازمان صدا و سيما در عرصه فنى اشاره كرد و گفت: 70 درصد تجهيزات فنى صدا و سيما در داخل توليد مى شود و اكنون توانايى نصب 63 فرستندۀ پرقدرت تلويزيونى و همچنين نصب 1500 فرستنده كم قدرت راديويى در سال وجود دارد.
آقاى لاريجانى با اشاره به انجام مقدمات پخش ديجيتالى و هم چنين سرمايه گذارى انجام شده در مورد سيستم مولتى مديا (چند رسانه اى) افزود: هم اكنون صدا و سيما داراى 37 شبكه تلويزيونى ملى، فراملى و استانى و همچنين 40 شبكه راديويى ملى، فراملى و استانى است.
رئيس سازمان صدا و سيما، توليد 59 ساعت انيميشن در سال را از افتخارات صدا و سيما دانست و با اشاره به افزايش مخاطبان صدا و سيما تأكيد كرد، تمام پيشرفت ها و افتخارات صدا و سيما در ده سال گذشته مرهون رهنمودها و حمايت هاى مقام معظم رهبرى و پشتكار و جديت معاونان، مديران و تمام كاركنان صدا و سيما بوده است.
حضرت آيت الله خامنه اى در بازديد از صدا و سيما، همچنين در جمع كاركنان اين سازمان افزودند: صدا و سيما بعنوان اثرگذارترين مجموعه فرهنگى كشور، بايد همچون سال هاى اخير، تقويت وحدت ملى، افزايش اميد مردم به آينده روشن كشور، ترغيب ملت به حضور در صحنه هاى مختلف و افزايش شجاعت مسؤولان و قشرهاى تأثيرگذار را سرلوحه اهداف خود قرار دهد.
رهبر معظم انقلاب، فرهنگ را مايه اصلى هويت و رمز بقا و پيشرفت هر ملت خواندند و با اشاره به دگرگونى عميقى كه پس از انقلاب در نگرش به فرهنگ و هويت ملى روى داده است افزودند: صدا و سيما مى تواند با فعاليت هاى هنرمندانه خود، عطر فرهنگ صحيح را در جان جامعه جارى سازد و در مقابله تهاجم بسيار پيچيده دشمن بايستد كه به يارى پروردگار تاكنون از عهده اين وظيفه برآمده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى خاطرنشان كردند: مراكز رسانه اى بسيار پيچيده، متنوع و متكثر قدرت هاى جهانى در تلاشند تا وحدت ملى را در ايران تضعيف كنند، اعتماد به نفس جوانان كارآمد را سست نمايند و با تهديد و ارعاب و ترسيم آينده اى نگران كننده، شجاعت مسؤولان ارشد سياسى را سلب كنند و صدا و سيما بايد دقيقاً در نقطه مقابل اين جهت گيري ها، فعاليت كند.
ايشان با تأكيد بر تحقيق و هنر به عنوان دو عنصر بسيار ضرورى در فعاليت هاى صدا و سيما خاطرنشان كردند بايد ضمن توجه كامل به تحقيق و پژوهش، از هنر در بهترين شكل خود در همه فعاليت هاى صدا و سيما استفاده كرد چرا كه هنر جزء برجسته ترين و ارزشمندترين صُنع پروردگار است.
رهبر معظم انقلاب همچنين از تلاش هاى يكايك مديران و كاركنان صدا و سيما صميمانه قدردانى كردند.
پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، آقاى دكتر لاريجانى رييس سازمان صدا و سيما با اشاره به گستردگى تنوع و سختى كار در بخش هاى مختلف صدا و سيما گفت صدا و سيما امروز داراى بيشترين نيروهاى متعهد، خلاق، كاردان و هنرمند در عرصه هاى مختلف است و تلاش همه همكاران صدا و سيما براى تحقق اهداف تعيين شده سازمان، اراده مستحكمى را در صدا و سيما به وجود آورده كه اين اراده بايد ادامه يابد.
در پايان بازديد رهبر معظم انقلاب از صدا و سيما نماز ظهر و عصر به امامت ايشان اقامه شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /