پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هزاران نفر از پرستاران سراسر كشور

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار هزاران نفر از پرستاران سراسر كشور، از پرستاران بعنوان فرشتگان رحمت براى بيماران ياد و خاطرنشان كردند: جايگاه پرستار و حرفه پرستارى در تأمين و حفظ سلامت جامعه، جايگاهى ممتاز و طراز اول است.

ايشان در اين ديدار كه در آستانه سالروز ميلاد حضرت زينب كبرى (س) و روز پرستار برگزار شد، ضمن تبريك اين روز خجسته، با اشاره به وظيفه خطير پرستاران در مراقبت از بيماران، حرفه پرستارى را يكى از سخت ترين مشاغل از لحاظ فشار روحى و جسمى دانستند و افزودند: "حضور مستمر در كنار بيمار"، "التيام درد و رنج بيماران با صبر، گذشت و اخلاق نيكو"، "دور بودن از محيط خانواده" و "حضور در محل كار حتى در ايام تعطيل"، نشان دهنده سختى مضاعف حرفه پرستارى است كه اين مسئله بايد همواره مورد توجه مردم و مسؤولان باشد.
مقام معظم رهبرى خاطرنشان كردند: برهمين اساس، مسؤولان بايد در برنامه ريزيهاى خود نگاه ويژه اى به شغل پرستارى داشته باشند و براى حل مشكلات آنان از جمله مسائل معيشتى، استخدامى، آموزش حين خدمت و دوران استراحت پرستاران، در چارچوب مقدورات و امكانات دولت تلاش بيش از پيش نمايند.
حضرت آيت الله خامنه اى در پايان با اشاره به محاسبه گرى دقيق و بدون كمترين ظلم در دستگاه الهى خاطرنشان كردند: شغل و حرفه سخت و با اهميت پرستاران در نزد خداوند پاداش و ارزش والايى دارد و آنان بايد قدر كار خود را بدانند.
در اين ديدار پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، آقاى دكتر پزشكيان وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكى در سخنانى با اشاره به نقش پرستاران و تلاش آنان در ارتقاء سلامت جامعه اظهار اميدوارى كرد با تلاش مسؤولان مشكلات پرستاران برطرف شود.



کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /