پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم تحليف مشترك دانشجويان دانشگاههاى افسرى

مراسم تحليف دومين دوره مشترك دانشجويان دانشگاههاى افسرى ارتش جمهورى اسلامى صبح امروز با حضور حضرت آيت الله خامنه اى فرمانده معظم كل قوا در دانشگاه افسرى امام على (ع) برگزار شد.
در ابتداى اين مراسم سرود جمهورى اسلامى نواخته شد و رهبر معظم انقلاب در مقابل يادمان شهدا، به شهيدان انقلاب اسلامى اداى احترام كردند.
فرمانده كل قوا سپس از يگانهاى حاضر در ميدان سان ديدند.در اين مراسم همچنين دانشجويان منتخب از دست فرمانده كل قوا سردوشى و نماينده دانش آموختگان خلبانى نشان خلبانى دريافت كردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در اين مراسم دانايى را رمز توانايى برشمردند و افزودند: نظام اسلامى، رفاه را با عدالت، پيشرفت علمى و آبادانى را با امنيت روحى - روانى و اقتدار را همراه با نگاه برادرانه به ملتهاى جهان، دنبال مى كند.
فرمانده معظم كل قوا، كسب دانش و تقويت روحيه شجاعت و دلاورى را دو هدف عمده دانشجويان دانشگاههاى نظامى كشور خواندند و افزودند: سرافرازى و پيشرفت هر ملت در گرو اقتدار اوست و نيروهاى مسلحِ شجاع و مردمى ايران، حصار مستحكم ملت در مقابله با هرگونه زياده خواهى و زورگويى به شمار مى روند.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به آرمانهاى والاى جمهورى اسلامى خاطرنشان كردند: تعالى و پيشرفت و رفاه - استقلال طلبى و آزاديخواهى، عدالت طلبى و مقابله با قدرت طلبان زورگو، اهداف بزرگى است كه هر ملتى با جان و دل مى پذيرد و بهمين علت است كه آرمانهاى ملت ايران همچون نسيم بهارى در جهان جارى شده و اين ملت را در چشم مردم كشورهاى مختلف، عزيز و پرعظمت ساخته است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، در بخش ديگرى از سخنانشان، حضرت مهدى (عج) را ذخيره اميد بشريت خواندند و تأكيد كردند اين اميد حيات بخش، در دل هر انسانى وجود داشته باشد، او را به اين حقيقت مؤمن مى سازد كه قدرت طلبان جهانى همچون كف روى آب در برابر جريان اصيل حق و معنويت، توان پايدارى ندارند و بازيگرى آنها در عرصه هاى جهانى، پوچ و بى معناست.
در اين مراسم همچنين سرتيپ موسوى فرمانده دانشگاه افسرى از دوره هاى آموزشى دانشگاه گزارشى بيان كرد.
در پايان نيروهاى حاضر در ميدان، از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /