پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هزاران نفر از دانشجويان بسيجى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى بعد از ظهر امروز در ديدار هزاران نفر از دانشجويان بسيجى، بسيج دانشجويى را مظهر تجدد و نوگرايى حقيقى و غيرت دينى براى پيشرو بودن در ورود به ميدانهاى اساسى كشور دانستند و با اشاره به انتخابات رياست جمهورى بعنوان يكى از ميدانهاى مهم، تصريح كردند: مهمترين مسئله در انتخابات آينده، مشاركت حداكثرى مردم است و همه بخصوص قشر فرزانه دانشجو بايد تلاش نمايند تا مشاركت حداكثرى تحقق يابد.
حضرت آيت الله خامنه اى با بيان اينكه بسيج به معناى به ميدان آمدن است، حضور در صحنه را فقط منحصر در دوران حمله نظامى دشمن ندانستند و افزودند: عرصه هاى مناقشه بر سر هويت ملى و سياسى يك ملت، اهانت به فرهنگ و باورها و اعتقادات، عقب ماندگى از قافله علم و دانش و لزوم جبران آن، استقرار يك زندگى مطلوب همراه با عدالت، و تهاجم فكرى و فرهنگى بيگانه براى جداسازى يك ملت از ريشه هاى فرهنگى خود، همه ميدانهايى است كه بايد بهنگام نياز، بسيج در آن حضور پرتوان، عاشقانه، آگاهانه، مبتكرانه و عالمانه داشته باشد.
ايشان با تأكيد بر اينكه در همه عرصه ها، ميدان فكر و دانايى يكى از نقاط مهم بشمار مى رود، يكى از ويژگيهاى انسان فرزانه متدين و دانشجوى بسيجى را توليد فكر و حرف نو دانستند و خاطرنشان كردند: پيشرو بودن مجموعه هاى بسيجى بويژه دانشجويان در تجدد و نوگرايى حقيقى به معناى بررسى نيازها و خلاءهاى عرصه هاى اساسى جامعه و تلاش بيوقفه و عالمانه براى رفع اين خلاءها است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى افزودند: نتيجه جامعه اى كه در آن علم و پيشرفت بدون معنويت باشد، دنياى غرب امروز خواهد بود كه عدالت، اخلاق، انسانيت، و حقوق انسان در آن جايگاهى ندارد و منطق حاكم بر آن، مدنيت جنگلى است كه براساس آن چون قدرت وجود دارد هر اقدامى جائز شمرده مى شود.
مقام معظم رهبرى دانشجويان بسيجى را در كنار توجه به ظواهر دينى به عمق بخشى به اعتقادات و تفكر اسلامى و پرهيز از حركتهاى سطحى و زودگذر توصيه كردند و افزودند: يكى از ويژگيهاى تفكر بسيجى، عدالت طلبى است كه دانشجوى هوشمند بسيجى بايد با توجه به واقعيتها، ساز و كار اجرايى شدن سياستهاى عدالت طلبانه را با همت و تلاش خود و مطالبه واقعى فراهم نمايد.
ايشان تأكيد كردند: منطق انسانهاى داراى تفكر بسيجى و اسلامى، منطقى قوى و زمينه ساز پيشرفت در كارها است.
حضرت آيت الله خامنه اى در بخش ديگرى از سخنان خود با اشاره به انتخابات رياست جمهورى، از قشر دانشجو بعنوان قشرى روشنفكر و آگاه و تأثيرگذار در حضور حداكثرى مردم ياد كردند و افزودند: بايد با در نظر گرفتن معيارها كه همانا داشتن كفايت و توانايى اداره كشور، اعتقاد به اسلام و انقلاب، اعتقاد به عدالت و عدم تبعيض ميان فقير و غنى، و داشتن نشاط است، بدون وسواس انتخاب صورت گيرد و از آنجا كه كشور ما چهره جوانى دارد اقتضاء مى كند يك نشاط جوانانه اى نيز در تمام دستگاه اجرايى بوجود بيايد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى يكى ديگر از معيارهاى انتخاب رئيس جمهور آينده را تحت تأثير دشمن قرار نگرفتن و خوشحال نشدن دشمن از روى كار آمدن او دانستند و با اشاره به ياوه گوييهاى اخير مقامامت امريكايى درباره انتخابات رياست جمهورى تصريح كردند: اين افراد نادان نمى دانند كه هرچه بگويند مردم مخالف آن عمل خواهند كرد.
حضرت آيت الله خامنه اى، با تأكيد بر اينكه جوسازيها و تبليغات دروغين نبايد انسان را از شناخت حقيقت باز دارد خاطرنشان كردند: يكى از معيارها همانگونه كه امام (ره) مى فرمودند اين است كه هرچه دشمنان مى خواهند بايد عكس آن عمل كرد زيرا آنها بدنبال منافع خود هستند.
ايشان، با اشاره به برخى اظهارات مقامات امريكايى درخصوص وجود نظارت در انتخابات رياست جمهورى تأكيد كردند: در كشورهاى غربى برغم شعارهايى كه داده مى شود سخت ترين و پيچيده ترين نظارتها و موانع براى حضور افراد در مناصب بالاى دولتى وجود دارد بگونه اى كه در امريكا در دويست سال گذشته فردى خارج از دو حزب اصلى اين كشور به قدرت نرسيده است.
حضرت آيت الله خامنه اى افزودند: حتى در كشورهاى اروپايى نيز گروه مخالف واقعى با نظام و قانون اساسى اين كشورها وجود ندارد و گروههاى باصطلاح مخالف دولت فقط در مسائل فرعى اختلاف نظر دارند و در اصول و مبانى يكى هستند.
ايشان با تأكيد بر اينكه آينده و مديريتهاى كشور متعلق به جوانان و دانشجويان است، خطاب به آنان افزودند: بايد آنچنان دانش، تفكر و باورهاى دينى خود را عمق ببخشيد كه با قدرت وارد ميدان عمل شويد و كشور را بسوى افق روشن آن پيش ببريد.
در اين ديدار پيش از سخنان مقام معظم رهبرى آقاى حسين تاريخى دانشجوى رشته فيزيك هسته اى به نمايندگى از بسيج دانشجويى، از عدالت اجتماعى و مطالبات واقعى مردم، جنبش نرم افزارى و نهضت توليد علم و آزادانديشى، وضعيت فرهنگى و اجتماعى جامعه و توطئه هاى استعمار فرانو بخصوص در بحث انرژى هسته اى بعنوان دغدغه هاى اصلى دانشجويان بسيجى نام برد و تأكيد كرد: بسيج دانشجويى با ارائه طرح راهبردى خود در راستاى چشم انداز بيست ساله در جهت پيگيرى اين دغدغه ها تلاش مى نمايد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /