پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

شركت مقام معظم رهبري در مرحله دوم انتخابات رياست جمهورى

بسمه تعالى

3/4/84

حضرت آيت اللَّه خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در نخستين دقايق آغاز رأى گيرى مرحله دوم انتخابات رياست جمهورى، با حضور در محل صندوق سيار 667 در حسينيه امام خمينى(ره)، رأى خود را به صندوق انداختند.
ايشان پس از انداختن رأى خود به صندوق در مصاحبه با خبرنگار واحد مركزى خبر، حضور مردم در پاى صندوقهاى رأى در جمعه گذشته را حضورى شورانگير خواندند و اظهار اميدوارى كردند: ملت ايران امروز نيز با حضور گسترده خود در پاى صندوقهاى رأى، حماسه پرشورديگرى را بيافريند.
مقام معظم رهبرى با تأكيد بر لزوم حضور همه واجدان شرايط در انتخابات و از دست ندادن وقت براى رأى دادن، خاطرنشان كردند: مردم در اولين فرصت در شعبه هاى اخذ رأى حاضر شوند و رأى خود را براى ساعات آخر نگذارند.
حضرت آيت اللَّه خامنه اى، ملت ايران را پيروزِ انتخابات جمعه گذشته كه حدود 30 ميليون نفر در آن شركت كردند، دانستند و افزودند: افتخار حضور سى ميليونى با هيچ ترفندى از بين نخواهد رفت اما حضور گسترده مردم در انتخابات امروز، پشتوانه مردمى رئيس جمهور منتخب را براى پيشبرد هدفهاى ملت و عزت كشور، قويتر خواهد كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، متانت مردم در انتخابات جمعه گذشته را تحسين برانگيز خواندند و با تأكيد برلزوم ادامه اين روش در انتخابات امروز، خاطرنشان كردند: مهم ترين نياز كشور در شرايط كنونى آرامش مى باشد و طرفداران دو نامزد نبايد حركت و عملى انجام دهند كه فضاى متانت انتخابات خدشه دار شود.
ايشان با اشاره به اعلام رسمى رئيس جمهور، وزارت كشور و شوراى نگهبان در خصوص سلامت انتخابات هفته گذشته تصريح كردند: از دست اندركاران انتخابات موكداً مى خواهم امروز نيز از آراء مردم صيانت نمايند و بدون هيچگونه جانبدارى ضمن اخذ رأى مردم، آنرا اعلام كنند.
حضرت آيت اللَّه خامنه اى با تأكيد براينكه، هيچكس از رأى ايشان در جمعه گذشته مطلع نشد، افزودند: در اين انتخابات نيز هيچ فردى از رأى رهبرى مطلع نخواهد شد و وظيفه رهبرى بيان معيارها و تأكيد بر حضور مردم در انتخابات است.
ايشان تصريح كردند: هر فردى كه امروز با رأى مردم بعنوان رئيس جمهور انتخاب شود، رئيس جمهور همه است و بايد ضمن احترام به رئيس جمهور منتخب، او را در انجام كارها كمك و يارى كنند.
مقام معظم رهبرى در پايان با قدردانى از عملكرد صداوسيما در نهمين دوره انتخابات رياست جمهورى، تاكيد كردند: در اين مدت صداوسيما و دستگاههاى خبرى، انصافاً خيلى خوب كار كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /