پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس جمهور و اعضاي هيات دولت

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر امروز در آخرين ديدار رئيس جمهور و اعضاي هيات دولت ضمن تشكر صميمانه از زحمات و تلاشهاي آقاي خاتمي و همكاران ايشان در دولت در طول هشت سال گذشته تصريح كردند: در اين مدت كشور شاهد تلاش جدي، پرحجم و سخت دولتمردان بود كه نتيجه آن پيشرفتهاي فراوان در عرصه هاي مختلف صنعتي، كشاورزي، علمي، فن آوري و خدمات است كه اين توفيقات از حافظه ملت ايران زدوده نخواهد شد و قطعا نزد خداوند متعال داراي پاداش و اجر خواهد بود.
ايشان جابجايي قدرت اجرايي در كشور را به بهترين شكل و شيرين ترين حالت از بركات اسلام و انقلاب برشمردند و افزودند: اين روحيه برادري و همراه با محبت كه در جابجايي آرام قدرت اجرايي بروز مي نمايد بعنوان بستر مردم سالاري اسلامي بايد حفظ شود و دولت آينده نيز بايد براساس توفيقات بدست آمده و با استفاده از تجربيات گرانبهاي اين دولت مسير پيشرفت كشور را ادامه دهد.
مقام معظم رهبري با اشاره به تاريخ پرافتخار و عظمت ملت ايران و استعدادهاي مادي و انساني كشور خاطرنشان كردند: همه كساني كه در برهه هاي مختلف بعنوان خدمتگزار در عرصه اجرايي كشور حضور مييابند بايد با تلاش و كار مستمر و به اندازه توان خود يك گام به جلو بردارند تا در نهايت ملت ايران به جايگاه شايسته خود برسد.
حضرت آيت الله خامنه اي، از نسل جوان كشور بعنوان نسلي باهوش، پرتوان و با استعداد و مديران اجرايي بسيار خوب آينده كشور ياد و تا كيد كردند: پيشرفت امروز كشور با گذشته قابل مقايسه نيست و ملت ايران با اتكال به خداوند مسيركمال خود را طي خواهد كرد و در اين راه تهديدها و توطئه هاي قدرت طلبان جهاني نيز تاثيري نخواهد داشت و همانند گذشته يكي پس از ديگري خنثي خواهد شد.
مقام معظم رهبري، دوران مديريت را همراه با تلخي ها و شيريني ها دانستند و با تاكيد بر اينكه پايان يافتن ماموريت افراد به معناي پايان مسؤوليت آنان نيست، افزودند: يكي از نكات مثبت دولت آقاي خاتمي، سرزنده بودن و تلاش و فعاليت اعضاي دولت تا لحظات آخر است.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با تجليل از شخصيت آقاي خاتمي و با تاكيد بر اينكه بدليل روحيات و ويژگيهاي مثبت آقاي خاتمي، پيوند عاطفي ميان رهبري و رئيس جمهور بمراتب مستحكم تر از هشت سال گذشته است، افزودند: تدين و نجابت ذاتي آقاي خاتمي از امتيازات برجسته ايشان است و رئيس جمهور در اين هشت سال ضمن زحمات و تلاش متراكم، در مواجهه با حوادث مختلف صبر و تحمل كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي خاطر نشان كردند: البته بارزترين خصوصيت آقاي خاتمي در اين دوران، مايوس كردن دشمناني بود كه انتظار داشتند رئيس جمهور رودرروي نظام قرار گيرد اما آقاي خاتمي مقاومت نمود و فشارهاي بسياري را نيز تحمل كرد.
ايشان همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تلاش عده اي براي ايجاد تقابل و رقابت ميان جمهوريت و اسلاميت نظام تصريح كردند: در كشور ما جمهوريت از اسلاميت جدا نيست زيرا مردم پايبند به مباني ديني هستند و در همه انتخاباتها با راي به پايه هاي اعتقادي خود، در واقع نشان داده اند كه مردم سالاري حقيقي در كشور همواره با اعتقاد به اسلام همراه بوده است.
آقاي خاتمي رئيس جمهور نيز در اين ديدار با قدرداني از رهنمودها و حمايتهاي مقام معظم رهبري در هشت سال گذشته، گفت: امروز در حالي دولت را ترك مي كنيم كه چشم انداز بيست ساله كشور با اهدافي بلند و قابل تحقق تدوين شده، و دولت نيز براساس اين چشم انداز برنامه چهارم را تصويب كرده كه اين نشان دهنده ثبات، امنيت و توانمنديهاي بالاي كشور است.
رئيس جمهور با اشاره به ايجاد بيش از دو ميليون و نهصد هزار شغل در طول پنج سال، و كاهش نرخ بيكاري افزود: در اين مدت نرخ تورم نيز كاهش يافت و همچنين قيمت ارز تك نرخي شد و آمار افراد زير خط فقر به 5/11 درصد رسيد كه از كارهاي بسيار مهم دولت مي باشد.
آقاي خاتمي تاكيد كرد: برغم همه اين تلاشها، اقدامات انجام گرفته را كافي نمي دانيم و هنوز مشكلات بر مردم فشار مي آورد كه اميدواريم روند رشد اقتصادي همراه با عدالت اجتماعي در دولت آينده ادامه يابد.
رئيس جمهور موفقيت ها و دستاوردهاي دولت را نتيجه تلاش و فداكاري همكاران خود در دولت دانست و با اشاره به جابجايي مسؤوليت اجرايي كشور همراه با سلامت و آرامش افزود: اين جابجايي مسؤوليت كه براساس راي مردم انجام مي گيرد از دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي است و برهمين اساس مهمترين وظيفه همه ما استوار كردن پايه هاي مردم سالاري ديني و تلاش براي نهادينه كردن حقوق مردم و استقرار عدالت، مي باشد.در اين ديدار حضرت آيت الله خامنه اي بمنظور قدرداني از رئيس جمهور و همكاران ايشان، به آقاي خاتمي و هريك از اعضاي هيات دولت يك جلد كلام الله مجيد اهداء كردند.
در پايان اين ديدار رئيس جمهور و اعضاي هيات دولت بهمراه خانواده خود نماز مغرب و عشاء را به امامت حضرت آيت الله خامنه اي اقامه كردند و سپس شام را ميهمان حضرت آيت الله خامنه اي بودند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /