پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسؤولان دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اعضاي هيئت امنا، رئيس و ديگر مسؤولان دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، اين دفتر را نماد روشنفكري در حوزه برشمردند و تعميق محتوايي فعاليتها، برخورداري از خصوصيات مثبت روشنفكري و پرهيز از آسيبهاي رايج روشنفكري را شروط اصلي موفقيت اين مجموعه خواندند.
در اين ديدار كه صبح امروز انجام شد حضرت آيت الله خامنه اي درباره تعميق محتوايي فعاليتهاي دفتر تبليغات حوزه علميه قم خاطرنشان كردند: ارائه حرفهاي نو، حضور در ميدانهاي جديد فكري و برخورداري از آفاق تازه، از جمله نشانه هاي پرمغز بودن است كه دفتر تبليغات بايد از اين خصوصيات برخوردار باشد.
ايشان، نوآوري و نگاه باز و آزاد را جوهره روشنفكري دانستند و افزودند: قوام روشنفكري به نگاه باز است و دفتر تبليغات حوزه علميه قم بايد اين جوهره راهگشا را، مورد توجه كامل قرار دهد چرا كه بدون نگاه باز، پيشرفت فكري و درنتيجه پيشرفت علمي و عملي امكان پذير نيست.
رهبر معظم انقلاب، پرهيز از نكات منفي و آسيبهاي روشنفكري را شرط ديگر موفقيت دفتر تبليغات برشمردند و افزودند: نداشتن خط شاخص هدايت كننده و بي توجهي و استقلال طلبي از بنيانهاي معرفتي صحيح، آفاتي است كه روشنفكري جهان معاصر را نيز دچار مشكلات جدي كرده است.
ايشان دين و سنتهاي ملي را دو شاخص هدايت جريان روشنفكري دانستند اما افزودند: سنتهاي ملي غالبا با تعصب و خرافه همراه است در حاليكه معرفت روشن ديني كه با خرافه و تعصب همراه نيست مي تواند جوهره پرتحرك روشنفكري را در جهت صحيح هدايت كند و اين جريان را از آسيبهايي نظير پراكنده گويي و تقليد و انحراف باز دارد.
حضرت آيت الله خامنه اي اعتصام به ريسمان معرفت الهي و مراقبت دائم از خود و فرآورده هاي فكري را از ضروريات تحقق جايگاه دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم بعنوان نماد روشنفكري در حوزه برشمردند و افزودند: همه فعاليتها و برنامه هاي اين دفتر در پرتو اين جهتگيري اصلي، به ثمر خواهد نشست.
در ابتداي اين ديدار حجج اسلام و المسلمين جعفري گيلاني رئيس هيات امنا، رباني رئيس دفتر تبليغات حوزه علميه قم و چند تن از معاونان اين دفتر گزارشهايي درباره اهداف – برنامه ها و عملكرد اين مجموعه بيان كردند. تلاش براي توليد دانش و فرهنگ سازي – تعميق بينش و معرفت اسلامي از جمله نكات اصلي اين گزارشها بود.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /