پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمعي از دانشجويان برگزيده و نمايندگان تشكلهاي دانشجويي

جمعي از دانشجويان برگزيده و همچنين نمايندگان تشكلهاي دانشجويي عصر امروز با حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار كردند.
در اين ديدار، ابتدا آقايان ميري به نمايندگي از جنبش عدالتخواه دانشجويي از دانشگاه امام صادق (ع)، محمود رستمي فر نماينده بسيج دانشجويي، ناصر صداقت دانشجوي نمونه از دانشگاه فردوسي مشهد، پرويز اميني نماينده انجمن مستقل دانشجويان از دانشگاه شهيد بهشتي، سيدمحمد بياتيان نماينده دفتر تحكيم وحدت از دانشگاه بين المللي قزوين، علي ملاكاظمي نماينده دانشجويان جهادي در مناطق محروم، حسين دادخواه نماينده اتحاديه تشكلهاي دانشگاه آزاد اسلامي، وحيد اميرخاني دانشجوي كارگرداني دانشگاه هنر، مسعود تيموري از دانشگاه صنعتي اميركبير، محسن مديحي نماينده هياتهاي مذهبي دانشجويان از دانشگاه شهيد بهشتي و خانم ها فاطمه حيدري دانشجوي نمونه پژوهش و مخترع سه اختراع از دانشگاه شاهد و مريم سادات فرويد برگزيده جشنواره رازي از دانشگاه شهيد بهشتي به بيان ديدگاهها و نظرات خود درخصوص مسائل مختلف پرداختند.
مهمترين محورهاي مطالبي كه دانشجويان در اين ديدار بيان كردند عبارتند از:
__ لزوم عينيت بخشيدن به گفتمان عدالت و لحاظ آن در برنامه ريزيها و تحقق عملي عدالت در جامعه
__ توجه به عدالت علمي در كنار ابعاد ديگر عدالت بويژه حمايت از نخبگان مناطق محروم و جلوگيري از طبقاتي شدن پذيرش دانشجو در دانشگاهها
__ مشخص شدن اولويت هاي پژوهشي كشور بمنظور استفاده صحيح و عملي از نتايج پژوهشها و اهتمام جدي مسؤولان به ارتباط دانشگاه و صنعت
__ استفاده از تمام ظرفيتهاي دانشگاهيان در برنامه ريزيها و استفاده بهينه از امكانات آموزشي موجود دانشگاهها
__تسريع در ايجاد بنياد نخبگان و جلوگيري از تبديل اين بنياد به يك مركز صرفا نمادين
__ غنابخشي به دروس معارف اسلامي دانشگاهها و توجه بيش از پيش به قرآن پژوهي در دروس دانشگاهي
__ اتخاذ سياست منسجم و قوي در دفاع از دستاورد علمي ملت ايران در زمينه انرژي هسته اي و ارائه سند ملي هسته اي براي مقابله با آپارتايد هسته اي
__ عدم وجود نظام منسجم و هماهنگ در كشور براي ثبت اختراعات
__ كاهش روند اداري در آموزش عالي و كوتاه شدن فرآيند طولاني تصويب طرحهاي تحقيقاتي در مراكز علمي
__ توجه بيش از پيش صدا و سيما به مباني فرهنگي و تاريخي كشور و قوميت هاي مختلف در برنامه هاي خود و پرهيز از ارائه برنامه هاي كم محتوا
__ لزوم عملكرد فعال تر و قويتر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي و معرفي مفسدان اقتصادي از جانب دستگاه قضايي
__ لزوم توجه بيش از پيش مسؤولان به مسائل و معضلات فرهنگي جامعه
__ پرهيز از سياست بازي در دانشگاهها بمنظور جلوگيري از حاكم شدن فضاي بي انگيزگي سياسي
__ و لزوم بازنگري جدي احزاب و گروهها در عملكرد خود و همسويي با مطالبات واقعي مردم
پس از سخنان دانشجويان، حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر لزوم توجه جدي مجموعه دانشجويي كشور به جايگاه تاريخي و جغرافياي سياسي نظام جمهوري اسلامي ايران، تصريح كردند: نظام جمهوري اسلامي ايران امروز محور يك هويت جمعي بين المللي خستگي ناپذير و متكي بر ايمان ديني است كه در مقابل نظام سلطه بين المللي ايستاده و آنرا به چالش كشيده است.
ايشان افزودند: البته نظام اسلامي از پشتيباني قوي ملتهاي مسلمان برخوردار است و عمق استراتژيك جمهوري اسلامي ايران، ملتهاي مسلمان در كشورهاي مختلف هستند.
مقام معظم رهبري شكل گيري يك مجموعه سياسي به نام دين، معنويت و عدالت و با پشتيباني مردم را در ايران و جايگاه كنوني اين نظام با چنين عمق استراتژيكي را براي قدرتهاي جهاني بسيار ناگوار دانستند و تاكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران برغم همه فشارها و تهديدها، اميدوارانه ايستادگي كرده و به پيشرفتهاي محسوس و قابل ملاحظه اي در عرصه هاي مختلف نيز دست يافته است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به نقش قدرت اقتصادي مراكز سلطه جهاني در ايجاد فقر، جنگ و خشونت، بحران آفريني در كشورهاي مختلف و تشكيل نظامهاي خشن همچون رژيم صهيونيستي و همچنين استفاده اين قدرت اقتصادي از ابزار هنر و حتي دين براي تحقق اهداف خود خاطرنشان كردند: به چالش كشيدن نظام سلطه جهاني علاوه بر ايستادگي، نيازمند تدبير و عقل و افزايش توانايي علمي نيز مي باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: پايه و زيربناي اقتدار ملت ايران، قدرت علمي آن مي باشد كه در اين عرصه، دانشگاهها نقش اساسي دارند.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين هدف از برگزاري جلسات گفت و شنود با دانشجويان را، علاوه بر شنيدن نظرات و سخنان صادقانه آنان، تكريم نمادين علم، دانشجو و آرمانهاي بلند اين قشر فرزانه و برگزيده بيان كردند.
در پايان اين ديدار، دانشجويان نماز جماعت مغرب و عشاء را به امامت حضرت آيت الله خامنه اي اقامه و سپس روزه خود را بهمراه ايشان افطار كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /