پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

اقامه نماز عيد سعيد فطر

ملت مومن ايران، امروز به شكرانه يك ماه روزه داري و عبادت نماز عيد سعيد فطر را با عظمت و شكوه فراوان در سراسر سرزمين بزرگ ايران اقامه كرد. در تهران نيز صدها هزار نفر از مؤمنان نماز عيد را به امامت حضرت آيت الله خامنه اي ولي امر مسلمين در مصلي امام خميني اقامه كردند.
مقام معظم رهبري در خطبه هاي نماز عيد سعيد فطر با تبريك عيد رحمت و مغفرت الهي به امت اسلامي و آحاد مردم ايران، اين روز بزرگ را عيد شكر و سپاس مؤمنان خواندند و مردم را به حفظ دستاوردهاي معنوي ماه مبارك رمضان و استمرار طلب مغفرت الهي توصيه كردند و افزودند: ملت ما ملت مؤمني است، دلهاي جوانان ما دلهاي پاكيزه و نوراني اي است، زنان و مردان ما در سراسر كشور ارتباط قلبي ايشان با خداي متعال يك ارتباط صادقانه است كه مي تواند رحمت الهي را جلب كند...
ايشان حضور پرنشاط، به ياد ماندني و سرافرازانه ملت را در انتخابات رياست جمهوري نشانه اي از پايبندي عميق به "وحدت ملي و مشاركت عمومي" دانستند و افزودند: با وجود همه تلاشهاي دشمنان، حركت ملت ايران به سمت تحقق اهداف و آرمانها روزبروز جدي تر و موفق تر مي شود.
حضرت آيت الله خامنه اي ملت ايران را در افكار عمومي جهانيان، ملتي شجاع، مصمم، توانا، با استعداد و داراي آرمانهاي بزرگ خواندند كه هر هدفي را با جديت دنبال كند حتما به آن دست خواهد يافت.
ايشان افزودند: ملت ايران علاوه بر اين ويژگي ها ملتي مظلوم اما استوار و پايدار است كه به هيچ ملتي تجاوز نمي كند و حقوق هيچ كسي را پايمال نخواهد كرد اما اگر قدرتمندان جهان بخواهند حقوق او را پايمال كنند هيچگونه ظلم و تحميلي را تحمل نخواهد كرد.
رهبر انقلاب اسلامي از روز سيزده آبان بعنوان نمادي از مظلوميت مردم ايران ياد كردند و افزودند: روز سيزده آبان روز نماد مظلوميت ملت ايران است ملت ايران در سيزدهم آبان مظلوميت خود را فرياد كرد. از اسنادي كه از لانه جاسوسي بيرون آمد در حدود صد جلد كتاب حقايقي آشكار شد كه نشان مي‌دهد دولت امريكا عليه مردم و منافع ملت ايران بخصوص بعد از پيروزي انقلاب اسلامي لحظه اي را فروگذار نكرده است منتها اين ملت بزرگ تن به ظلم نمي دهد و هرچند مظلوم است اما در مقابل ظلم مي ايستد و ظلم را تحمل نمي كند
ايشان با اشاره به ادامه توطئه هاي سلطه گران و مقاومت ملت ايران "تكيه بر خود و هويت عظيم و درخشان ملت ايران" و اتكا به پروردگار را شرط رسيدن به جايگاه شايسته اين ملت دانستند و افزودند: از همه آحاد ملت ايران، گروههاي سياسي و جناحهاي مختلف مي خواهم كه به اين خود و هويت لطمه نزنند.
آيت الله خامنه اي در پايان افزودند: به هويت خود تكيه كنيد و نگذاريد چيزهاي جزئي اين هويت عظيم و درخشان را مخدوش كند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /