پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

دیدار جمع پرشور مردم گرمسار در آخرين روز سفر به استان سمنان

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز يكشنبه در آخرين روز از سفر به استان سمنان در جمع پرشور مردم گرمسار ضمن ارائه تحليل جامعي از شرايط كنوني كشور و جايگاه بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران، تصريح كردند: نظام اسلامي امروز از لحاظ ثبات سياسي، كار و تلاش خستگي ناپذير مسئولان و اعتماد مردم به آنان، يكپارچگي و همدلي مسئولان،برخورداري از نسل جوان اميدوار به آينده و دلبسته به ارزش‌هاي ديني، مبارزه جدي با فساد و تبعيض، پيگيري مشكلات مردم به ويژه محرومان، شاخصهاي مختلف اقتصادي و اجتماعي، اقتدار و منزلت اجتماعي در عرصه بين‌المللي و موقعيت متزلزل دشمنان در وضعيتي بسيار خوب نسبت به ساليان گذشته و در يكي از بهترين و برتري شرايط قرار دارد.
ايشان در تبيين شرايط داخلي به ثبات سياسي كامل كشور و هماهنگي مطلوب آحاد مردم و برخورد هوشمندانه ملت با مسائل مختلف به ويژه شعارها و آرمانهاي ملي از جمله مسئله هسته‌اي و موضع مستحكم نظام در قبال آن و همچنين گسترش گفتمان عدالت طلبي، رفع تبعيض و مبارزه با فساد اشاره كردند و افزودند:يكي ديگر از ويژگي‌هاي كنوني كشور برخورداري از يك نسل جوان با گرايش غالب درس و علم آموزي و توجه به ارزش‌هاي ديني و انقلابي است كه وجود چنين نسل نو، با نشاط، اميدوار به آينده و معتقد به باورهاي ديني زمينه ساز پيشرفت، ابتكار و خلاقيت براي يك ملت است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي وجود دولتي مردمي، پايبند به ارزش‌هاي ديني و كمر بسته براي خدمت به مردم و در راس آن رييس جمهوري با شيوه و منش مردمي، با ايمان،ساده زيست، دلسوز، خستگي ناپذير، شجاع و داراي اعتماد به نفس، در وسط ميدان كار و تلاش و صاحب ابتكار عمل در مسائل داخلي و بين‌المللي را از ديگر نقاط قوت نظام اسلامي در شرايط كنوني بر شمردند و خاطرنشان كردند: امروز در مسائل بين‌المللي مسئولان ما به دنبال حرف سياست سازان بين‌المللي نيستند بلكه ابتكار عمل در دست مسئولان كشور است
رهبر انقلاب اسلامي شاخص‌هاي گوناگون كشور به ويژه شاخصهاي اقتصادي و علم و فناوري و صنعت را رو به پيشرفت دانستند و با اشاره به گزارش چندي پيش رئيس جمهور درباره وضع كشور تاكيد كردند: اين گزارش از جمله در بخش تورم، نرخ بيكاري و مبارزه با فساد مورد تاييد كارشناسان منصف و حتي در موارد بسياري مورد تاييد مراكز بين‌المللي است كه عمدتاً با ايران غرض ورزي دارند.
ايشان با اشاره به ارتقاء جايگاه ايران در يك سال و نيم گذشته در مبارزه با فساد اداري و مالي براساس گزارش مراكز بين‌المللي افزودند:با وجود رشد اين شاخص، نبايد در مبارزه با فساد به اين حد قانع بود،بلكه بايد فساد اداري و مالي و خيانت‌ به امانت‌هاي ملي، ريشه‌كن و مبارزه با آن همه گير شود و اين مسئله نيز در تقابل با سرمايه‌گذاري سالم نيست.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اميدوار شدن قشرهاي عمومي مردم به خصوص افراد مستضعف و محروم را از جمله نقاط مثبت در شرايط كنوني كشور ارزيابي و خاطرنشان كردند: اين اميدواري به اين دليل است كه مردم احساس مي‌كنند در كشور در جهت رفع تبعيض و حركت به سمت اهداف كار و تلاش مي‌شود.
ايشان مردم ايران را مردمي صبور، نجيب، آگاه و هوشيار خواندند و تاكيد كردند: مردم هرگاه احساس كرده‌اند مسئولان واقعاً به دنبال حل مشكلات آنان و خدمات صادقانه هستند و به فكر ثروت اندوزي و مسائل شخصي خود نمي‌باشند، اعتماد و اطمينان آنان به مسئولان جلب شده است.
رهبر انقلاب اسلامي وحدت و يكپارچگي مردم، هماهنگي مسئولان و اتحاد دولت و مردم را خوب و بيش از گذشته ارزيابي كردند و افزودند: چندي پيش رئيس جمهور به دليل برخي مطالب و تبليغات مطبوعات، از آنها گلايه كرد كه من حق را به رئيس جمهور مي‌دهم،زيرا برخي از مطبوعات در قبال دولت بي‌انصافي مي‌كنند و با استفاده از روش‌هاي تبليغاتي سعي در زير سؤال بردن اقدامات دولت و بزرگ‌نمايي برخي عيوب كوچك دارند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اين كه رعايت نكردن انصاف و تخريب متفاوت از انتقاد است،خاطرنشان كردند: من سالها قبل در خصوص نقش دست‌هاي بيگانه در مديريت فرهنگي كشور و رسانه‌ها و تبليغات هشدار دادم، اما برخي منكر آن شدند و سرانجام همه آن را تصديق كردند.
ايشان با رد برخي تبليغات در خصوص نبود آزادي بيان در كشور تصريح كردند: اين كه برخي مطبوعات در كشور آزادانه بر ضد دولت و نظام مطلب مي‌نويسند، نشانه آشكار آزادي بيان است و البته مردم آگاه ايران نيز اعتنايي به مطالب اين مطبوعات نمي‌كنند.
رهبر انقلاب اسلامي پايگاه سياسي كشور و منزلت اجتماعي ملت ايران را در جهان بسيار مستحكم ارزيابي كردند و افزودند: چند سال قبل عده‌اي از سياسيون آمريكا در گزارشي ادعا كرده بودند در ايران عده‌اي منتظر اشاره آمريكا هستند، تا نظام را متزلزل كنند، اما امروز حقيقت براي دشمنان ملت ايران آشكار شده است زيرا آنها نه مي‌توانند بر اين كشور سلطه پيدا كنند و نه حتي مي‌توانند به ملت ايران لطمه بزنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، موقعيت دشمنان ملت ايران را برخلاف موقعيت مستحكم نظام اسلامي، متزلزل خواندند و افزودند:آمريكا و رژيم صهيونيستي نسبت به سالهاي گذشته، بسيار متزلزل هستند و تو دهني كه آمريكا و رژيم صهيونيستي در لبنان خوردند از عنايات الهي بود تا به دنيا نشان داده شود كه قدرت ابرقدرت‌ها تا چه حد پوشالي و ظاهري است.
ايشان در همين خصوص خاطرنشان كردند: امروز وضع سياست در دنيا نيز تغيير كرده و در مناطقي كه آمريكا آنها را حياط خلوت خود مي‌دانست،با وجود همه تلاش‌هاي واشنگتن دولتهايي بر سركار مي‌آيند كه مخالف سياست‌هاي آمريكا هستند.
ايشان تصريح كردند: ملت ايران راه خدا يعني راه عدالت، انصاف، اخلاق نيكو، فضيلت‌هاي انساني، عبوديت الهي، برابري و برادري انسانها و راه به سعادت رساندن جامعه انساني را انتخاب و بر اين راه پافشاري كرده و از سختي‌هاي آن نيز نهراسيده است، بنابراين خداوند متعال ميوه شيرين و دلنشين اين ايستادگي را به اين ملت عطا خواهد كرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنان خود از منطقه گرمسار به عنوان منطقه‌اي با سطح بالاي سواد در استان و داراي استعدادهاي فراوان و مردمي پرتلاش ياد كردند و افزودند:در سفر به استان سمنان بر مشكلات اصلي اين استان و مناطق مختلف آن تمركز شد و ان‌ شاالله با هماهنگي مسئولان و نمايندگان استان سمنان و مسئولان دولتي به تدريج براي حل اين مشكلات گام برداشته خواهد شد.
در آغاز اين ديدار حجت‌ الاسلام و المسلمين مهدي‌نژاد امام جمعه گرمسار به نمايندگي از مردم اين منطقه به حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خير مقدم گفت.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين با حضور در مزار شهداي گرمسار نسبت به شهداي اين منطقه اداي احترام كردند.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان سفر پنج‌روزه به استان سمنان ظهر امروز به تهران بازگشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /