پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

برگزاری مراسم مولودی خوانی در خجسته سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) در حضور رهبر معظم انقلاب

در خجسته سالروز میلاد بانوی بزرگ دو عالم حضرت فاطمه سلام الله علیها و سالروز ولادت امام خمینی(ره) مراسم مولودی خوانی و ذکر فضائل آن حضرت، امروز در حضور آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.
حضرت آیت الله خامنه ای در این مراسم ضمن تبریک ولادت دخت گرامی پیامبر اعظم، حضرت فاطمه را معجزه بزرگ اسلام خواندند و تصریح کردند: آن حضرت در عمر کوتاه خود به مقامی می رسد که از همه زنان بزرگ طول تاریخ برتر است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اقیانوس معرفت، عبودیت، قداست و عروج معنوی حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) افزودند: یکی دیگر از خصوصیتهای ممتاز آن حضرت تداوم نسل مبارکی است که مصداق عینی سوره مبارکه کوثر است و هریک از ائمه اطهار به مثابه بزرگراه هدایتی برای بشریت می مانند.
ایشان با یادآوری تقابل فرهنگی استکبار از یک سو و مجموعه فعالان نظام در رده های مختلف از سوی دیگر، به اختصاص بودجه کنگره امریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کردند: استکبار جهانی برای رسیدن به خواسته ها و ادامه سیطره طلبی خود با فعالیتهای تبلیغاتی تلاش دارد تا "فکر توحیدی و ولایی" و تعصب و غیرت مردم در پای بندی به مبانی دینی و مبارزه با ظلم را متلاشی کند.
رهبر انقلاب اسلامی حفظ انسجام اسلامی را ضروری بر شمردند و تأکید کردند: امروز تحریک مذاهب اسلامی و ایجاد تفرقه میان مسلمانان، ضربه به اسلام، و حرکت در جهت منافع امریکا و صهیونیزم است.
رهبر انقلاب اسلامی درگیری داخلی بین گروههای فلسطینی با یکدیگر و اختلافات داخلی در لبنان را بجای مبارزه با رژیم صهیونیستی، در راستای اهداف و خواسته های امریکا و اسراییل دانستند و خاطر نشان کردند: دشمنان اسلام با خوی استکباری و با انواع حیله ها و بهانه ها برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین مذاهب و گروههای اسلامی تلاش می کنند.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین نقش مداحان و ذاکران اهل بیت در تعمیق ایمان دینی مردم و لزوم حفظ انسجام اسلامی پرداختند و خاطر نشان کردند: دین اگر چه پایه و مبنای عقلی، فلسفی و استدلالی قوی دارد اما هیچ مبنایی بدون بهره گیری از عاطفه و ایمان قلبی امکان رویش و ماندگاری در تاریخ ندارد.
رهبر انقلاب اسلامی در همین زمینه افزودند: جایگاه و نقش مداحان اهل بیت، نقش ایمان آفرین، فرهنگ ساز و مستحکم کننده پیوند قلبی پیروان و محبوبان است بهمین دلیل شعری باید بخوانند که ایمان مخاطب را تقویت و تعمیق بخشد.
آیت الله خامنه ای با اشاره به اهمیت نقش مداحان و در نتیجه مسئولیت اخروی آنان خاطر نشان کردند: "امتداد مسیر پیشکسوتان در سبک و آهنگ، ضمن نوآوری"، "انتخاب اشعاری با الفاظ قوی" و "استفاده از مضامین آموزنده، تازه، جالب و غیر تکراری" موجب می شود کار مداح هنرمندانه موثر و هدایتگر شود.
در این مراسم جمعی از مداحان و ذاکران و شاعران اهل بیت علیهم السلام ضمن مولودی خوانی، سروده های خود را نیز در وصف حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها قرائت کردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /