پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب در ديدار جمعي از كارگران نمونه كشور:

هوشياري ملت، از بزرگ ترين نعمت هاي خداوند متعال است

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار كارگران نمونه و مسئولان وزارت كار و امور اجتماعي، ضمن تجليل از نقش كارگران در دستيابي كشور به عزت و استقلال و تأكيد بر لزوم تكريم واقعي كارگر، به در پيش بودن دور دوم انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي و اهميت بسيار بالاي آن اشاره و تصريح كردند: ملت ايران همان‌گونه كه در دور اول انتخابات با هوشياري و حركت عظيم خود پاسخ قاطعي به جنجال ها و تبليغات دشمنان داد، در دور دوم انتخابات نيز با حضور پرانگيزه و انتخاب نمايندگان اصلح، بار ديگر ثابت خواهد كرد كه انگيزه ملت ايران تمام نشدني است.

رهبر انقلاب اسلامي اصل حضور در انتخابات و نشان دادن انگيزه تمام نشدني ملت را خيلي مهم ارزيابي و تأكيد كردند: وظيفه بسيار مهم ديگر، انتخاب نمايندگان اصلح و افرادي است كه به فكر مردم و دلسوز آنان باشند و براي همكاري و همدلي با دولت، قوه قضاييه و بخش هاي ديگر به منظور پيشرفت كشور و اجراي كارهاي بزرگ تلاش كنند.

حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه پيشرفت كشور با اتحاد مسئولان و همچنين همدلي مردم و مسئولان امكان پذير است خاطر نشان كردند: دشمنان همواره از كوچك ترين اختلاف برداشت و سليقه ميان مسئولان بهره برداري و خوشحالي مي كنند و با تبليغات گسترده سعي در جنجال سازي دارند. ايشان افزودند: اين امر نشان دهنده اهميت اتحاد و همدلي در كشور است و همان گونه كه امام خميني (ره) بارها تأكيد مي‌كردند، بايد در جهت اتحاد و همدلي حركت كرد و به هيچ وجه نبايد فضاي اختلاف، درگيري، مچ گيري و ايراد گيري هاي بي اهميت وجود داشته باشد.

رهبر انقلاب اسلامي با يادآوري هوشياري ملت ايران در مقاطع مختلف تأكيد كردند: به لطف خداوند، ملت ايران، ملتي با اتحاد و هوشيار، و اين هوشياري ملت از بزرگ ترين نعمت هاي خداوند متعال است.

حضرت آيت الله خامنه اي، استقلال را مسئله اصلي كشور دانستند و افزودند: ملت ايران به بركت پيروزي انقلاب اسلامي به استقلال سياسي دست يافت و حفظ اين استقلال سياسي در گرو تحكيم پايه هاي اقتصادي كشور است كه اين مسئله نيز به كار، توليد، شكوفايي كار و نوآوري در بخش هاي مختلف بستگي دارد.

ايشان با اشاره به تبليغات گسترده نظام استكباري امريكا و شبكه شيطاني صهيونيسم بر ضد ملت ايران خاطر نشان كردند: به دليل كار و تلاش و حركت رو به جلو كشور، دشمنان در ميدان عمل از مقابله با ملت ايران نااميد شده اند و به همين دليل به لفّاظي، جنجال آفريني و اتهام زني روي آورده اند.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به روي كار بودن دولت كار و تلاش خاطر نشان كردند: عناصر اصلي دولت دائماً در تلاش و تحرك براي كارهاي با ارزش و پر اهميت هستند و اعضاي دولت به معناي حقيقي كلمه كارگري مي كنند.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به جايگاه و نقش كارگران در توسعه و توليد، و پيشرفت و استقلال كشور افزودند: يكي از وظايف مسئولان برطرف كردن مشكلات جامعه كارگري از جمله مسئله اشتغال و رونق دادن به كارآفرينان و ايجاد زمينه براي بنگاه هاي كاري و توليدي است. ايشان با تأكيد بر ديدگاه اسلام درباره نيروي كار و بنگاه هاي كارآفرين خاطر نشان كردند: در نظام اسلامي، نيروي كار و بنگاه كارآفريني دو بازوي لازم و ضروري هستند كه دولت بايد با ايجاد يك خط عادلانه و ميانه، زمينه همكاري صحيح ميان اين دو را بدون آنكه به حقوق يكديگر تعرض كنند، فراهم نمايد.

رهبر انقلاب اسلامي لزوم توجه بيش از پيش به وجدان كاري و درست كاري و همچنين نوآوري در مجموعه هاي توليدي را يادآور شدند و تأكيد كردند: تقدس كار و تكريم كارگر بايد در رأس برنامه ها باشد.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تجلي وجدان ديني و ملي جامعه كارگري كشور در دوران انقلاب اسلامي و همچنين سال هاي دفاع مقدس، بر لزوم قدرشناسي ملت ايران از جامعه كارگري تأكيد كردند و افزودند: در منطق اسلام، كار، عمل صالح و عبادت است كه اين جايگاه و ارزش كارگر را در نظام اسلامي نشان مي دهد.

در آغاز اين ديدار كه همزمان با روز ملي كارآفريني و در آستانه روز جهاني كارگر برگزار شد، آقاي جهرمي وزير كار و امور اجتماعي ضمن ارائه گزارشي از فعاليت هاي اين وزارتخانه گفت: تلاش براي رفع موانع توليد و سرمايه گذاري، دفاع از حقوق جامعه كارگري و كارفرمايي با راهبرد تفاهم، ايجاد و توسعه بنگاه هاي اقتصادي، حمايت از نيروي كار، گسترش آموزش هاي فني و حرفه اي و كارآفريني، گسترش بيمه بيكاري براي كارگران قراردادي و تلاش براي كاهش نرخ بيكاري از جمله اقدامات وزارت كار و امور اجتماعي بوده است.

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /