پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

در هفتمين روز از سفر رهبر فرزانه انقلاب صورت گرفت:

بازدید از نمایشگاه نوآوری ها، ابداعات و اختراعات استان فارس

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز حدود 3 ساعت از بخش های مختلف نمایشگاه نوآوری ها، ابداعات و اختراعات استان فارس بازدید کردند.

در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای علمی و ابداعات و اختراعات دانشمندان و متخصصان دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بخش های صنایع و معادن، کشاورزی، برق، راه و ترابری، صنایع دفاعی، پارک علم و فناوری و مخترعین و نخبگان استان فارس ارائه شده بود.

از جمله بخشهای این نمایشگاه، بخش نانو دانشگاه شیراز بود که در آن تحقیقات و دستاوردهای علمی در حوزه های نانوالکترونیک، نانو بایو، نانوشیمی، نانوفیزیک، نانومواد و نانو محاسبات به نمایش گذاشته شده بود. همچنین دستاوردهای پژوهشی مرکز تحقیقات تابش دانشگاه شیراز با همکاری سازمان انرژی اتمی ارائه شد.

پژوهشکده بیوتکنولوژی، مرکز تحقیقات بخش مهندسی شیمی، نفت و گاز، مرکز تحقیقات هوایی، مرکز پژوهش های علوم جوی و اقیانوسی و مرکز حمایت از ایده های برتر دانشگاه شیراز از جمله بخشهایی بودند که توانمندیها و نوآوریهای علمی خود همچون مدل هیدروالاستیک دریچه های سد، مدل پیش بینی خشکسالی و ترسالی در کشور، و سامانه سوخت گیری تمام اتوماتیک را به نمایش گذاشته بودند و رهبر معظم انقلاب اسلامی از نزدیک در جریان آنها قرار گرفتند.

در غرفه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پیشرفتهای علمی متخصصان و محققان استان فارس در زمینه پیوند اعضا به ویژه پیوند کبد، کلیه، پانکراس، مغز استخوان و قرنیه ارائه شده بود.

حفره سنج رحم، اولین نرم افزار تحت وب برای مدیریت و کنترل عفونتهای بیمارستانی، نخستین طرح الگوسازی امنیت غذا و تغذیه در استان فارس، ساخت بتون با قابلیت های ویژه برای حفاظ گذاری در راکتورهای هسته ای و بخشهای رادیوتراپی، و طرح بزرگ غربالگری برخی بیماریهای شایع در استان فارس از دیگر ابداعات و نوآوریهایی بود که در این غرفه ارائه شده بود.

در بخش صنعت و معدن نمایشگاه نیز حضرت آیت الله خامنه ای از ابتکارات و اختراعات مهندسان استان فارس از جمله در صنایع پتروشیمی، مخابرات، و لوله های انتقال آب بازدید کردند.

طراحی و تولید سامانه هوشمند موتور، سامانه انتقال ارتباطات سیار، طراحی و ساخت کنتور الکترومغناطیسی، تولید انواع الکترودهای نوار عصب و عضله، تولید کامپوزیت های پلاستیکی پیشرفته، لوله های جی – آر – پی برای انتقال آب و جمع آوری فاضلاب شهری، تولید الکترو فیلترهای هیبرید برای کاهش آلایندگی کارخانه های سیمان، و بُردها و سیستم های کنترل صنایع نفت، پتروشیمی و پالایشگاهها در بخش صنعت و معدن به نمایش گذاشته شده بودند.

طرح مبارزه بیولوژیک با آفات گیاهی، دستگاه فیزیوتراپی دیجیتال قابل حمل، دستگاه ترمیم و جراحی بیماریهای استخوان، تولید انواع ترانس ها، دستگاه تمام خودکار برداشت میوه، استفاده از اکسیژن در پرورش ماهی، تسطیح لیزری اراضی زراعی، و دستگاه سوپر دروگری سواری از دیگر ابتکارات و اختراعات این نمایشگاه است.

همچنین حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا از غرفه ویژه آخرین دستاوردهای صنایع دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بازدید کردند. در این غرفه تجهیزات الکترونیکی نظامی، تسلیحاتی، قطعات الکترونیکی، تقویت کننده های راداری فرکانس بالا، سامانه های الکترونیکی ناوبری هوایی و دریایی، انوع چترهای نجات، مراکز تلفن مخابراتی نظامی، شبیه سازها، رادارهای مراقبت زمینی و نیز فعالیت های تحقیقاتی، پژوهشی در زمینه الکترونیک، هوادریا، الکتروآکوستیک و فیزیک دریا به نمایش درآمده بود.

در بازدید رهبر انقلاب اسلامی از این نمایشگاه، آیت الله حائری شیرازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز، آقای رضازاده استاندار فارس، سردار نجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز حضور داشتند.

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /