پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ديدار رئیس جمهور ترکمنستان:

تواناییهای ایران، می تواند بسیاری از نیازهای ترکمنستان را برطرف کند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای قربان قلی بردی محمد اف رئیس جمهور ترکمنستان و هیأت همراه، با اشاره به اشتراکات فراوان و عمیق تاریخی و فرهنگی ایران و ترکمنستان تأکید کردند: با توجه به امکانات و زمینه های گوناگون، دو کشور می توانند در زمینه های گوناگون همکاری های مشترک داشته باشند.

ایشان با یادآوری تواناییهای علمی، صنعتی، فنی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران افزودند: تواناییهای ایران، می تواند بسیاری از نیازهای ترکمنستان را برطرف کند و دو کشور از این همکاریها سود ببرند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: سیر صعودی روابط ایران و ترکمنستان باید شتاب بیشتری بگیرد و همکاریها و قراردادها به گونه ای باشند که برای دو طرف اطمینان آور باشد.

در این دیدار که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت آقای قربان قلی بردی محمداف ضمن تبریک سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفتگوهای خود با رئیس جمهور کشورمان را بسیار مفید و ثمربخش خواند و گفت: در مذاکرات تهران، درخصوص بسیاری از زمینه های همکاری پیشنهادهای خوبی ارائه شد که امیدواریم این طرحها به زودی اجرایی شوند.

وی طرح خط آهن قزاقستان ـ ترکمنستان و ایران را یکی از طرحهای مهم میان دو کشور برشمرد و افزود: ترکمنستان بسیار تمایل دارد تا همکاریهای خود را با کشور همسایه و دوست خود، جمهوری اسلامی ایران گسترش دهد.

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /