پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی:

رئیس جمهور و دولت دهم متعلق به آحاد ملت و همه رأی دهندگان انتخابات 22 خرداد است

در آستانه عید عظیم و پربرکت میلاد منجی عالم بشریت، حضرت ولی عصر، مهدی موعود ارواحنا لمقدمه الفداء، مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری، صبح دوشنبه در فضایی سرشار از شکوه و معنویت برگزار شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی با تجلیل از حضور چهل میلیونی ملت بزرگوار ایران در حماسه ماندگار 22 خرداد، با تنفیذ رای ملت، آقای احمدی‌نژاد را به ریاست جمهوری منصوب کردند.

رهبر معظم انقلاب در حکم تنفیذ دوره دوم ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد، حضور 85 درصدی مردم هوشمند و سرافراز در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم را نشانه آشکار امید، دلبستگی و "غیرت و اهتمام" ملت پرافتخار ایران به دسترنج سی ساله خود برشمردند و با سپاسگزاری از رحمت و فضل پروردگار حکیم، رای قاطع و بی‌سابقه مردم را، رای به گفتمان پربرکت و عزتمدار انقلاب اسلامی، مبارزه با " فقر و فساد و تبعیض و اشرافی‌گری"، کار و تلاش خستگی‌ناپذیر و ایستادگی شجاعانه در مقابل سلطه‌گران بین‌المللی دانستند.

متن حکم تنفیذ ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد که حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری آن را قرائت کرد به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

خداوند را سپاس که بار دیگر ایران را سرافراز و مردم هوشمند ما را به آفرینش حماسه‌ ماندگار دیگری موفق ساخت. بیست و دوم خرداد یک هزار و سیصد و هشتاد و هشت، برگ زرینی شد از کتاب سرنوشت ایران که مردم ما سطر سطر آن را با همت والا و عزم استوار خود نگاشته و هوشیاری و پایداری خود را به حراست از آن گماشته‌اند. حضور هشتاد و پنج درصدی در پای صندوق‌های رای در انتخابات اخیر، نشانه‌ای آشکار است از احساس دلبستگی و غیرت و اهتمامی که این ملت کهن و پرافتخار، به دسترنج سی ساله‌ خود می‌ورزد و امید و آرزویی که به کمال و اعتلای آن و زدودن کاستی‌ها و کجی‌ها از آن در دل می‌پروراند.

این همه از رحمت و فضل خداوند حکیم و قدیر است که این بنده‌ بی‌قدر و ناتوان و همه‌ دل‌های متذکر و خاشع، باید آن را قدر بشناسیم و جبهه شکر بر آستان منعم محبوب بساییم.

رای قاطع و بی‌سابقه‌ مردم به رئیس‌جمهور منتخب و محترم، رای به ویژگی‌هایی است که کارنامه‌ چهار ساله‌ دولت نهم بدانها زینت یافته است و سمت و سوی گرایش‌های اکثریت بی‌چون و چرای ملت را آشکار می‌سازد. این، رای به گفتمان پربرکت و عزتمدار انقلاب اسلامی است؛ رای به استکبارستیزی و ایستادگی شجاعانه در برابر سلطه‌طلبان بین‌المللی است؛ رای به مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و مبارزه با اشرافی‌گری است؛ رای به ساده‌زیستی و نزدیکی با مردم و غمگساری از ضعیفان و مستضعفان است؛ رای به کار و تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر است.

اینها بخش‌های مهمی است از آنچه ملت ایران از منتخبان خود مطالبه می‌کند و هر گاه کسی را با این سمت و سو بشناسد، به او دل می‌بندد و با بهره‌گیری از موهبت آزادی که هدیه‌ انقلاب اسلامی به این ملت است او را بر کرسی مسئولیت و مدیریت می‌نشاند.

اینجانب در آستانه‌ زادروز فرخنده نجات‌بخش بشریت، ولی اعظم خدا و امام صالحان، حضرت حجه بن‌الحسن روحی فداه و عجل‌الله فرجه، این عید بزرگ را گرامی داشته و انتخاب جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد را در دهمین انتخابات ریاست جمهوری تبریک می‌گویم و به پیروی از ملت بزرگوار ایران، رای آنان را تنفیذ و این مرد شجاع و سختکوش و هوشمند را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم و برای ایشان و همکارانشان توفیق خدمتگزاری به مردم و تلاش در راه اعلای کلمه اسلام و اقدامات بزرگ و ماندگار و شایسته‌ ملت و کشور عزیز و حرکت کوشنده به سوی پیشرفت و عدالت را از خداوند متعال مسألت می‌کنم. و بدیهی است که رای مردم و تنفیذ اینجانب تا هنگامی است که ایشان بر این صراط قویم پایدار باشند.

در پایان با تجلیل و تکریم نام و یاد امام بزرگوار و شهیدان عالی مقام که ملت ما موفقیت‌های بزرگ خود را به آنان مدیون است، علو درجات و شمول رحمت الهی بر ارواح طیبه‌ آنان را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

والسلام علی عبادالله الصالحین
سیدعلی خامنه‌ای
12/ مرداد/1388

در ادامه مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با تبریک میلاد باسعادت حضرت ولی عصر(عج) تقارن این عید بزرگ را با مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری، امری مبارک دانستند و تاکید کردند: پدیده بدیع، جذاب و تأمل برانگیز مردم‌سالاری دینی که مبیّن ترکیب شگفت‌آور حضور پرشور و جدی مردم در انتخابات و توجه و اهتمام همزمان آنان به معیارهای اسلامی و الهی است، پاسخی جدی به نیازهای امروز جامعه بشری به شمار می‌آید.

ایشان با اشاره به حضور نداشتن مردم در هیچ یک ازصحنه‌های تصمیم‌گیری دوران طاغوت، همکاری و حمایت مدعیان دموکراسی و حقوق بشر با رژیم دیکتاتور و موروثی قبل از انقلاب را یادآور شدند و افزودند: در پرتو انقلاب عظیم ملت، "حضور مردم در صحنه و معنویت وخشوع در مقابل احکام الهی"، حقیقت واحدی به نام جمهوری اسلامی را شکل داده‌است .

حضرت آیت الله خامنه‌ای بحث درباره اولویت داشتن جمهوریت یا اسلامیت را بحثی انحرافی و بی‌معنا دانستند و خاطرنشان کردند: جمهوریت و اسلامیت دو عنصر جدا از یکدیگر نیستند؛ چرا که تکیه به مردم و احترام به خواست و رای آنان، در دل "اسلامیت و اتکای به احکام الهی" قرار دارد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای حوادث و فراز و نشیب‌های سه دهه اخیر را، اثبات کننده کارآمدی نظام جمهوری اسلامی خواندند و افزودند: برگزاری حدود 30 انتخابات با حضور گرایش‌های گوناگون سیاسی در 30 سال اخیر و انتخاب "اصل نظام، قانون اساسی و مدیریت‌های اساسی کشور" با رای مردم، نشان‌دهنده ظرفیت عظیمی است که اکثر ناظران بیرونی، حتی اگر غرضی نداشته باشند در درک و فهم آن ناتوان بوده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی انتقال آرام قدرت و دست به دست شدن مسئولیت‌های اجرایی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب را نشانه‌هایی از ظرفیت تحسین‌برانگیز نظام برشمردند و خاطرنشان کردند: در این سال‌ها در بخشی از مدیریت‌ها و عملکردهای آنان، گاه زاویه‌هایی با مبانی نظام دیده شده است، اما انقلاب با هضم درونی این موارد، عملا آنها را در مسیر گسترش توانایی‌های خود به کار گرفته و با افزایش ظرفیت و تجربیاتش، با قدرت بیشتر به راه خود ادامه داده است.

ایشان مردم‌سالاری دینی و ترکیب ذاتی اسلامیت و جمهوریت را راز ماندگاری و آسیب‌ناپذیری جمهوری اسلامی دانستند و تاکید کردند: به فضل الهی و هوشیاری مردم و مسئولان، این حقیقت مصونیت‌بخش، همواره حفظ خواهد شد.

بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم پرشکوه تنفیذ به تبیین پیام‌ها ، تجربه‌ها و آزمون‌های مهم انتخابات مبارک 22 خرداد اختصاص داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اثبات قدرت نظام جمهوری اسلامی در جلب اعتماد ملت و بسیج توده‌ها را اولین پیام انتخابات بسیار مهم ریاست جمهوری دانستند.

ایشان در همین زمینه افزودند: برخی در سال‌های پس از انقلاب منتظر بوده‌اند که نظام اسلامی کهنه شود و از چشم مردم بیفتد اما انتخابات اخیر و شکسته‌ شدن نصاب‌های جهانی حضور ملت‌ها در انتخابات، این واقعیت روشن را نشان داد که نظام اسلامی پس از 30 سال در جلب اعتماد مردم و بسیج آنها موفق‌تر و قدرتمندتر شده و این حقیقت ناب نباید با برخی قضایای حاشیه‌ای انتخابات، از نظرها دور بماند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، وجود اعتماد متقابل میان نظام و مردم را دومین پیام انتخابات 22 خرداد خواندند و خاطرنشان کردند: باز بودن عرصه برای به صحنه آمدن و "گفت‌وگو و بحث گرایش‌های گوناگون سیاسی"، نشانه اعتماد به نفس نظام اسلامی و اعتماد نظام به ملت بود.

ایشان در همین زمینه افزودند: مردم نیز متقابلا به نظام اعتماد کردند و با ریختن آرای عظیم خود به صندوق‌ها، توجه و اقبال مستمر به نظام منتخب خود را ثابت کردند و این واقعیت نشان می‌دهد برخی حرف ها که در باره بی‌اعتمادی مردم زده می شود اگر از روی غرض‌ورزی نباشد از روی غفلت است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: اعتماد مردم سرمایه اصلی نظام است و از همه مسئولان و دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف انتظار جدی داریم که با رفتار خود، این اعتماد گرانقدر را به طور مستمر افزایش دهند.

وجود نشاط و امید در مردم، سومین نکته‌ای بود که رهبر انقلاب به عنوان پیام‌های انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری به آن پرداختند.

ایشان خاطرنشان کردند: دل افسرده و ناامید وارد عرصه انتخابات نمی‌شود و حضور پرشور جوانان و دیگر قشرها در پای صندوق‌های رای، نشان‌دهنده‌ امیدی است که درباره آینده در جامعه وجود دارد.

رهبر انقلاب اسلامی پس از تبیین پیام‌های انتخابات 22 خرداد به بررسی تجربیات این رویداد مهم پرداختند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با دعوت از مردم و آحاد مسئولان برای جدی گرفتن این تجربیات افزودند: حوادث انتخابات جداً به ما هشدار می‌دهد که دشمن همیشه و حتی در بهترین شرایط ما، در کمین نظام و ملت است و غفلت از ضربات احتمالی او، بسیار خطرناک است.

ایشان، برنامه ریزی و تلاش دشمن در ایجاد دغدغه و دردسر برای مردم را واقعیتی متکی بر اطلاعات دانستند و افزودند: تجربه مهم انتخابات 22 خرداد این است که اگر در عرصه های سیاسی و اجتماعی به یکدیگر بدبین باشیم و به چشم دشمن به هم نگاه کنیم و اگر فکر و بصیرت نداشته باشیم، از دشمنان حقیقی ضربه می‌خوریم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: آحاد ملت، همه مسئولان، صاحبان گرایش‌های مختلف سیاسی، دلبستگان به کشور و نظام، همه و همه باید به معنای واقعی بیدار و هوشیار باشند که البته، ملت خوشبختانه هوشیار بود و نگذاشت دشمن در فضای غبارآلود،‌ به اهداف خود برسد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، دشمنان را نیز به تجربه‌اندوزی از حوادث اخیر دعوت و تاکید کردند: دشمن بداند که با چه ملت و نظامی روبه‌روست و تصور نکند با کارهای پیش پا افتاده می‌تواند ملت را به زانو درآورد.

رهبر انقلاب اسلامی در همین زمینه هشدار دادند: دشمنان در این خیال نباشند که با تقلید مغلوط از حضور عظیم مردم در انقلاب پرشکوه 1357 و در یک کاریکاتور از آن حرکت عظیم، می‌توانند به نظام اسلامی ضربه بزنند؛ چرا که این نظام مقتدر و ریشه‌دار با این کارها شکست نخواهد خورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ایمان و هوشیاری ملت را مانع موفقیت دشمن خواندند و با اشاره به وجود نمونه‌هایی از سوء استفاده از عقاید دینی مردم در تاریخ ایران تاکید کردند: با مسجد ضرار و تقلید ظاهری از امام بزرگواری که از عمق دل و جان غرق قرآن بود، نمی‌توان این مردم آگاه را فریب داد؛ چرا که دل این ملت، به نور ایمان روشن است.

سخنان رهبر انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور با تشریح امتحان‌های انتخابات 22 خرداد ادامه یافت.

ایشان مردم سرافراز ایران را برندگان و قبول‌شدگان این امتحان عظیم الهی دانستند و خاطرنشان کردند: بسیاری از مردم، جوانان و نخبگان بر اساس احساس وظیفه، ایمان و صداقت در این انتخابات شرکت کردند و بعد هم تسلیم قانون بودند که اینها برندگان این امتحان بزرگ هستند.

رهبر انقلاب اسلامی مردود شدن برخی خواص را در حوادث دو ماهه اخیر مورد اشاره قرار دادند و افزودند: این انتخابات برخی خواص را مردود کرد و برخی جوانان هم که با صداقت و سلامت وارد میدان شده بودند، در مواردی اشتباه کردند.

ایشان قدرشناسی عملی از نعمت بزرگ حضور ملت در صحنه را عرصه‌ امتحان رئیس‌جمهور منتخب و دیگر مسئولان دانستند و افزودند: رئیس‌جمهور محترم که از جانب ملت با رای بالا و نصابی بی‌نظیر به این مسئولیت مهم گماشته شده است و همکاران او در دولت آینده باید با قدرشناسی از اسلام و ایمان ملت، همه توان و تلاش خود را برای خدمت به مردم و پیشبرد اهداف انقلاب به کار گیرند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش پایانی سخنان خود نکاتی را درباره وظایف دولت آینده مطرح کردند.

ایشان سرفصل‌های سخنان دکتر احمدی‌نژاد در این مراسم را متین و بجا برشمردند و تاکید کردند: دولتی که تشکیل خواهد شد باید با برنامه‌ریزی و تکیه بر قانون، این سرفصل‌ها را عملیاتی و اجرا کند.

ایشان تکیه بر برنامه‌، قانون‌مداری و همکاری قوای سه گانه را از لوازم وضروریات شکرگزاری نعمت حضور مردم مومن ایران در عرصه انتخابات دانستند و دولت و مجلس و قوه‌ قضاییه را به همدلی و یاری یکدیگر فراخواندند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رییس‌جمهور و دولت دهم را متعلق به آحاد ملت و همه رای‌دهندگان انتخابات 22 خرداد خواندند و افزودند: این واقعیت باید در عمل و در برنامه‌ریزی‌ها حتما مورد توجه قرار گیرد.

ایشان با اشاره به علاقه‌مندان فراوان رئیس‌جمهور، خاطرنشان کردند: به موازات این علاقه‌مندان دو دسته دیگر هستند که باید مورد توجه و محاسبه قرار گیرند؛ مخالفان عصبانی و زخم خورده که در چهار سال آینده به معارضه با دولت ادامه می‌دهند و منتقدانی که با نظام و رییس‌جمهور دشمنی ندارند که باید دیدگاه‌ها و نظرهای این دسته را مورد توجه قرار داد و من امیدوارم این گونه عمل شود.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با تاکید بر ضرورت کمک و حمایت از کسانی که در حوادث اخیر آسیب‌های جانی، مالی و احیانا آسیب حیثیتی و آبرویی دیده‌اند، افزودند: باید از آسیب‌دیدگان حمایت کرد و آسیب‌زنندگان را هر کسی باشند شناسایی کرد و مورد مواخذه قرار داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنان‌شان، امکانات فراوان طبیعی، مادی و انسانی ایران عزیز را خاطرنشان کردند و افزودند: نیازها و عقب‌ماندگی‌های فراوانی نیز وجود دارد که باید با ادامه تلاش و سختکوشی رییس‌جمهور و همکارانش ، کمک و یاری همه سلیقه‌های مختلف و حتی منتقدان دولت و انجام شدن کارهای بزرگ و ماندگار، این نیازها برطرف شود و حرکت عظیم نظام به سمت تحقق اهداف والای اسلام وملت ادامه یابد.

در این مراسم آقای دکتر احمدی‌نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در سخنانی سرفصلها و اولویتهای حرکت دولت دهم را در چهار سال آینده بیان کرد.

رییس‌جمهور با تبیین تفاوت دموکراسیهای غربی و نظام مردم سالاری دینی، ثروت، حزب و تبلیغات پرحجم و پیچیده رسانه ای برای کسب قدرت را اصول وچارچوب دموکراسیهای رایج غرب دانست و گفت: در نظام مردم‌سالاری دینی، نقش واقعی و اصیل، از آن مردم است.

آقای احمدی نژاد با تاکید بر این که تشکیل نظام جمهوری اسلامی و حضور مردم در انتخابات مختلف در 30 سال گذشته ،تجلی بارز نظام مردم‌سالاری دینی است، خاطرنشان کرد: مردم هوشیار و آگاه ایران در انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری با حضور 40 میلیونی در انتخابات و اعمال اراده خود، تاثیرناپذیری از تبلیغات و جنگ روانی کم‌سابقه بدخواهان را نشان دادند و بار دیگر گفتمان انقلاب اسلامی و راه امام(ره) را برگزیدند.

رییس‌جمهور با تجلیل و قدردانی از آحاد مردم و نخبگان حوزه و دانشگاه و هم‌چنین جوانان، نوجوانان و زنان به دلیل حضور مقتدرانه و هوشمندانه در صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: دولت ،برآمده از متن مردم است و خود را خادم 70 میلیون ایرانی و 40 میلیون رای دهنده می‌داند.

آقای احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: اینجانب خود را متعلق به همه مردم و خادم آنان می دانم و همه 40 میلیون ایرانی عزیز شرکت کننده در انتخابات ، صرف نظر از اینکه به چه کسی رای داده اند، در خلق این حماسه افتخار افرین شریکند .

وی با اشار ه به این که ایران اسلامی وارد دوران جدیدی شده و در آستانه یک جهش بزرگ و همه جانبه قرار دارد ، گفت: انتخابات دهمین دوره ریاست‌ جمهوری بار دیگر ظرفیت ملی کشور را برای حرکت تکاملی به سمت تعالی و پیشرفت نشان داد و همه باید دست در دست هم و با عزمی راسخ، و با استفاده از تجربیات 30 سال گذشته ، ایران اسلامی را به الگویی نمونه تبدیل کنیم.

رییس‌جمهور عدالت را اصل ثابت و محور اصلی همه برنامه‌ها و اقدامات دانست و افزود: همه مردم شهروند درجه یک و در برابر قانون مساوی هستند و هیچ فرد یا گروهی نباید خود را فراتر از مردم و قانون بداند و بخواهد به منافع عمومی دست‌اندازی کند.

آقای احمدی‌نژاد احترام به مردم و رعایت حقوق آنان، خدمت بی‌منت به مردم‌، پاکدستی، صداقت، شجاعت، مهرورزی و دفاع از مظلومان را از دیگر ویژگی‌های اصلی دولت اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: هیچ عاملی، مانع رشد و تعالی ایران اسلامی نخواهد بود و اراده ملت بر اراده همه بدخواهان غلبه خواهد کرد.

وی افزود: نمونه بارز غلبه اراده ملت، در موضوع هسته‌ای است که هر چه فشارها را بیشتر کردند، ملت مصمم‌تر شد و با اراده خود گام‌های بزرگی برداشت و در اوج تحریم‌ها،‌ ماهواره امید را نیز به فضا پرتاب کرد.

رییس‌جمهور سپس به اولویت‌های کاری دولت دهم در بخش‌های فرهنگی، اقتصادی،‌ اجتماعی و سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: مفاخر علمی، ادبی و هنری و نخبگان حوزه و دانشگاه موتورهای حرکت جامعه هستند و حضور آنان در برنامه‌ریزی‌ها نقش‌آفرین خواهد بود.

آقای احمدی‌نژاد تاکید کرد: اینجانب از همه افراد به ویژه نخبگان برای مشارکت فعال و همدل به منظور برنامه‌ریزی و اداره کشور دعوت می‌کنم.

رییس‌جمهور با تاکید بر این که حرکت شتابان به سوی پیشرفت و تعالی نیازمند تجدید نظر در برخی ساختارها به ویژه ساختارهای اقتصادی است، گفت: طرح تحول اقتصادی یکی از طرح‌های بزرگ برای حل مشکلات اقتصادی است که مقدمه آن اصلاح نظام بانکی، اصلاح نظام مالیاتی و نظام توزیع، ارتقای ارزش پول ملی و هدفمند کردن یارانه‌هاست.

آقای احمدی‌نژاد، حل مشکل اشتغال و مسکن به ویژه برای جوانان، توجه به تولید ملی و تولید ثروت ملی را از اولویت‌های اقتصادی دولت دهم برشمرد و خاطرنشان کرد: فضای عمومی جامعه باید همراه با آرامش و امنیت، صداقت، نشاط و شادابی باشد و همبستگی ملی در کشور حفظ شود.

وی در خصوص سیاست خارجی دولت دهم نیز تاکید کرد: حضور فعال و قدرتمند در عرصه‌ی جهانی و مشارکت در مدیریت جهانی سرلوحه سیاست خارجی دولت خواهد بود.

رییس‌جمهور با اشاره به اظهارات خصمانه‌ی چند دولت زورگو در دوران انتخابات و بعد از آن افزود: ملت ایران، اهل منطق و گفت‌وگو بر پایه‌ی کرامت و عدالت است اما هرگز بی‌صداقتی، خودخواهی، و بی‌ادبی را تحمل نخواهد کرد.

آقای احمدی‌نژاد تاکید کرد: اگر این دولت‌ها گذشته را جبران کنند شاید راهی به دایره‌ی دوستی ملت ایران داشته باشند.

رییس‌جمهور در پایان با گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و امام راحل، از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و استواری ستودنی ایشان در جریان انتخابات دهمین دوره‌ی ریاست‌جمهوری و بعد از آن، تشکر و قدردانی کرد.

در این مراسم وزیر کشور نیز در گزارشی از روند برگزاری دهمین دوره‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: تمهید مقدمات انتخابات همزمان با جمع‌بندی و بررسی تجربیات انتخابات گذشته از اواسط سال 87 آغاز شد و وزارت کشور تمام امکانات خود را برای ارتقای سطح کمی و کیفی انتخابات به کار گرفت.

آقای محصولی با تشریح اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده گفت: در روز اخذ رای و با توجه به حضور پرشور و بی‌نظیر مردم در انتخابات کوچک‌ترین ناامنی رخ نداد و در طول ساعات رای‌گیری مردم با امنیت کامل آرای خود را به صندوق انداختند.

وزیر کشور با اشاره به 4 مرحله تمدید ساعت رای‌گیری تا ساعت 22 گفت: نتایج انتخابات نیز از ساعات اولیه 23 خرداد به اطلاع مردم رسید. ضمن آن‌که آرای هر یک از نامزدها به تفکیک شهر و صندوق با جزییات کامل از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور انتشار یافت.

آقای محصولی حضور ناظران شورای نگهبان، نمایندگان نامزدهای انتخاباتی و بازرسان وزارت کشور در کنار معتمدین و مجریان انتخابات را موجب دقت و نظارت چندلایه بر شمارش آرا دانست و گفت: هنگام شمارش آرا به طور متوسط 14 نفر از جمله نمایندگان نامزدان حضور داشتند و با اعلام نتایج صندوق به صندوق، امکان تطابق آرا برای هریک از افراد حاضر در شمارش آرا به وجود آمد تا کوچک‌ترین خطای احتمالی ردیابی و شناسایی شود.

وزیر کشور با اشاره به بازشماری ده درصد آرا برای جلب اعتماد کامل ،به تطبیق نتایج بازشماری با نتایج اعلام شده اشاره کرد وافزود: در باشکوه‌ترین انتخابات بعد از انقلاب اسلامی و با تایید شورای محترم نگهبان قانون اساسی، جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد با اکثریت مطلق 24607461 رای از مجموع 39399975 به عنوان رییس‌جمهور ایران اسلامی انتخاب شد و حماسه‌ی حضور 40 میلیونی و رکورد 85 درصدی حضور مردم در انتخابات ظرفیت‌های جدیدی پیش روی مردم‌سالاری دینی قرار داد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /