پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

تاکید فرمانده معظم کل قوا بر لزوم تداوم حرکت علمی در کشور:

در پرتو استعداد و همت جوانان این سرزمین، هیچ کاری، نشدنی نیست

فرمانده کل قوا عصر امروز در بازدید از نمایشگاهی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی در نوشهر، از نزدیک با بخشی از توانمندیهای علمی نیروی دریایی ارتش آشنا شدند.
در این بازدید، دانشجویان افسری در تمرین «رایاورد یا جنگ رایانه ای»، توانایی خود را در مقابله با تلاش دشمن برای «نفوذ و اختلال و تخریب» در سیستم ها و شبکه های رایانه ای نشان دادند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر حضور هرچه فعالتر دانشجویان افسری در فضای سایبر خاطرنشان کردند: در پرتو استعداد و همت جوانان این سرزمین، هیچ کاری، نشدنی نیست.
سیستم مخابراتی برد بلند نیروی دریایی نیز در این نمایشگاه با موفقیت آزمایش شد. ارائه توانمندی علمی نیروی دریایی ارتش در آموزش «مجازی و همزمان» دانشجویان در سه مرکز بوشهر – بندرعباس و تهران بخش دیگری از این نمایشگاه را بخود اختصاص داده بود.
تعدادی از طرحها و پروژه های دانشجویان افسری از جمله جاذب رطوبت، ساخت رباتهای سطحی و زیر سطحی کنترل از راه دور و ربات زیرسطحی قابل کنترل با کابل نیز در این نمایشگاه ارائه شده بود.
فرمانده کل قوا پس از بازدید از نمایشگاه در جلسه ای با امیران و فرماندهان نیروی دریایی ارتش، اقدامات و برنامه های این نیرو را «مهم و خوب» ارزیابی کردند و افزودند: کارها را عمیق، بنیانی و با سرعتی منطقی انجام دهید.
حضرت آیت الله خامنه ای، نیروی انسانی را مهمترین زیرساخت هر مجموعه انسانی از جمله ارتش خواندند و به فرماندهان نیروی دریایی توصیه کردند: «افسران و دانشجویان جوان» و استعدادهای آنان را قدر بدانید.
ضرورت برنامه ریزی متناسب با جایگاه راهبردی نیروی دریایی، همکاری متقابل و مکمل نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه، و تأثیر مثبت فعالیتهای زیرساختی نیروی دریایی در مناطق مأموریت از جمله جنوب شرق کشور از دیگر نکاتی بود که فرمانده کل قوا به آنها پرداختند.
دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز در این جلسه گزارشی از روند پیشرفتها، طرحها و اقدامات این نیرو بیان کرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /