پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

حضرت آیت الله خامنه ای با حضور در محل عملیات فتح المبین:

سنت ستودنی حضور در مناطق دوران دفاع مقدس، باید همچنان ادامه یابد

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز با حضور در محل یادمان عملیات غرور آفرین فتح المبین در منطقه عملیاتی دشت عباس، یاد و خاطره رشادتها و دلاورمردیهای رزمندگان غیور اسلام در این عملیات ظفرمند را که در سال 1361 انجام شد، گرامی داشتند و برای شهدای گرانقدر این عملیات، علوّ درجات مسئلت کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای در جمع کاروانهای راهیان نور و مردم محلی منطقه، در سخنانی با تجلیل از فداکاری، ایستادگی، هوشمندی و عزم راسخ نسل جوان دوران دفاع مقدس تأکید کردند: تنها راه سعادت دنیا و آخرت ملت ایران، ادامه همان راه با حفظ شجاعت، بصیرت، تدبیر، عزم راسخ و اراده مستحکم مبتنی بر باور و ایمان اسلامی است.
رهبر انقلاب اسلامی اهداف خود از حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را گرامیداشت فداکاری و ایستادگی رزمندگان اسلام و شهدای والامقام و قدردانی از ایثار و جانفشانی مردم عزیز خوزستان در یکی از حساس ترین و سخت ترین شرایط کشور دانستند و افزودند: مردم خوزستان در دوران دفاع مقدس در صف اول رزمندگان بودند و پیوستگی آنان با ایران اسلامی آنچنان بود که وسوسه های قومی و زبانی دشمن بعثی هم نتوانست این پیوند مستحکم را سست کند.
حضرت آیت الله خامنه ای مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را زیارتگاه خواندند و یکی دیگر از دلایل حضور خود در این مناطق را قدردانی از زائران و بازدید کنندگان این مناطق برشمردند و تأکید کردند: این سنت بسیار ستودنی و حرکت با برکت که از چند سال پیش در قالب کاروانهای راهیان نور آغاز شده، باید همچنان ادامه یابد.
ایشان خاطرنشان کردند: ملت ایران هرگز نباید مقطع حساس، تاریخی و پرافتخار دوران دفاع مقدس را فراموش کند زیرا آن مقطع یک تجربه گران سنگ است.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر جوانهای نسل امروز نیز در دوران دفاع مقدس بودند، با همان عزم راسخ در میدان حاضر می شدند و امروز همین جوانان، پایمردی خود را در میدان علم و سیاست، تلاش و کار، همبستگی ملی، و بصیرت به اثبات رسانده اند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه هدف دشمنان نظام جمهوری اسلامی از به راه انداختن جنگ تحمیلی، تحقیر ملت ایران با جدا کردن بخشی از خاک کشور بود، افزودند: در آن دوران امریکا، شوروی سابق، و برخی کشورهای اروپایی که دم از حقوق بشر می زنند، همه به دشمن خبیث بعثی کمک کردند تا نظام اسلامی ایران را شکست دهد اما جوانان این ملت با فداکاری، عزم راسخ و ایمان قوی خود، توطئه قدرتهای استکباری را خنثی و دشمن را ذلیل و منکوب کردند.
ایشان خاطرنشان کردند: همواره عزم راسخ، هوشمندی، بصیرت، ایستادگی، قاطعیت و شجاعت ملت می تواند دشمنان را هر چند که در ظاهر بزرگ و نیرومند باشند، شکست دهد.
رهبر انقلاب اسلامی توانایی، قدرت و نفوذ ملت ایران در دنیای اسلامی را به مراتب بیشتر و گسترده تر از دوران دفاع مقدس دانستند و افزودند: امروز نیز توطئه های دشمنان زیاد است اما ملت ایران با ایستادگی خود، به این توطئه ها پوزخند می زند.
حضرت آیت الله خامنه ای جنگ فکری و سیاسی را سخت تر از جنگ نظامی خواندند و تأکید کردند: ملت ایران نشان داد که در جنگ، در میدانهای سیاسی و امنیتی، بصیرت و ایستادگی اش کمتر از بصیرت و ایستادگی دوران جنگ نظامی نیست.
ایشان با تأکید بر لزوم همت مضاعف و کار مضاعف در همه عرصه ها، خاطرنشان کردند: ملت ایران باید عقب افتادگی دوران طولانی استبداد و دخالت خارجی را جبران کند.
رهبر انقلاب اسلامی جوانان کشور را در سطح دنیا کم نظیر برشمردند و تأکید کردند: وجود چنین جوانانی، نوید بخش آینده درخشان کشور است و جوانان با لطف و عنایت خداوند متعال، آن روزی را خواهند دید که کشور از لحاظ علمی، فناوری، سیاسی و نفوذ بین المللی در سطحی است که شایسته ایران اسلامی و ملت بزرگ ایران است.
در این بازدید، جمعی از فرماندهان ارشد نظامی، حضرت آیت الله خامنه ای را همراهی می کردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /