پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب در خطبه هاي نماز عيد سعيد فطر:

تحولات اخير دنيای اسلام مسير آينده را تعيين می كند/ هرجا امريكا و صهيونيسم حركتی را آغاز می كنند آن حركت باطل است

در خجسته ترين عيد مؤمنان موحد، ايران سرافراز، لبريز نور معنويت و عطر عبوديت شد و مردم مومن تهران نيز به شكرانه يك ماه روزه داري و عبادت نماز عيد سعيد فطر را با شكوهي به ياد ماندني به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي اقامه كردند.
رهبر انقلاب در خطبه هاي نماز عيد سعيد فطر تحولات اخير در دنياي اسلام را عجيب و بي نظير دانستند و افزودند: اين تحولات كه مسير آينده دنياي اسلام را تعيين مي كند، به فضل الهي، با همين آهنگ ادامه خواهد يافت.
حضرت آيت الله خامنه اي در خطبه اول نماز با تبريك عيد سعيد فطر، رمضان امسال را به فضل الهي و در پرتو نيايشها و توسلات مردم و حضور همه قشرهاي ملت در اجتماعات ديني به ويژه شبهاي قدر، رمضاني حقيقتاً مبارك خواندند.
ايشان افزودند: به بركت اين حقايق فضايي معنوي، مؤثر و ماندگار در كشور به وجود آمده كه همه بايد آن را غنيمت شمرند.
حضرت آيت الله خامنه اي توصيه كردند: آحاد مردم به ويژه جوانان ذخاير نوراني اين ماه را با انس بيشتر با قرآن و حضور در صحنه هاي مبارزه با شيطان درون و برون، حفظ كنند.
رهبر انقلاب با تجليل از حركت درخشان، به موقع و بجاي ملت ايران در راهپيمايي روز جهاني قدس خاطرنشان كردند: اين حركت عظيم بدون شك تأثيرات بزرگي در دنياي اسلام به همراه خواهد آورد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به هماهنگي و همصدايي گسترده تر ملتهاي مسلمان با ملت ايران در روز قدس افزودند: امسال ملتهاي مسلمان بيشتري به ويژه در كشورهاي بيدار شده اسلامي، به ميدان دفاع از فلسطين آمدند و انشاءالله اين جريان ادامه خواهد داشت.
ايشان راهپيمايي روز جهاني قدس را جاري شدن خون تازه در رگهاي امت اسلامي خواندند و افزودند: با توجه به تلاش مستمر دشمنان اسلام براي فراموش شدن مسئله فلسطين، راهپيمايي روز قدس، معنايي بسيار عميق يافته است.
رهبر انقلاب اسلامي تحولات اخير در دنياي اسلام را عجيب و بي نظير دانستند و افزودند: اين تحولات كه مسير آينده دنياي اسلام را تعيين مي كند به فضل الهي، با همين آهنگ ادامه خواهد يافت.
ايشان تأكيد كردند: دشمنان امت اسلامي با ترفندهاي پيچيده تر و با همه قوا براي به شكست كشاندن اين تحولات وارد ميدان شده اند اما ملتهاي مسلمان، توطئه هاي دشمنان را خنثي خواهند كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر ضرورت شناخت عميق حوادث و پرهيز از خطا در تحليل تحولات خاطرنشان كردند: هرجا امريكا، صهيونيسم و سردمداران رژيمهاي جبار حركتي را آغاز مي كنند آن حركت و آن جهت، بي ترديد غلط و باطل است و دقت در اين واقعيت، مانع از اشتباه و خطا در تحليل مي شود.
ايشان زلزله اخير در مناطقي از استان آذربايجان شرقي و آسيب ديدن جمعي از هم ميهنان عزيز را حادثه اي تلخ و مصيبت بار خواندند و افزودند: همه ملت، اندوهگين اين حادثه غم بار هستند.
رهبر انقلاب با اشاره به كارهاي خوبي كه تاكنون براي زلزله زدگان انجام شده افزودند: تلاشها بايد ادامه يابد تا وظايف سنگين تر و بزرگ تري كه در قبال هموطنان زلزله زده وجود دارد به خوبي انجام شود.
حضرت آيت الله خامنه اي با تجليل از حساسيت مردم و كمكهاي آنان به آسيب ديدگان زلزله خاطرنشان كردند: مردم ايران هرگز در قبال چنين حوادثي، بي اعتنا نبودند و همدلي و تعاون آنها با مسئولان براي كمك رساني به زلزله زدگان، بايد ادامه يابد.
ايشان ابراز اميدواري كردند با همت مسئولان و كمكهاي مردم آثار اين حادثه به كلي از بين برود و مردم منطقه زلزله زده صفحه جديد و درخشاني از عمران و آباداني را شاهد باشند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /