پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر انقلاب در ديدار مسئولان نظام و سفرای كشورهای اسلامی:

دولت ها و ملت های اسلامی مراقب توطئه پنهان سازی مسئله فلسطين باشند

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز (يكشنبه) در ديدار مسئولين نظام، جمعي از قشرهاي مختلف مردم و سفراي كشورهاي اسلامي در تهران، با تأكيد بر لزوم موقعيت شناسي شرايط حساس و سرنوشت ساز كنوني منطقه و هوشياري در قبال توطئه هاي بسيار پيچيده جبهه استكبار، ‌خاطرنشان كردند: مسئله اصلي دنياي اسلام قدس شريف و موضوع فلسطين مظلوم است كه به بركت بيداري اسلامي برجسته شده است و همه دولتها و ملتهاي اسلامي ونخبگان سياسي و فرهنگي، ‌بايد مراقب توطئه خطرناك پنهان سازي مسئله اصلي مسلمانان و واقعيت سازي هاي دروغين از طريق ايجاد اختلاف ميان امت اسلامي، باشند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به غفلت سالهاي متمادي ملتها و دولتهاي اسلامي و تسلط قدرتهاي سلطه گر بر سرنوشت آنها و ايجاد غده سرطاني صهيونيستي در قلب دنياي اسلام، افزودند: امروز به بركت بيداري اسلامي و حوادث مهم منطقه، اين پرده غفلت در حال كنار رفتن است كه بايد اين موضوع را مغتنم شمرد.
ايشان با تأكيد بر اينكه موضوع فلسطين و قدس، در قلب حوادث كنوني منطقه قرار دارند، خاطرنشان كردند: اين موضوع اصلي نبايد به فراموشي سپرده و به حاشيه رانده شود زيرا بسياري از مشكلات دنياي اسلام بواسطه وجود رژيم جعلي صهيونيستي است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: امسال در راهپيمايي روز جهاني قدس، به بركت بيداري اسلامي، ملتهاي منطقه توانستند موضع خود را در اين قضيه بيان كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ترفندها و توطئه هاي پيچيده دشمنان براي پنهان سازي مسئله اصلي مسلمانان، خاطرنشان كردند: امروز بار ديگر قدرتهاي استكباري همان ابزار قديمي يعني «اختلاف بيانداز و حكومت كن» را به كار گرفته اند، بنابراين دولتها و ملتهاي اسلامي بويژه نخبگان سياسي و فرهنگي و روشنفكران و علماي دين بايد حقيقت و واقعيت را براي مسلمانان تبيين كنند.
ايشان صهيونيسم را خطري براي همه بشريت خواندند و افزودند: در حاليكه دشمن تلاش دارد تا با عمده كردن اختلافهاي طبيعي در قوميت، نژاد و مذهب، ميان مسلمانان ايجاد اختلاف و با واقعيت سازي، خطرهاي دروغين ايجاد كند ، امت اسلامي بايد همت و تلاش خود را بر عمل به اسلام و حفظ و تقويت وحدت و برادري و سرپيچي از اراده قدرتهاي بزرگ و در رأس آن امريكا قرار دهند.
رهبر انقلاب اسلامي،‌اختلاف ميان ملتهاي مسلمان را سم مهلك دانستند و تأكيد كردند: همواره بايد معيار مسلمانان، موقعيت و جايگاه دشمن آشكار باشد  كه آنجا قطعاً جبهه باطل است و مقابل آن، جبهه حق قرار دارد. 
در ابتداي اين ديدار آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور، ماه رمضان را شرايطي استثنايي براي تمرين عبوديت و اعتلاي انسان در پيشگاه خداوند و وسيله پالايش روح و جان از آلودگي ها و تعلقات، بازگشت به فطرت الهي و كمال انساني و ميدان پرهيز از گناهان خواند.
وي با تأكيد بر اينكه ملت بزرگ ايران براي ساختن كشور و پيگيري حقوق اساسي ترديدي به خود راه نخواهد داد، افزود: مستكبران در سراشيبي سقوط قرار گرفته اند و پافشاري آنها بر زياده خواهي و ظلم و تعدي به حقوق ملتها، آنان را نجات نخواهد داد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /