پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

تاکید رهبر انقلاب در پیام به بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز:

برنامه ریزیها و تلاش های فرهنگی، هنری و آموزشی در جهت رونق روز افزون نماز قرار گیرد

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به بيست و يكمين اجلاس سراسري نماز، قرار گرفتن نماز در جايگاه شايسته خود را زمینه ساز رسيدن جامعه به نقطه مطلوب آرماني اسلام دانستند و تأكيد كردند: همه تلاش هاي فرهنگي، هنري و برنامه ريزي هاي آموزشي بايد در راستاي رونق روز افزون نماز در بين مردم به ويژه جوانان طراحي و اجرا شود.
متن پيام رهبر معظم انقلاب به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
امسال نيز شما مردان و زنان خداجوي و حقيقت نيوش، با برگزاري اين اجلاس، گام ديگري در راه وظيفه ي بزرگ اسلامي خويش يعني اقامه ي نماز برداشته ايد. از همه ي دست اندركاران بويژه از جناب حجه الاسلام آقاي قرائتي، روحاني مجاهد و صادق و ثابت قدم كه استوانه ي اصليِ اين كار بزرگ است، تشكر ميكنم و پاداش الهي را براي ايشان و همكارانشان مسألت مينمايم.
با اين همه بايد اعتراف كنيم كه هنوز مجموعه ي ما مسئولان نظام اسلامي وظيفه ي خود را در اين باره به تمام و كمال، ادا نكرده ايم. اهميت نماز را بايد به درستي فهميد. اين كه فرموده اند: اگر نماز در درگاه خداوند، مقبول افتد ديگر خدمات و زحمات نيز پذيرفته شده و اگر نماز، مردود باشد هرچه جز آن نيز مردود گشته است، حقيقتي بزرگ را بما مي نماياند. آن حقيقت اين است كه اگر در جامعه ي اسلامي نماز در جايگاه شايسته ي خود قرارگيرد، همه ي تلاشهاي سازنده ي مادي و معنوي، راه خود را به سمت و سوي آرمانها ميگشايد و جامعه را به نقطه ي مطلوب آرماني اسلام ميرساند؛ و اگر از اهميت نماز غفلت شود و نماز مورد بي اعتنايي قرار گيرد، اين مسير به درستي طي نخواهد شد و تلاشها و مجاهدتها تأثير لازم را در رساندن به قله يي كه اسلام براي جامعه ي بشري ترسيم كرده است،‌ نخواهد داشت.
اين حقيقت، به همه ي ما هشدار ميدهد و وظيفه يي سنگين را به ياد ما مي آورد. تلاشهاي فرهنگي و هنري و برنامه ريزيهاي آموزشي و غيره، همه بايد به گونه يي طراحي و اجرا شود كه نماز، با كيفيت مطلوب، روز به روز در ميان مردم بويژه جوانان و نوجوانان رونق گيرد و همه به راستي از اين چشمه ي پاكي و روشني بهره مند گردند. بيشك دستگاههاي متعدد امور فرهنگي و آموزشي و صدا و سيما و دست اندركاران اداره ي مساجد، بيش از ديگران بايد احساس مسئوليت كنند.
از خداوند متعال كمك بخواهيد و دامن همت به كمر بزنيد و حركتي تازه در اين راه آغاز كنيد. خداوند يار و نگهدارتان.
سيدعلي خامنه اي
۱۳/شهریور/۱۳۹۱

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /