پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

دومین نشست اندیشه های راهبردی - قسمت اول

دومین نشست اندیشه های راهبردی - قسمت اول

دومین نشست اندیشه های راهبردی - قسمت دوم

دومین نشست اندیشه های راهبردی - قسمت دوم

دومین نشست اندیشه های راهبردی - قسمت سوم

دومین نشست اندیشه های راهبردی - قسمت سوم

دومین نشست اندیشه های راهبردی - قسمت چهارم

دومین نشست اندیشه های راهبردی - قسمت چهارم

دومین نشست اندیشه های راهبردی - قسمت پنجم

دومین نشست اندیشه های راهبردی - قسمت پنجم

دومین نشست اندیشه های راهبردی - قسمت ششم

دومین نشست اندیشه های راهبردی - قسمت ششم

دومین نشست اندیشه های راهبردی - قسمت هفتم

دومین نشست اندیشه های راهبردی - قسمت هفتم

دومین نشست اندیشه های راهبردی - قسمت هشتم

دومین نشست اندیشه های راهبردی - قسمت هشتم

دومین نشست اندیشه های راهبردی - قسمت نهم

دومین نشست اندیشه های راهبردی - قسمت نهم

دومین نشست اندیشه های راهبردی - قسمت دهم

دومین نشست اندیشه های راهبردی - قسمت دهم

دومین نشست اندیشه های راهبردی - قسمت یازدهم

دومین نشست اندیشه های راهبردی - قسمت یازدهم

بيانات در دومين نشست انديشه‌هاى راهبردى‌ با موضوع عدالت

بيانات در دومين نشست انديشه‌هاى راهبردى‌ با موضوع عدالت

بيانات در دومين نشست انديشه‌هاى راهبردى‌ با موضوع عدالت

در مرحله‌ى نظرى، آنچه كه ما ميخواهيم به آن برسيم، رسيدن به نظريه‌ى اسلامىِ ناب در باب عدالت است. البته بايد با نگاه متجددانه، با نگاه نوآورانه، به منابع اسلامى مراجعه كرد و آن نظريه را از متن منابع اسلامى - در چهارچوبهاى علمى و فنى خودش، كه بعضى از دوستان اشاره كردند - استخراج كرد. ما براى استنباط، شيوه‌ها، متدها و روشهاى علمىِ تجربه‌ى شده‌ى كاملاً حساب‌شده‌اى داريم؛ از اينها بايد استفاده شود. بنابراين در مرحله‌ى نظرى و نظريه‌سازى، بايد از منابع اسلامى و از متون اسلامى، نظريه‌ى ناب اسلام در باب عدالت به دست بيايد. من تكيه‌ام در اين نكته اين است كه نميخواهيم از مونتاژ و كنار هم چيدن نظريات گوناگونِ متفكرين و حكمائى كه در اين زمينه حرف زدند، يك نظريه به وجود بياوريم و توليد كنيم.

بيانات در دومين نشست انديشه‌هاى راهبردى‌ با موضوع عدالت

در مرحله‌ى نظرى، آنچه كه ما ميخواهيم به آن برسيم، رسيدن به نظريه‌ى اسلامىِ ناب در باب عدالت است. البته بايد با نگاه متجددانه، با نگاه نوآورانه، به منابع اسلامى مراجعه كرد و آن نظريه را از متن منابع اسلامى - در چهارچوبهاى علمى و فنى خودش، كه بعضى از دوستان اشاره كردند - استخراج كرد. ما براى استنباط، شيوه‌ها، متدها و روشهاى علمىِ تجربه‌ى شده‌ى كاملاً حساب‌شده‌اى داريم؛ از اينها بايد استفاده شود. بنابراين در مرحله‌ى نظرى و نظريه‌سازى، بايد از منابع اسلامى و از متون اسلامى، نظريه‌ى ناب اسلام در باب عدالت به دست بيايد. من تكيه‌ام در اين نكته اين است كه نميخواهيم از مونتاژ و كنار هم چيدن نظريات گوناگونِ متفكرين و حكمائى كه در اين زمينه حرف زدند، يك نظريه به وجود بياوريم و توليد كنيم.

پر بیننده ترین