پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هزاران‌ تن‌ از خواهران‌ پرستار

به‌ مناسبت‌ ولادت‌ با سعادت‌ حضرت‌ زينب‌ كبري‌(س‌) و روز پرستار صبح‌ امروز هزاران‌ تن‌ از خواهران‌ پرستار، دانشجو، بسيجي‌ و كاركنان‌ نهادهاي‌ فرهنگي‌، علمي‌، اجتماعي‌ و سياسي‌ در حسينيه‌ امام‌ خميني‌(ره‌) با حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ديدار كردند.
در اين‌ ديدار حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در سخناني‌ با اشاره‌ به‌ لشكركشي‌ آمريكا به‌ خليج‌ فارس‌ فرمودند: حضور تفنگداران‌ و ناوهاي‌ هواپيمابر آمريكا در خليج‌ فارس‌ و تبليغات‌ جنجالي‌ غرب‌ در مقابل‌ تحرك‌ عراق‌ و حتي‌ تحرك‌ نظامي‌ عراق‌ از نظر ما به‌ شدت‌ مشكوك‌ و مورد سوء ظن‌ است‌ و ما بر اين‌ باوريم‌ كه‌ استكباري‌ جهاني‌ در انديشه‌ آن‌ است‌ كه‌ به‌ هر نحو ممكن‌ پاي‌ خود را در اين‌ منطقه‌ محكم‌ كند انگليسيها زماني‌ حاكميت‌ مطلق‌ را در خليج‌ فارس‌ داشتند اما به‌ بركت‌ بيداري‌ ملت‌ ايران‌، حركت‌ اسلامي‌ و حوادث‌ گوناگون‌ قلع‌ و قمع‌ شدند و به‌ نظر مي‌رسد آمريكاييها قصد دارند جاي‌ پاي‌ آنها را پركنند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ دخالت‌ آمريكا در امور كشورهاي‌ ديگر را كه‌ به‌ بهانه‌ داشتن‌ منافع‌ صورت‌ مي‌گيرد اقدامي‌ مردود و مغاير با مقررات‌ و قوانين‌ بين‌المللي‌ دانستند و فرمودند: هدف‌ از تشكيل‌ سازمان‌ ملل‌ و كنوانسيونهاي‌ بين‌المللي‌ و صدور قطعنامه‌هاي‌ جهاني‌ آن‌ است‌ كه‌ يك‌ دولت‌ زورمند به‌ بهانه‌ داشتن‌ منافع‌ نتواند در امور كشورها و مناطق‌ مختلف‌ جهان‌ دخالت‌ كند. امنيت‌ خليج‌ فارس‌ به‌ عهده‌ كشورهاي‌ منطقه‌ است‌ و استكبار جهاني‌ حق‌ دخالت‌ در اين‌ منطقه‌ را ندارد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ضرورت‌ حساس‌ بودن‌ مردم‌ ايران‌ در قبال‌ تحولات‌ جاري‌ در منطقه‌ خليج‌ فارس‌ را مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: كساني‌ كه‌ اهداف‌ بزرگ‌ را دنبال‌ مي‌كنند دشمنان‌ بزرگي‌ نيز در پيش‌ رو دارند. بنا بر اين‌ ملت‌ ايران‌ بايد حساسيت‌ خود را نسبت‌ به‌ حوادث‌ جهان‌ حفظ كند زيرا دشمن‌ بيدار و در حال‌ توطئه‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ فرمودند: امروز در سراسر كشور اسلامي‌، جوانان‌ مؤمن‌، حزب‌اللهي‌ و خانواده‌هاي‌ به‌ شدت‌ پايبند به‌ اصول‌ انقلاب‌، زنان‌ و مردان‌ مؤمن‌ و برخوردار از روحيه‌ اي‌ بالا در صحنه‌، حضور فعال‌ دارند و در مقابل‌ هر دشمني‌ از كشور، اسلام‌، نظام‌ اسلامي‌، حيثيت‌ و استقلال‌ خود دفاع‌ مي‌كنند.
در اين‌ ديدار مقام‌ معظم‌ رهبري‌ ولادت‌ فرخنده‌ حضرت‌ زينب‌ (س‌) را به‌ بانوان‌ مسلمان‌ جهان‌ بويژه‌ زنان‌، مادران‌ و همسران‌ فداكار ايران‌ تبريك‌ گفتند و از پرستاري‌ و خدمتگزاري‌ به‌ بيماران‌ و دردمندان‌ به‌ عنوان‌ ارزشمندترين‌ و عزيزترين‌ حرفه‌ها ياد كردند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ نقش‌ با اهميت‌ زن‌ در جامعه‌ بشري‌ فرمودند: توليد مثل‌ و تربيت‌ كودك‌ در زمره‌ كارهاي‌ اساسي‌ آفرينش‌ محسوب‌ مي‌شود كه‌ به‌ طور طبيعي‌ زنان‌ عهده‌دار آن‌ هستند و قوام‌ زندگي‌ انسانها در جهان‌ به‌ زنان‌، به‌ همان‌ ميزاني‌ است‌ كه‌ به‌ مردم‌ وابسته‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ برخورداري‌ زنان‌ از ارزشهاي‌ معنوي‌ و درجات‌ انساني‌ مشابه‌ مردان‌ را از ديدگاه‌ اسلام‌ خاطرنشان‌ كردند و فرمودند:
اسلام‌، زن‌ را در جايگاه‌ حقيقي‌ خود قرار داده‌ است‌. زن‌ در مقياس‌ خانواده‌ و در ارتباط با فرزندان‌ از حق‌ بيشتري‌ بهره‌مند است‌. زيرا زحمت‌ و رنج‌ بيشتري‌ را تحمل‌ مي‌كند و براساس‌ عدل‌ الهي‌ ارزش‌ و حق‌ بالاتري‌ نيز به‌ او تعلق‌ مي‌گيرد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ رعايت‌ ضوابط مورد نظر اسلام‌ در محيط جامعه‌ را براي‌ حفظ عفت‌ جامعه‌ و بنيان‌ خانواده‌ ضروري‌ دانستند و فرمودند: اسلام‌ براي‌ خانواده‌ اهميت‌ بسيار زيادي‌ قائل‌ است‌ و در جهت‌ ممانعت‌ از تزلزل‌ بنيان‌ خانواده‌، رعايت‌ ضوابط و حد و مرزها را در محيط جامعه‌ لازم‌ و ضروري‌ مي‌داند. فرهنگ‌ اسلامي‌ فرهنگ‌ عدم‌ اختلاط زن‌ و مرد است‌ و اسلام‌ با هدف‌ تأمين‌ خوشبختي‌ و پيشرفت‌ زندگي‌ زن‌ و مردم‌ بر روي‌ اين‌ مسأله‌ سخت‌ گيري‌ كرده‌ است‌ و اين‌ نقطه‌ مقابل‌ خواست‌ قدرتمندان‌ و زراندوزان‌ شهوت‌ ران‌ جهان‌ است‌ كه‌ براي‌ از ميان‌ برداشتن‌ حجاب‌ بين‌ زن‌ و مرد تلاش‌ مي‌كنند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تأكيد بر ارتقاي‌ حقوق‌ زنان‌ در جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ در مقايسه‌ با دوران‌ حكومت‌ فرمودند: امروز در دوران‌ جمهوري‌ اسلامي‌ تعداد دختران‌ دانشجو و زنان‌ تحصيل‌ كرده‌ در مراكز آموزش‌ عالي‌، شمار زنان‌ شاغل‌ به‌ كار در مراكز پزشكي‌ و درماني‌ و نهادهاي‌ علمي‌ و تحقيقاتي‌ و نيز تعداد زنان‌ حاضر در صحنه‌ سياست‌ كشور و مجامع‌ بين‌المللي‌ با گذشته‌ قابل‌ مقايسه‌ نيست‌. زن‌ مسلمان‌ ايراني‌ امروز در مجامع‌ جهاني‌ و كنفرانسهاي‌ گوناگون‌ علمي‌ و سياسي‌ حضور قدرتمندانه‌اي‌ دارد و از حقوق‌ و نظر كشور و ملت‌ خود دفاع‌ مي‌كند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با تأكيد بر ضايع‌ شدن‌ حقوق‌ زنان‌ در جوامع‌ غربي‌ فرمودند: در جوامع‌ غربي‌ و آمريكايي‌ زن‌ مورد تحقير و ظلم‌ شوهر و فرزندان‌ قرار مي‌گيرد و از حق‌ مادري‌ به‌ معناي‌ واقعي‌ آن‌ محروم‌ است‌ اما در جامعه‌ اسلامي‌ ايران‌ زنان‌ ما در سطوح‌ عالي‌ زندگي‌ اجتماعي‌ قرار دارند و ارزشهاي‌ انساني‌ خود را با حضور در ميدان‌ جنگ‌ و فعاليتهاي‌ بازسازي‌ و ايفاي‌ نقش‌ قدرت‌ رواني‌ خود در پيشبرد اهداف‌ اسلام‌ و نظام‌ اسلامي‌ نشان‌ داده‌اند .
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ از چادر به‌ عنوان‌ يك‌ لباس‌ ملي‌ و اسلامي‌ مورد علاقه‌ زنان‌ مسلمان‌ ايران‌ نام‌ بردند و فرمودند: انبوه‌ دختران‌ و زنان‌ مؤمن‌ و حزب‌اللهي‌ كه‌ در دانشگاه‌ بهترين‌ علوم‌ را تدريس‌ و بالاترين‌ مدارج‌ علمي‌ را مي‌گذرانند و نيز شمار زيادي‌ از بانوان‌ جوان‌ ايران‌ كه‌ در آينده‌اي‌ نه‌ چندان‌ دور به‌ مقامات‌ عالي‌ علمي‌، فقهي‌ و فلسفي‌ دست‌ خواهند يافت‌ از افتخارات‌ نظام‌ اسلامي‌ محسوب‌ مي‌شوند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ به‌ تلاش‌ غرب‌ براي‌ حاكم‌ كردن‌ فرهنگ‌ خود در تمام‌ نقاط جهان‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: فرهنگ‌ غرب‌ به‌ مفهوم‌ برهنگي‌ و فساد فضاحت‌آميزي‌ است‌ كه‌ امروز بر زندگي‌ بسياري‌ از زنان‌ در كشورهاي‌ غربي‌ سايه‌ افكنده‌ و براثر تبليغات‌ غلط آنها فساد و بي‌بندوباري‌ در اين‌ جوامع‌ روز به‌ روز در حال‌ گسترش‌ است‌. آنها قصد دارند فسادي‌ را كه‌ خود گرفتار آن‌ شده‌اند به‌ كشورهاي‌ اسلامي‌ نيز صادر كنند ولي‌ ما آن‌ را براي‌ زندگي‌ اجتماعي‌ مضر مي‌دانيم‌ و روش‌ اسلامي‌ را به‌ عنوان‌ بهترين‌ روش‌، دستورالعمل‌ زندگي‌ خود قرار داده‌ايم‌ .
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ به‌ نقش‌ برجسته‌ و مهم‌ زنان‌ ايران‌ اسلامي‌ در مقابله‌ با جوسازيها و شايعه‌پراكنيهاي‌ دشمنان‌ اسلام‌ در داخل‌ كشور اشاره‌ كردند و فرمودند: پيشرفت‌ و ترقي‌ زنان‌ مسلمان‌ ايران‌، نيازمند كار و تلاش‌ بيشتري‌ است‌ و من‌ از تمامي‌ دختران‌ دانش‌آموز و دانشجو، زنان‌ تحصيل‌ كرده‌ و شاغل‌ و بانوان‌ خانه‌داري‌ كه‌ دلشان‌ به‌ نور ايمان‌ و روحيه‌ انقلابي‌ زنده‌ است‌ و محيط خانه‌ها را اسلامي‌ كرده‌اند، مي‌خواهم‌ كه‌ براي‌ ايفاي‌ نقش‌ فعال‌تر زن‌ مسلمان‌ در پيشرفت‌ امور جامعه‌ بينديشند و با ايجاد تشكل‌هاي‌ سياسي‌، انجام‌ كارهاي‌ علمي‌، ارائه‌ خدمات‌ ارزشمند و بالا بردن‌ سطح‌ معرفت‌ و معلومات‌ خود در مقابل‌ دشمنان‌ ايستادگي‌ كنند.
بنا بر همين‌ گزارش‌ پيش‌ از بيانات‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ دكتر مرندي‌ وزير بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشكي‌ در سخنان‌ كوتاهي‌ ولادت‌ با سعادت‌ حضرت‌ زينب‌ كبري‌(س‌) را به‌ محضر رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ تبريك‌ گفت‌ و اعتلاي‌ ابعاد معنوي‌ و اخلاقي‌ حرفه‌ پزشكي‌ و پرستاري‌ را يك‌ هدف‌ اساسي‌ جامعه‌ پزشكي‌ و پرستاران‌ كشور دانست‌.
اين‌ گزارش‌ همچنين‌ حاكيست‌ در اين‌ ديدار گروه‌ كثيري‌ از خواهران‌ پرستار، دانشجو، بسيجي‌ و كاركنان‌ بيمارستانهاي‌ وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشكي‌، دفتر مشاورت‌ رياست‌ جمهوري‌ در امور زنان‌، جمعيت‌ زنان‌ مسلمان‌، جامعه‌ زينب‌، وزارت‌ فرهنگ‌ و آموزش‌ عالي‌، حوزه‌ علميه‌ كوثر، ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌، سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌، شوراي‌ هماهنگي‌ زنان‌، دانشگاه‌ شاهد، بنياد فرهنگي‌ فاطمه‌ الزهرا، حوزه‌ علميه‌ جامعه‌ الزهراي‌ قم‌، گروهي‌ از خواهران‌ دانشجوي‌ بسيجي‌ دانشگاههاي‌ استان‌ تهران‌ و همچنين‌ جمعي‌ از خواهران‌ بسيجي‌ شهرهاي‌ همدان‌، خميني‌ شهر، اصفهان‌ و گرمسار و دانش‌آموزان‌ دختر مدرسه‌ رفاه‌ حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /