پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

استقبال و ديدار مردم شهر قم از رهبر معظم انقلاب

در آستانه‌ ولادت‌ با سعادت‌ امير مؤمنان‌ حضرت‌ علي‌(ع‌) مردم‌ شهر مقدس‌ قم‌، امروز با استقبالي‌ شكوهمند از حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ پيوند و ميثاق‌ خود را با رهبري‌ انقلاب‌ و ولايت‌ اسلامي‌، تحكيمي‌ دوباره‌ بخشيدند.
صدها هزار تن‌ از مردم‌ شهيدپرور و هميشه‌ در صحنه‌ شهرستان‌ قم‌، از اولين‌ ساعات‌ صبح‌ امروز به‌ خيابانها آمدند و با اجتماع‌ در دو طرف‌ مسير استقبال‌، مقدم‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ را با ابراز احساسات‌ صميمانه‌ و پرشور خود به‌ گرمي‌ گرامي‌ داشتند.
با ورود اتومبيل‌ حامل‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ به‌ دروازه‌ ورودي‌ شهر قم‌، خيل‌ عظيمي‌ از جمعيت‌ به‌ وجد آمده‌، با چهره‌هاي‌ شكفته‌ از لبخند شادي‌، اتومبيل‌ معظم‌له‌ را در بر گرفتند تا هزاران‌ شاخه‌ گل‌ را به‌ نشانه‌ عطر روحبخش‌ زندگي‌، نثار مقدمش‌ كنند. در طول‌ مسير استقبال‌، هزاران‌ تن‌ از روحانيون‌ نيز همراه‌ و همپاي‌ مردم‌ ايستاده‌ بودند تا محبت‌ و ارادت‌ خويش‌ را به‌ رهبر عزيز خود ابراز كنند و بر اطاعت‌ و تبعيت‌ خود از رهبري‌ معظم‌ انقلاب‌، تأكيدي‌ دوباره‌ نهند.
فضاي‌ شهر قم‌ به‌ دود اسپند و عطر گلاب‌، معطر و صداي‌ مردم‌ در گراميداشت‌ مقدم‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ يكپارچه‌ بود.
شعار >دسته‌ گل‌ محمدي‌، در روز ميلاد علي‌، به‌ شهر ما خوش‌ آمدي‌<، امروز در شهر علم‌ و اجتهاد طنين‌ دل‌انگيزي‌ داشت‌ و اشك‌ شوق‌ بر ديدگان‌ مردم‌ مشتاق‌ و با صفاي‌ اين‌ شهر مقدس‌، از پيوندي‌ عميق‌ و مستحكم‌ ميان‌ آنان‌ با رهبر محبوبشان‌ حكايت‌ مي‌كرد. خيل‌ عظيمي‌ از زنان‌ و مرداني‌ كه‌ در سال‌ 1342 با امام‌ خويش‌ عهد و پيمان‌ بسته‌ بودند، امروز نيز با دست‌پرورده‌ امامشان‌ پيوندها را تحكيم‌ كردند.
مردم‌ انقلابي‌ و حاضر در صحنه‌ قم‌ هزاران‌ پلاكارد را با مضاميني‌ زيبا و پرمعنا برافراشتند تا در ميلاد پربركت‌ مولي‌الموحدين‌ حضرت‌ علي‌ بن‌ ابي‌ طالب‌ عليه‌ اسلام‌، حضور سلاله‌ و نايب‌ حضرتش‌ را در شهر خود گرامي‌ بدارند. همچنين‌ دهها راس‌ گاو و گوسفند نيز به‌ نشانه‌ محبت‌ و صميمت‌ مردم‌ قم‌ به‌ رهبري‌ و ولايت‌ اسلامي‌، در مقدم‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌، قرباني‌ شد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ بلافاصله‌ پس‌ از ورود به‌ شهر قم‌ به‌ زيارت‌ مرقد مطهر حضرت‌ فاطمه‌ معصومه‌ (س‌) مشرف‌ شدند و در كنار ضريح‌ آن‌ حضرت‌ نماز گزاردند. معظم‌ له‌ سپس‌ در جمع‌ بزرگان‌، علماء، مدرسين‌ و فضلاي‌ حوزه‌ علميه‌ قم‌، در مسجد طباطبايي‌، كنار حرم‌ مطهر، حضور يافتند. در اين‌ ديدار، آيت‌الله‌ مشكيني‌ امام‌ جمعه‌ قم‌ و رئيس‌ مجلس‌ خبرگان‌ از طرف‌ مردم‌ قم‌ و طبقات‌ مختلف‌ علمي‌، فرهنگي‌ و اجتماعي‌ اين‌ شهر به‌ رهبر انقلاب‌ اسلامي‌، خير مقدم‌ گفت‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ نيز با تشكر از استقبال‌ گرم‌ و پرشور علما و فضلا و مردم‌ مؤمن‌ و انقلابي‌ قم‌، تصريح‌ كردند اينجانب‌ خود را طلبه‌اي‌ مي‌دانم‌ كه‌ در شهر قم‌ و بويژه‌ در جمع‌ علما و طلاب‌، احساس‌ انس‌ و صميميت‌ مي‌كند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ سپس‌ در اجتماع‌ باشكوه‌ مردم‌ قم‌ كه‌ در صحن‌ مطهر و خيابان‌ اطراف‌ ترتيب‌ يافته‌ بود حضور يافتند و به‌ احساسات‌ خالصانه‌ آنان‌ كه‌ با شعارهايي‌ در بيان‌ اطاعت‌ و تبعيت‌ از رهبري‌ معظم‌ انقلاب‌ توأم‌ بود پاسخ‌ گفتند.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ در اين‌ اجتماع‌ عظيم‌، طي‌ سخناني‌، اهميت‌ شهر مقدس‌ قم‌ را از جهات‌ مختلف‌ مورد اشاره‌ قرار دادند و وجود مضجع‌ شريف‌ حضرت‌ فاطمه‌ معصومه‌ (عليها سلام‌) و نيز مرقد صدها تن‌ از بزرگان‌، علما و شخصيتهاي‌ برجسته‌ اسلامي‌ را در شهر قم‌ به‌ عنوان‌ جهات‌ بارز و مهم‌ شهر قم‌، مورد تأكيد قرار دادند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، ريشه‌دار بودن‌ فرهنگ‌ مذهبي‌ و اسلامي‌ مردم‌ قم‌ در پيروي‌ از اهل‌ بيت‌ (عليهم‌ السلام‌) و نيز وجود بزرگترين‌ حوزه‌ علميه‌ را در اين‌ شهر، به‌ عنوان‌ دو خصوصيت‌ بارز شهر قم‌، خاطر نشان‌ كردند و افزودند: مردم‌ قم‌ در سال‌ 1342 و نيز در سال‌ 1356 دست‌ برادري‌ و جوانمردي‌ را از آستين‌ در آوردند و حركت‌ عمومي‌ و مبارزه‌ جويانه‌ ملت‌ ايران‌ عليه‌ رژيم‌ فاسد پهلوي‌ را شروع‌ كردند و دشمني‌ امروز مستكبران‌، ظالمان‌ و عناصر شرير با شهر قم‌ و مردم‌ انقلابي‌ اين‌ شهر نيز از آنجا ناشي‌ مي‌شود كه‌ قم‌ خيمه‌ اصلي‌ دستگاه‌ حركت‌ عظيم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ محسوب‌ مي‌شود.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌، اسلامي‌ بودن‌ انقلاب‌ را دليلي‌ بر تشديد و تداوم‌ دشمنيها عليه‌ انقلاب‌ و نظام‌ اسلامي‌ توصيف‌ كردند و افزودند: تجربه‌ انقلابهاي‌ مختلف‌ در كشورهاي‌ جهان‌ نشان‌ مي‌دهد كه‌ هر انديشه‌ و اقدامي‌ كه‌ متكي‌ به‌ ارزشهاي‌ معنوي‌ و اسلامي‌ نباشد، آسيب‌پذير و زايل‌ شدني‌ است‌، اما در انقلاب‌ اسلامي‌، خصوصيت‌ ايمان‌ اسلامي‌ و الهي‌، موجب‌ مي‌شود كه‌ انسانهاي‌ با ايمان‌ از قدرتهاي‌ مادي‌ نهراسند و در عمل‌ به‌ تكليف‌ و انجام‌ وظيفه‌، به‌ كمك‌ الهي‌ اميدوار باشند. مظهر اين‌ عقيده‌، امام‌ بزرگوار بود كه‌ در جنگ‌ و در مبارزه‌ سياسي‌ و اقتصادي‌، لحظه‌اي‌ به‌ خود ترديد راه‌ نداد و به‌ دشمن‌ تفهيم‌ كرد كه‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با تهديد و تطميع‌ وادار به‌ عقب‌ نشيني‌ نخواهد شد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، شيوه‌هاي‌ مختلف‌ ابراز دشمني‌ با انقلاب‌ و نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ را برشمردند و فرمودند: عاملي‌ كه‌ باعث‌ شد قدرتهاي‌ استكباري‌ عليه‌ انقلاب‌ اسلامي‌ تصميم‌گيري‌ كنند، جنايتكار فراري‌ را پناه‌ دهند، منطقه‌ را عليه‌ ايران‌ اسلامي‌ تحريك‌ كنند، در يك‌ جنگ‌ ناعادلانه‌، رژيم‌ متجاوز عراق‌ را از انواع‌ كمكهاي‌ خود برخوردار سازند و ايران‌ را تحت‌ محاصره‌ اقتصادي‌ قرار دهند، همچنان‌ باقي‌ است‌. اسلام‌ عاملي‌ است‌ كه‌ آمريكا و مستكبران‌، آن‌ را مزاحم‌ اهداف‌ خود مي‌دانند زيرا اسلام‌ مانع‌ تسلط دشمن‌ متجاوز بر مردم‌ مي‌شود و بديهي‌ است‌ هر مركزي‌ كه‌ به‌ اسلام‌ و انقلاب‌ پايبندتر است‌، دشمني‌ قدرتهاي‌ استكباري‌ نيز با آن‌ بيشتر است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ به‌ تبليغات‌ وسيع‌، متنوع‌ و پرهزينه‌ قدرتهاي‌ استكباري‌ عليه‌ مباني‌ اسلام‌ و انقلاب‌ و نيز روحانيت‌ اشاره‌ كردند و افزودند: با گذشت‌ هر سال‌ از پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌، دشمن‌ از تسخير نظام‌ و انقلاب‌ ملت‌ ايران‌ نااميدتر شده‌ است‌. اساس‌ كار دشمنان‌ بر تبليغات‌ متمركز است‌. آنها اميد بسته‌اند كه‌ از رهگذر تبليغات‌ ملت‌ ايران‌ را نسبت‌ به‌ آينده‌ نااميد كنند، اما با وجود تلاش‌ دشمن‌، ملت‌ ايران‌ امروز به‌ آينده‌ اميدوارتر از گذشته‌ است‌ و در صحنه‌، حضور مؤثر و تعيين‌كننده‌اي‌ دارد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌ ضرورت‌ ساختن‌ ايراني‌ آباد و پيشرفته‌ در ابعاد مختلف‌ زندگي‌ را خاطرنشان‌ كردند و فرمودند: ايران‌ بايد با دست‌ قدرتمند اسلام‌ ساخته‌ شود و اين‌ مهم‌ نيازمند تلاش‌، برنامه‌ريزي‌ و مجاهدت‌ است‌. آباداني‌ و پيشرفت‌ ايران‌، نمونه‌اي‌ از قدرت‌ سازندگي‌ اسلام‌ خواهد بود و امروز مسؤولين‌ كشور با اعتماد به‌ كمك‌ مردم‌، اميد، جرات‌ و شوق‌ يافته‌اند تا با كار و تلاش‌ خود، آينده‌ درخشاني‌ براي‌ اين‌ كشور تضمين‌ كنند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ از ملت‌ ايران‌، به‌ عنوان‌ ملتي‌ بي‌نظير، هماهنگ‌، يكصدا و يكدل‌ نام‌ بردند و فرمودند: اين‌ ملت‌ ثابت‌ كرده‌ است‌ كه‌ در ميدان‌ جنگ‌ و سازندگي‌ در مقابل‌ دشمن‌ مي‌ايستد و از هيمنه‌ ابرقدرتها باكي‌ به‌ دل‌ راه‌ نمي‌دهد و امروز آحاد مردم‌ بايد خط روشني‌ را كه‌ تا امروز پيموده‌اند، همچنان‌ ادامه‌ دهند و اتحاد و هماهنگي‌ خود را با مسؤولان‌ كشور نيز تحكيم‌ كنند.
بر پايه‌ اين‌ گزارش‌، پيش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ مسعودي‌، توليت‌ آستانه‌ مقدسه‌ حضرت‌ معصومه‌ (س‌) در سخنان‌ كوتاهي‌، مقدم‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ را به‌ شهر مقدس‌ قم‌ گرامي‌ داشت‌.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /