پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

اقامه نماز عيد سعيد فطر به امامت مقام معظم رهبري در مصلاى بزرگ امام خمينى

در طليعه عيد سعيد فطر، با حضور جمعيت ميليونى امت مسلمان تهران، (امروز) صبح يكشنبه نماز باشكوه فطر به امامت، امام المسلمين حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در مصلاى بزرگ امام خمينى (ره) برگزار شد.
مردم مسلمان تهران در پايان ماه مبارك رمضان با رويت هلال اول ماه شوال در ساعات اول بامداد امروز خود را جهت نماز عيد فطر به مصلاى بزرگ امام خمينى رساندند.
اجتماع باشكوه نماز با حضور چند ميليون از مؤمنين و نماز گزاران در يك هواى نسبتا سرد با صفوف بهم پيوسته و با نظم و روحيه اى الهى با نداى تكبير و دعاى ويژه روز فطر برگزار شد .
حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در خطبه اول نماز عيد سعيد فطر از اين روز به عنوان روز طهارت و تزكيه نفس از آلودگيهاى گوناگون ياد كردند و ضرورت اجتناب از آلودگيهاى ناشى از شهوت، غضب، حرص، بخل و اخلاق پليد و ضد انسانى را مورد تأكيد قرار دادند.
مقام معظم رهبرى عيد سعيد فطر را به مسلمانان جهان و بويژه ملت مؤمن و مجاهد ايران تبريك و تهنيت گفتند و فرمودند: كسى كه بتواند جان و روح خود را تزكيه و پاكسازى كند به فلاح و رستگارى دست خواهد يافت و اداى زكات فطر نيز موجب طهارت انسان از دنائت، لئامت، حرص و بخل مى شود.
حضرت آيت الله خامنه اى آلودگيهاى اخلاقى را موجب گرفتار شدن انسان در دنياى تيره و تار دانستند و فرمودند: در نظام جمهورى اسلامى ايران كه نظام الهى و حكومت قرآنى است انسانها بهتر مى توانند طهارت خود را تأمين كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بر نيازمندى جهان بشريت به پيام تطهير ملت ايران تأكيد كردند و فرمودند: امروز مردم دنيا در معرض ظلم، زورگويى و تبعيض قرار دارند و در بسيارى از كشورها آلودگيهاى شهوانى، سياسى و مالى گريبان ملتها را گرفته است كه اين همه از عدم تزكيه و تطهير انسانها ناشى مى شود.
مقام معظم رهبرى زكات، روزه گرفتن و عيد سعيد فطر را عامل تطهير و تزكيه مسلمانان خواندند و فرمودند: به بركت همين طهارت ايران اسلامى آباد و آزاد خواهد شد، توسعه پيدا خواهد كرد و به فضل پروردگار فقر، تبعيض، بدبختى و ناملايمات گوناگون زندگى از بين خواهد رفت.
حضرت آيت الله خامنه اى در پايان خطبه اول نماز عيد فطر به دست اندركاران امور مالى، سياسى و اجتماعى هشدار دادند مراقب خطرات ناشى از آلودگيهايى كه در معرض آن قرار دارند باشند و به اين ترتيب تقواى خدا را پيشه كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى در خطبه دوم نماز عيد فطر از عميق تر شدن بيدارى اسلامى در سطح جهان به عنوان يكى از معجزات اسلام و انقلاب نام بردند و نقش اول در اين گرايش و توجه عمومى به سوى اسلام و انقلاب اسلامى را متوجه ملت بزرگ ايران دانستند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى حضور صريح، كوبنده و قاطعانه مردم ايران را در صحنه انقلاب پاسخى روشن به تلاشهاى خيانت آميز دشمنان اسلام توصيف كردند و فرمودند: اجتماع عظيم ملت مسلمان ايران در عرصه هاى عبادت در روز عيد فطر در هيچ جاى دنياى اسلام تشكيل نمى شود و مى توان گفت كه در هيچ نقطه اى از جهان اين همه جوان در يك مراسم مذهبى و اسلامى با اين همه تراكم و شور و شوق شركت نمى كنند.
مقام معظم رهبرى اخبار دروغ برخى از خبرگزاريهاى وابسته به قدرتهاى استكبارى را عكس العمل خشم و كينه آنها از ملت ايران خواندند و فرمودند: به فضل پروردگار و با كمك دست قدرتمند خداوند در روز 22 بهمن يكبار ديگر چشمهاى پربغض دشمنان اسلام متحير خواهد شد و دلهاى پركينه آنان خواهد لرزيد.
حضرت آيت الله خامنه اى بر بى ثمر بودن توطئه هاى دشمنان اسلام عليه انقلاب اسلامى و ملت ايران تأكيد كردند و فرمودند: به موازات بيدارى و عشق عمومى ملتها به اسلام و ملت انقلابى ايران، توطئه دشمنان اسلام نيز روز به روز بيشتر شده است.
ايجاد اختلاف بين كشورها و ملتهاى مسلمان، سرگرم كردن دولتهاى اسلامى به امور حقير و كوچك و غافل كردن آنان از پرداختن به امور مهم يكى از توطئه هاى حساب شده دشمنان اسلام است.
آنان سعى دارند با ايجاد بهانه هايى براى اختلاف و تفرقه ميان كشورهاى اسلامى، توجه جهان اسلام را از دشمن حقيقى خود يعنى صهيونيستها منحرف كنند و اين مسأله در منطقه ما شدت بيشترى دارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى ايجاد ترس و هراس در كشورهاى حاشيه جنوبى خليج فارس نسبت به جمهورى اسلامى ايران را يكى از تلاشهاى تبليغاتى و ترفندهاى سياست بازانه استكبار برشمردند و فرمودند: هدف از اين تلاش استكبار، فروش هر چه بيشتر سلاح و تأمين حضور نظامى خود در منطقه است و اين سؤال باقى است كه اين كشورها چه وقت به خود مى آيند و مى فهمند كه آمريكا خير آنها را نمى خواهد و تنها در صدد تأمين منافع نامشروع خود است.
مقام معظم رهبرى با تأكيد بر اجتناب جمهورى اسلامى ايران از هرگونه تعرضى به كشورهاى همسايه طى 18 سال پس از پيروزى انقلاب فرمودند: دولت، ملت و مسؤولان جمهورى اسلامى ايران بارها اعلام كرده اند كه نسبت به كشورهاى همسايه خود، هيچگونه نظر تعرض آميزى ندارد و تا كنون هيچ تيرى را به طرف مرزهاى همسايه پرتاب نكرده است و ما تنها در برابر تيرهايى كه به طرف ما پرتاب شد هيچ كارى جز دفاع از خود انجام نداده ايم .
حضرت آيت الله خامنه اى ناتوانى كشورهاى همسايه را براى تحت فشار قرار دادن كشور پهناور و ملت نيرومند ايران مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: ملت، دولت و نيروهاى مسلح جمهورى اسلامى ايران هرگز مقاصد توسعه طلبانه و تجاوزگرانه نداشته و ندارد و در آينده نيز نخواهد داشت.
رهبر معظم انقلاب اسلامى حفظ امنيت منطقه خليج فارس را براى ملت ايران حائز اهميت بسيار دانستند و فرمودند: خليج فارس، منطقه حساسى است و دشمنانى كه از بيرون منطقه به عنوان دوستى با كشورهاى حاشيه جنوبى خليج فارس به اين منطقه مى آيند بايد مراقب رفتار خود براى حفظ امنيت آن باشند زيرا بيشترين ضربه از هرگونه نا امنى را كسانى خواهند خورد كه زمينه آن را فراهم كرده اند و بيشترين خسارت بر كشورهايى وارد خواهد آمد كه ثروتشان، كشورشان و سرزمين خود را در اختيار متجاوزين بيگانه قرار داده اند .
مقام معظم رهبرى در بخش ديگرى از سخنانشان به جديت ملت ايران در عرصه سازندگى اشاره كردند و فرمودند: دولت و ملت ايران، قواى مقننه، مجريه و قضاييه با برنامه ريزيهاى ميان مدت و بلند مدت خود در تلاش هستند كه امور خود را هر چه بهتر و بيشتر سامان بخشند و به فضل پروردگار در اين راه موفق خواهند شد.
حضرت آيت الله خامنه اى در پايان خطبه دوم نماز عيد سعيد فطر ضرورت حفظ وحدت كلمه ملت ايران را مورد تأكيد قرار دادند و آن را موجب عزت، اقتدار، آبرو، حيثيت و تأثيرگذارى ملت ايران بر ملتهاى ديگر جهان دانستند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /