پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پيام به مناسبت پنجمين گردهمايى بسيج دانشجويى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى، به مناسبت برگزارى پنجمين گردهمايى بسيج دانشجويى، پيامى فرستادند كه توسط حجت الاسلام والمسلمين محمدى عراقى، در دانشگاه امام حسين(ع) قرائت شد.
متن پيام به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزان، بسيج دانشجويى يكى از ارزنده ترين يادگارهاى امام راحل بزرگوار ما است. آن روزى كه آن حكيم فرزانه، يكى از ضرورى ترين تشكلها را بسيج دانشجو و طلبه اعلام كرد، كمتر كسى به اهميت حضور اين مجموعه ى ارزشمند در دانشگاه كشور واقف بود، و امروز كه دانشگاه و همه ى عرصه هاى زندگى، صحنه ى زورآزمايى فرهنگى - سياسى تبليغاتى استكبار و صهيونيسم با انقلاب و نظام اسلامى است، روشن بينى امام بزرگوار ما از هميشه آشكارتر گرديده است. در صحنه اى كه دشمن با ابزار فرهنگى و تكيه بر سلاح تبليغ، مزورانه به ميدان مى آيد، چه كسى شايسته تر از دانشجو و طلبه است كه در صفوف مقدم اين دفاع مقدس قرار بگيرد و با تكيه بر ايمان صادقانه و منطق قوى و عمل صالح خود، دشمن را مغلوب و رسوا كند.
آرى، بسيج مدرسه ى عشق است، و در همه ى ميدانهاى دشوار، فقط حضور عاشقانه و مخلصانه است كه مى تواند پرچم حق و عدل و راستى و ايمان را به اهتزاز در آورد و جنود شيطان را منهزم سازد.
دانشجوى بسيجى، آن عنصر نورانى و پاك نهادى است كه در حال فراگرفتن دانش و آماده سازى علمى و فكرى خود براى شركت در پيشرفت مادى ملت و كشورش چراغ ايمان و هدايت را نيز در دل خود و در محيط دانشگاه فروزان مى كند و فضا را با صلاح و صفا و نورانيت خود، نورانى مى سازد. دانشجوى بسيجى كسى است كه دشمن كمين گرفته را از ياد نمى برد و غافلانه، خود و دانشگاه و كشورش را به دست تطاول دشمن نمى سپرد. دانشجوى بسيجى، جوانى خود را مغتنم مى شمرد و از لحظه هاى گرانبهاى آن براى خودسازى علمى و فكرى و روحى بهره مى گيرد. دانشجوى بسيجى، پيكار فرهنگى و فكرى و عقلانى را نيز مانند حضور در ميدانهاى جنگ، با تكيه بر هوشمندى و تلاش و توكل به پيش مى برد و خود را در همه حال، سرباز اسلام و انقلاب و فرزند خمينى كبير مى شمرد. بسيج دانشجويى در عين آن كه يك تشكل نظم يافته و برخوردار از سازماندهى است، نه در جناحهاى سياسى، هضم و حل مى شود و نه خود را رقيب سازمانهاى دانشجويى متعارف مى شمرد. هر دانشجويى با هر سليقه ى سياسى، اگر پايبند به ارزشهاى انقلاب و آماده ى حضور در عرصه ى مبارزه ى فرهنگى و سياسى با استكبار و ايادى آشكار و نقابدار آن است، مى تواند در خيل بسيجيان دانشگاه و عضوى از بسيج دانشجويى باشد.
عزيزان، سلاح شما ايمان صادقانه و منطق مستحكم و عزم پولادين است. نبايد تصور كرد كه بسيج دانشجويى حتى در دورانى كه كشور در حال جنگ مسلحانه نيست، يك مجموعه ى نظامى است. سازمان بسيج در دوران حاضر بايد كانون رشد و اشاعه ى تفكر بسيجى باشد و تفكر بسيجى تركيبى است از ايمان عميق، تلاش مخلصانه، هشيارى در شناخت دشمن، گذشت و ايثار در برابر دوست، ايستادگى و مقاومت شجاعانه و خستگى ناپذير... و اين است آن حقيقت والايى كه امام بزرگوار ما به خاطر آن، بسيجى بودن را افتخار خود مى دانست.
امروز دانشگاه، بيش از هميشه به بسيج دانشجويى و بسيج دانشجويان در صراط مستقيم انقلاب نيازمند است و تشكل بسيج دانشجويى، بيش از هميشه به خودسازى و هوشمندى و پايدارى.
اميد است همگى، مشمول تفضلات الهى و منظور نظر حضرت بقيه الله (ارواحنا فداه) باشيد.
سيد على خامنه اى
14/7/77
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /