پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پيام تبريك‌ به ملت و دولت‌‌ لبنان به مناسبت پيروزي‌ بر دشمن‌ غاصب‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در پيامي‌، پيروزي‌ حق‌ بر باطل‌، مقاومت‌ اسلامي‌ لبنان‌ بر دشمن‌ غاصب‌ و خلق‌ حماسه‌ جاودان‌ را به‌ ملت‌، دولت‌ و رزمندگان‌ مقاومت‌ اسلامي‌ لبنان‌ تبريك‌ گفتند.
متن‌ پيام‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ به‌ اين‌ شرح‌ است‌.
بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌
و مثل‌ آنان‌ در انجيل‌، چون‌ كشتزاري‌ است‌ كه‌ جوانه‌ خود را از خاك‌ برآورد، پس‌ آن‌ را مايه‌ دهد تا ستبر شود، و بر ساقه‌ خود بايستد، و دهقانان‌ را به‌ شگفت‌ آورد، تا خدا از بالندگي‌ آنان‌ كافران‌ را به‌ خشم‌ افكند.
خدا به‌ كساني‌ از آنان‌ كه‌ ايمان‌ آورده‌ و كارهاي‌ شايسته‌ كرده‌اند آمرزش‌ و پاداش‌ بزرگ‌ وعده‌ كرده‌ است‌. "قرآن‌ مجيد" پيروزي‌ ملت‌ عزيز لبنان‌ كه‌ به‌ بركت‌ مقاومت‌ شجاعانه‌ و بي‌گسست‌ جوانان‌ حزب‌الله‌ و مقاومت‌ اسلامي‌ لبنان‌، بر آن‌ كشور مظلوم‌ و مجروح‌ ارزاني‌ شد، پديده‌اي‌ بزرگ‌ و بي‌سابقه‌ و سرشار از درس‌ و عبرت‌ است‌.
اينك‌ ملتهاي‌ عرب‌ و مسلمان‌ براي‌ نخستين‌ بار شاهد عقب‌ نشيني‌ خفت‌بار و از سر ناچاري‌ غاصبان‌ صهيونيست‌ از سرزميني‌ هستند كه‌ سالها آن‌ را ملك‌ طلق‌ خود پنداشته‌ و هرگونه‌ گفت‌وگو درباره‌ آن‌ را رد مي‌كردند. اين‌ حادثه‌ عظيم‌، منشاء مقايسه‌اي‌ به‌ ياد ماندني‌ ميان‌ دوگونه‌ رفتار با دولت‌ خشن‌ و زورگوي‌ صهيونيست‌ و حاميان‌ بي‌انصاف‌ آن‌ است‌: رفتاري‌ از سر شجاعت‌ و عدالت‌خواهي‌ و متكي‌ بر فداكاري‌ مؤمنانه‌ جوانان‌، و رفتاري‌ از سر تسليم‌ و گريز و متكي‌ بر تصميم‌ مستكبران‌.
پيروزي‌ مقاومت‌ اسلامي‌ و سازمان‌ حزب‌ الله‌ سرافراز لبنان‌ و موفقيت‌ افتخارآميزي‌ كه‌ براي‌ ملت‌ خود آفريدند، به‌ همه‌ مي‌آموزد كه‌ صراط مستقيم‌ به‌ سوي‌ آزادي‌ و استقلال‌، جز رفتار شجاعانه‌ و عدالت‌خواهانه‌ و متكي‌ بر ايمان‌ و آگاهي‌ جوانان‌ حق‌طلب‌ نيست‌.
اكنون‌ همه‌ معادلات‌ سياسي‌ و محاسبات‌ مادي‌، مقهور فداكاري‌ جوانان‌ مؤمن‌ و مخلص‌ شد كه‌ آرايشهاي‌ فريبنده‌ ارتش‌ غاصب‌ صهيونيست‌ و قضاوتهاي‌ عجولانه‌ درباره‌ شكست‌ناپذيري‌ آن‌ را به‌ چيزي‌ نگرفته‌ و نيروي‌ فداكاري‌ و ايثاري‌ را كه‌ آيات‌ با هره‌ اسلام‌ و قرآن‌ در ذهن‌ و دل‌ آنان‌ پديد آورده‌ بود به‌ درستي‌ ارج‌ نهادند. به‌ وعده‌ الهي‌ اطمينان‌ يافتند و جانهاي‌ پاك‌ خود را به‌ ميدان‌ بردند.
اكنون‌ درستي‌ قضاوت‌ روشن‌بيناني‌ آشكار گشت‌ كه‌ علاج‌ زورگويي‌ و قساوت‌ صهيونيستهاي‌ غاصب‌ را فقط در منطق‌ مقاومت‌ و جهاد و ايثار مي‌ديدند.
بي‌شك‌ اين‌ تجربه‌ بزرگ‌، جوانان‌ فداكار فلسطيني‌ و ديگر جوانان‌ پاك‌ نهاد عرب‌ را در راه‌ مبارزه‌ بي‌امان‌ بر ضد دشمن‌ غاصب‌ و سفاك‌ پايدارتر از گذشته‌ خواهد ساخت‌.
اينجانب‌ به‌ همه‌ جهان‌ اسلام‌، مخصوصا به‌ ملت‌ لبنان‌ كه‌ چنين‌ جواناني‌ را در دامان‌ خود پروردند و با دست‌ و زبان‌ و دل‌،آنها را ياري‌ كردند و نيز به‌ دولت‌ لبنان‌ كه‌ اين‌ فداكاريها را به‌ طور شايسته‌ پاس‌ داشتند و بخصوص‌ به‌ رهبران‌ و آحاد حزب‌ الله‌ و مقاومت‌ اسلامي‌ لبنان‌ كه‌ در اين‌ مبارزه‌ دشوار، هرگز از پاي‌ ننشستند، صميمانه‌ تبريك‌ مي‌گويم‌ و آنان‌ را به‌ صبر و توكل‌ و مقاومت‌ تا تحقق‌ آخرين‌ هدفهايشان‌ توصيه‌ مي‌كنم‌.
درود خدا و بندگان‌ صالحش‌ بر شما و همه‌ مجاهدان‌ في‌سبيل‌الله‌.
والسلام‌ عليكم‌ و رحمه‌ الله‌
سيد علي‌ خامنه‌اي‌
4/3/79
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /