پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمعي‌ از فرماندهان‌ و رزمندگان‌ عمليات‌ آزادسازي‌ خرمشهر و خانواده‌هاي‌ شهداي‌ اين‌ عمليات‌

در آستانه‌ سوم‌ خرداد سالروز فتح‌ خرمشهر، امروز جمعي‌ از مردم‌ خرمشهر و آبادان‌ و فرماندهان‌ و رزمندگان‌ عمليات‌ آزادسازي‌ خرمشهر و خانواده‌هاي‌ شهداي‌ اين‌ عمليات‌ با حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ديدار كردند:
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در اين‌ ديدار با تبريك‌ سالگرد حادثه‌ ماندگار فتح‌ خرمشهر و همچنين‌ سالروز آغاز امامت‌ و ولايت‌ حضرت‌ بقيه‌الله‌ الاعظم‌ (عج‌) تصريح‌ كردند: در فتح‌ خرمشهر جهانيان‌، كارآمدي‌ انقلاب‌، اسلام‌ و ملت‌ مؤمن‌ را مشاهده‌ كردند.
ايشان‌ با بيان‌ شرايط زمان‌ تجاوز عراق‌ به‌ ايران‌ و حمايت‌ همه‌ جانبه‌ و بي‌دريغ‌ شوروي‌ و آمريكا و كشورهاي‌ بلوك‌ شرق‌ و غرب‌ آنزمان‌ و كشورهاي‌ منطقه‌ از عراق‌ و همچنين‌ وضعيت‌ داخل‌ كشور و عدم‌ انسجام‌ نيروهاي‌ مسلح‌، آزادسازي‌ خرمشهر را شبيه‌ به‌ معجزه‌ توصيف‌ كردند و با اشاره‌ به‌ كلام‌ امام‌ كه‌ فرمودند خرمشهر را خدا آزاد كرد، افزودند: خرمشهر با توكل‌ بر خدا و ايمان‌ نيروهاي‌ ارتش‌، سپاه‌ و بسيج‌ و استفاده‌ از همه‌ امكانات‌ موجود و تدبير صحيح‌ در آن‌ شرايط نابرابر از اشغال‌ دشمن‌ خارج‌ شد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با يادآوري‌ ماههاي‌ اول‌ تجاوز عراق‌ و اشغال‌ بخشهاي‌ وسيعي‌ از مناطق‌ مرزي‌ كشور و فشار مجامع‌ سياسي‌ به‌ ايران‌ براي‌ مذاكره‌ با عراق‌ خاطرنشان‌ كردند: در آنزمان‌ منطق‌ امام‌ (ره‌) اين‌ بود كه‌ تا دشمن‌ متجاوز در خاك‌ كشور است‌ هرگونه‌ مذاكره‌اي‌ ذلت‌بار و از موضع‌ ضعف‌ خواهد بود لذا امام‌ با توكل‌ بر خدا و بينش‌ روشن‌ بر اين‌ منطق‌ صحيح‌ پافشاري‌ نمودند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تأكيد بر اينكه‌ بعد از فتح‌ خرمشهر نيز بخشهاي‌ ديگري‌ از ميهن‌ اسلامي‌ همچنان‌ در اشغال‌ دشمن‌ بود افزودند: در آن‌ هنگام‌ انسانهايي‌ كه‌ حاضر به‌ كوچكترين‌ تلاش‌ براي‌ منافع‌ كشور و انقلاب‌ نبودند، بحث‌ مذاكره‌ و خاتمه‌ جنگ‌ را مطرح‌ كردند، در حاليكه‌ هنوز تهديد دشمن‌ بسيار جدي‌ بود.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، تصميم‌ امام‌ (ره‌) مبني‌ بر عدم‌ قبول‌ آتش‌بس‌ را در چنين‌ شرايطي‌ ناشي‌ از يك‌ بينش‌ خردمندانه‌ دانستند و تأكيد كردند: امام‌ (ره‌) با تصميم‌ منطقي‌ خود در آنزمان‌ توانست‌ ملت‌ ايران‌ را سرافراز نمايد و ملت‌ ايران‌ ثابت‌ كرده‌ است‌ هنگامي‌ كه‌ دفاع‌ از كشور و ارزشهاي‌ والاي‌ اسلامي‌ و شرف‌ و كرامت‌ ملت‌ در ميان‌ باشد از همه‌ توان‌ خود استفاده‌ و دشمن‌ را مغلوب‌ مي‌كند.
ايشان‌ رمز موفقيت‌ و ايستادگي‌ ملت‌ ايران‌ را تكيه‌ بر اسلام‌ و ايمان‌ ناشي‌ از آن‌ دانستند و خاطرنشان‌ كردند: امروز آمريكا و جبهه‌ استكبار تمام‌ تلاش‌ خود را براي‌ گرفتن‌ عناصر قدرت‌ و مقاومت‌ ملت‌ ايران‌ يعني‌ ايمان‌، اتكاء به‌ نفس‌، اتحاد و اميد به‌ آينده‌ معطوف‌ كرده‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با اشاره‌ به‌ برخي‌ افراد از درون‌ تهي‌ كه‌ دائما در تلاش‌ براي‌ بزرگ‌ جلوه‌ دادن‌ دشمن‌ و كوچك‌ شمردن‌ توانايي‌هاي‌ مردم‌ هستند تصريح‌ كردند: برخلاف‌ القائات‌ اين‌ افراد دنياطلب‌ و ضعيف‌، ملت‌ ايران‌ از قدرت‌ حركت‌ و توانايي‌ حل‌ مشكلات‌ برخوردار است‌ زيرا داراي‌ اسلام‌، ايمان‌ و اتحاد حقيقي‌ با مسؤولان‌ مي‌باشد و دشمن‌ در برابر يك‌ ملت‌ منسجم‌، مؤمن‌ و داراي‌ اميد به‌ آينده‌ كاري‌ از پيش‌ نخواهد برد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تأكيد بر اينكه‌ براي‌ حل‌ مشكلات‌ بايد دولت‌، مجلس‌ و قوه‌ قضاييه‌ به‌ وظايف‌ اصلي‌ خود عمل‌ نمايند افزودند: امروز هرگونه‌ سرپيچي‌ مسؤولان‌ از وظايف‌ اصلي‌ و مشغول‌ شدن‌ به‌ امور ديگر، خيانت‌ است‌ و لعنت‌ ابدي‌ را بهمراه‌ خواهد داشت‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ مسؤولان‌ را به‌ زنده‌ نگه‌ داشتن‌ روح‌ اسلامي‌ در خود و پرهيز از اشرافيگري‌، سودجويي‌ و منفعت‌طلبي‌ توصيه‌ و خاطرنشان‌ كردند: عده‌اي‌ بدليل‌ ضعف‌ دروني‌ خود يا ترس‌ از تهديدات‌ آمريكا و يا گرايش‌ به‌ وعده‌هاي‌ آمريكا دچار ضعف‌ و سستي‌ شده‌اند و با متهم‌ كردن‌ جوانان‌ مؤمن‌ و مديران‌ با ايمان‌ كشور، مي‌گويند بايد تسليم‌ آمريكا شويم‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ افزودند: در شرايطي‌ كه‌ آمريكا صراحتا نظام‌ اسلامي‌ را تهديد و به‌ ملت‌ ايران‌ اهانت‌ مي‌كند عده‌اي‌ دم‌ از مذاكره‌ با آمريكا مي‌زنند كه‌ اين‌ افراد يا با الفباي‌ سياست‌ و يا با الفباي‌ غيرت‌ آشنايي‌ ندارند. ايشان‌ تصريح‌ كردند: طرح‌ اينگونه‌ مسائل‌ در اين‌ شرايط، اهانت‌ به‌ عزت‌ و غيرت‌ ملت‌ ايران‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با تأكيد بر اينكه‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ همواره‌ با كشورهايي‌ كه‌ به‌ نظام‌ اسلامي‌ و آرمانهاي‌ آن‌ احترام‌ گذارده‌اند، ارتباط و همكاري‌ داشته‌ است‌، خاطرنشان‌ كردند: آمريكا هويت‌ اسلامي‌ و ملي‌ مردم‌ ايران‌ را قبول‌ ندارد و صراحتا از اقدام‌ بر ضد نظام‌ اسلامي‌ و تصويب‌ بودجه‌ براي‌ اين‌ اقدام‌ سخن‌ مي‌گويد.
در اين‌ ديدار پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، پدر شهيد محمدجهان‌ آراء در سخنان‌ كوتاهي‌ به‌ بيان‌ گوشه‌هايي‌ از ايثار و فداكاري‌ رزمندگان‌ اسلام‌ در دفاع‌ از خرمشهر و آزادسازي‌ اين‌ شهر پرداخت‌ و ياد و خاطره‌ شهداي‌ فتح‌ خرمشهر را گرامي‌ داشت‌.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /