پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پيام خطاب به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي

حضرت آيةالله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي و ولي امر مسلمين جهان امروز طي پيام بسيار مهمي خطاب به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و ملت رشيد و بزرگ ايران ضمن تشكر از همه اقشاري كه در گرامي داشت وحدت و در تقويت پيوند ميان دولت و ملت اعلام موضع كرده‌اند، يكپارچگي مردم و اعتماد ميان ملت و دولت را از مهمترين علل موفقيت و قدرت ملت ايران در برابر خصومت ها و توطئه هاي دشمنان در دوران ده سالهي پس از پيروزي انقلاب اسلامي دانستند.
رهبر مستضعفين جهان در اين پيام با تأكيد بر اصل ولايت فقيه و پيوستن همه ي راه هاي اصلي نظام به مركز ولايت اظهار داشتند: ولايت فقيه، نقطه ي درخشان نظام اسلامي و تحقق آن، يادگار ارزنده و فراموش نشدني حضرت امام خميني قدس سره است. مردم ما در طول يازده سال اخير، وفاداري و اخلاص كامل خود را نسبت به اين اصل در همه ي ميدان ها نشان داده اند و امام عظيم الشأن ما خود بزرگ ترين مدافع و سرسخت ترين پشتيبان اين اصل و پذيراي جدي همه ي آثار و لوازم آن بوده اند.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين در اين پيام آورده اند: اينجانب به پيروي از آن بزرگوار با همه ي وجود و توان از اين اصل و لوازم آن دفاع خواهم كرد و به كمك الهي به تكليف خود در همه ي موارد عمل خواهم كرد.

متن اين پيام به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
حضرات نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي دامت تائيداتهم و عموم ملت رشيد بزرگ ايران دامت شوكتهم و عزتهم .
جاي بسي خوشوقتي است كه نهاد هاي مردمي و دل ها و زبان ها و حنجره هاي انقلابي و مجلس شواري اسلام كه تجلي گاه حضور مردم و مظهر آراء آنان است. يك بار ديگر دلبستگي و وفاداري خود را به اصل ولايت فقيه و پشتيباني خود را از دولت وكارگزاران مورد اعتماد مردم ابراز كردند و مشت محكمي بر دهان آنان كه ملت ما را دچار تفرقه و اضطراب و نوميدي مي پسندند زدند.
توجه به توطئه هاي پيچيدۀ دشمنان نظام اسلامي كه از كينه ي عميق آنان نسبت به اسلام و مسلمين ناشي مي شود، هر فرد آگاه و دلسوز را به هوشياري و مراقبت هرچه بيشتر فرا مي خواند و تقواي فردي و سياسي را بالخصوص براي آنان كه سهم و تاٌثير بيشتري در جريان امور كشور دارند، فرض و حتم مي سازد.
اين جانب ضمن تشكر از همه ي افراد و گروه هاي مزبور كه در گرامي داشت وحدت و تقويت پيوند ميان دولت و ملت اعلام موضع كردند به ويژه از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي كه با هم آوازي اكثريتي قاطع، عدم اختلاف در مسائل اساسي را عملاً نشان دادند، تذكراتي را به همه ي برادران و خواهران و عموم ملت ايران عرض مي كنم:

1- يكپارچگي اقشار مختلف مردم و اعتماد و محبت ميان ملت و دولت، يكي از مهمترين علل موفقيت و قدرت ملت ايران در برابر خصومت ها و توطئه هاي دشمنان در دوران ده ساله و لذا امام فقيد و عزيزمان رضوان الله عليه بيش از هرچيز بر آن تأکيد كرده و اصرار ورزيده است، اكنون كه دشمنان از تحميل جنگ و فشار هاي اقتصادي و محاصره ي تبليغاتي براي به زانو درآوردن ملت ايران طرفي نبسته اند، مهمترين تلاش هاي خود را در ايجاد تفرقه در صفوف شما ملت عزيز و مسؤولان محترم متمركز ساخته و با توجه به فقدان خسارت بار امام بزرگوارمان به توفيق خود در اين حركت شيطاني چشم اميد دوخته اند. برهمه ي كساني كه دلشان براي اسلام و استقلال و سربلندي كشور مي طپد، فرض و لازم است كه بيش از هر روز از وحدت صفوف ملت پاسداري كنند و اختلافات سليقه اي و سياسي و شخصي را به تنازع و تفرقه نكشانند. مخصوصاً نمايندگان محترم ملت در مجلس شوراي اسلامي، بايد به دقت مراقب باشند كه مبادا خداي نخواسته اظهارات آنان دلسردي و يأس را از تريبون عمومي مجلس در سطح جامعه پراكنده سازد بلكه قولاً و عملاً مظهر يكپارچگي ملت باشند.
2- همه مي دانند كه امام فقيد و عزيز مان حمايت از دولت را وظيفه ي هميشگي خود و ديگران مي دانستند و در طول ده سال اخير در كنار تدكرات و ارشادات پدرانه، همواره از دولت ها ئي كه پي در پي در راس كار بوده اند بي دريغ و سخاوتمندانه حمايت مي كردند. اين بدان معناي نبود كه دولت هاي گذشته هرگز در عمل و سياست و تدبير دچار اشتباه نمي شدند، بلكه از آن رو بود كه تحمل بار سنگين اداره ي كشور آن هم در شرايط دشوار جهاني و با وجود دشمنان سوگند خورده ي كوچك و بزرگ، جز با حمايت صميمانه ي عموم ملت و در راٌس همه، رهبر و مقتداي آنان، به هيچ وجه امكان پذير نبود. امام عزيز با حمايت دولت در حقيقت بخشي از سهم سنگين خود در اداره ي كشور را ايفاء مي كردند.
امروز دولت تازه نفس و كار آمدي كه با مديريت شخصيتي ممتاز و مورد اعتماد امام و امت، كمر به باز سازي كشور و ترميم ويراني هاي جنگ تحميلي بسته، باسياست ها و عملكرد هاي خود دشمنان خبث را سراسيمه و غافلگير كرده است.آنها كه مي خواهند ايران هميشه فقير و محتاج و وابسته باشد از سياست هائي كه ايران را به سمت توسعه ي اقتصادي و خودكفائي و بي نيازي از ديگران حركت مي دهد به شدت بيمناك اند و با شيوه هائي بس پيچيده و توطئه آميز با آن مخالفت مي كنند. رمز موفقيت دولت و قوۀ قضائيه و مقننه در پشتيباني قاطبه ي ملت از آنها است. هرحركت و گفتاري كه روح اعتماد مردم به اين قوا و كارگزاران آن را متزلزل و در پشتيباني، اندك خللي وارد سازد، حرام شرعي و خيانت ملي است.
3- مجلس شوراي اسلامي نقطه ي اميد نظام و مظهر اقتدار و اختيار ملت است. جايگاه مقدسي است كه هميشه و درهمه احوال، مي تواند و مي بايد راي و اراده ي ملت مسلمان و انقلابي را به كرسي بنشاند و مصلحت مردم را در شكل مقررات لازم الاتباع در بافت و رفتار نظام و حكومت، تضمين كند، خانه ي مردم و ملجاء دولت مردمي و مظهر ارزش هاي اسلام ناب محمدي صلي الله عليه و آله و به تعبير امام حكيم و فقيد مان، عصاره ي فضائل ملت است، در اين مجلس، دور شدن از فضائل و پايبند شدن به اغراض شخصي و گروهي و آلوده شدن به هوا هاي سياسي و نفساني از هر كس كه باشد مردود و محكوم است، در اين مجلس، رأي بايد تابع معرفت، و بحث بايد دور از تنازع و جدال باشد. در هر موضعگيري و هر سخني بايد رضاي خدا و مصلحت انقلاب و خواست و نياز مردم در نظر گرفته شود، همواره در اين مجلس، معدود افرادي بوده اند كه از اين تكاليف غفلت ورزيده و راه، كج كرده اند و شايد امروز نيز باشند، ليكن اكثريت قاطع نمايندگان محترم كه بحمدالله در همه ي دوره ها و امروز، در راه راست اسلام و انقلاب حركت مي كرده اند و مي كنند، بايد پاس نعمت بزرگ جمهوري اسلامي را بدارند و در اعمال و آراء گفتار خود، خدا را حاضر و ناظر بدانند و مصلحت انقلاب و كشور را با هيچ چيز ديگر معاوضه ننمايند، البته مجلس همواره بايد به وظايف قانوني خود عمل و از حق قانوني خود استفاده كند اما هم نمايندگان محترم و هم مردم رشيد ما قادرند تفاوت ميان عمل به تكليف قانوني و عمل بر طبق غرض شخصي و سياسي را درك كنند.
4- اصل ولايت فقيه و پيوستن همه ي راه هاي اصلي نظام به مركزيت، نقطه ي درخشان نظام اسلامي و تحقق آن، يادگار ارزنده و فراموش نشدني حضرت امام خميني قدس سره است.
مردم ما درطول يازده سال اخير، وفاداري و اخلاص كامل خود را نسبت به اين اصل در همه ي ميدان ها نشان داده اند و امام عظيم الشأن ما خود بزرگترين مدافع و سرسخت ترين پشتيبان اين اصل و پذيراي جدي همه ي آثار و لوازم آن بود. اين اصل همان ذخيره ي پايان ناپذيري است كه بايد مشكلات نظام جمهوري اسلامي را درحساس ترين لحظات و خطر ناكترين گردنه هاي مسير پر خطر جمهوري اسلامي،حل كند و گره هاي ناگشودني را بگشايد.
دفاع غيورا نه ي امام عزيز از مسئله ولايت و رهبري كه بيگمان تصدي رهبري بوسيله خود آن بزرگوار كمترين تاٌثيري در آن نداشت، ناشي از درك و ايمان عميق به همين حقيقت بود و امروز اين جانب به پيروي از آن بزرگوار، با همه ي وجود و توان از اين اصل و لوازم آن دفاع خواهم كرد و به كمك الهي به تكليف خود در همه ي موارد عمل خواهم كرد. خدشه در التزام به ولايت فقيه و تبعيت از رهبري، خدشه در كليت نظام اسلامي است و اين جانب اين را از هيچكس و هيچ دسته و گروهي تحمل نخواهم كرد.
البته امروز بحمدالله و توفيق كليه ي آحاد و گروه هاي خط امام ملتزم به ولايت فقيه و از رهبري مي باشند و اميد است كه زمينه براي رمي افراد و گروه ها به عدم التزام به آن هرگز فراهم نگردد خداوند همه ي ما را مشمول هدايت و كمك خود فرمايد و پنجه ي قدرتمند ملت مسلمان و انقلابي ما را بر دست خيانت كار دشمنان پيروزگرداند.

انه سميع مجيب
والسلام عليكم و رحمت الله
سيد علي خامنه اي
18/10/68
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /