پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

اعطاي درجه به فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي

در اين مراسم ابتدا آقاي محسن رضائي فرمانده كل سپاهپاسداران انقلاب اسلامي و سپس سرتيپ علي شهبازي رئيس ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران درجات لشكري خود را از دست فرمانده كل قوا دريافت داشتند و بدنبال آن آقاي رحيم صفوي جانشين فرماندهي كل سپاه و بيست و شش تن ديگر از فرماندهان و مسئولان رده هاي مختلف سپاه پاسداران كه طي قريب هشت سال جنگ تحميلي رشادت ها وخدمات بزرگي را در راه دفاع از حريم مقدس اسلام، انقلاب و ميهن اسلامي به انجام رسانيده اند به افتخار دريافت درجه سرتيپي نايل شدند.
در اين مراسم حضرت آيت الله خامنه اي همچنين به خانواده هاي معظم يازده تن از شهداي سپاه پاسداران در رده فرماندهي لوح درجه سرلشكري و به بستگاه پنج تن ديگر از فرماندهان شهيد لوح درجه سرتيپي اهداء كردند. فرمانده كل قوا همچنين شرح وظايف نمايندگي ولي فقيه در سپاه پاسداران را به حجةالاسلام والمسلمين محمدي عراقي نماينده مقام معظم رهبري در سپاه و شرح وظايف نيروي هوايي سپاه پاسداران را به محسن رضائي فرمانده كل سپاه اعطاءفرمودند.
در پايان اين مراسم حضرت آيةالله خامنه اي طي بياناتي كه خطاب به حاضرين ايراد فرمودند مجاهدتها و فداكاريهاي رزمندگان اسلام را مورد تمجيد قرار دادند وهدف از اعطاء لوح درجه به بستگان معظم شهدا را اداي نوعي احترام نسبت به مقام شامخ آنان ذكر كردند.
فرمانده كل قوا از نظم دقيق به عنوان اساس موجوديت يك سازمان نظامي نام بردند و افزودند: درجه به معناي يك نظم دقيق و تعيين موضع و ارتباط ويژه در بين كساني است كه در خدمت دفاع از انقلاب و كشور قرار دارند و اين نظم وسازمان منظم با درجات نظامي ظهور پيدا ميكند. منطق نظامي منطق نظم است. نظم دقيق حد فاصل بين يك سازمان نظامي با تشكيلات ديگر است و بدون آن نظام و يك سازمان نظامي موجوديت نخواهد يافت.
حضرت آيةالله خامنه اي در پايان سخنانشان مسئوليت سنگين فرماندهان سپاه و ارتش را به آنان خاطر نشان ساختند و اظهار اميدواري كردندكه اعطاي درجه به نيروهاي سپاه پاسداران موجب افزايش همكاريها و هماهنگي هاي بيشتر بين سازمانهاي نظامي در جهت دفاع از ارزش ها و اهداف والاي انقلاب اسلامي شود.
بر پايه همين گزارش پيش از بيانات مقام معظم رهبري دكتر فيروزآبادي رئيس ستاد فرماندهي كل قوا طي سخنان كوتاهي سالروز ولادت پر بركت امام حسين عليهالسلام مقتداي پاسداران اسلام را به رهبر انقلاب اسلامي تبريك گفت و مراتب تشكرفرماندهان سپاه و ارتش را به خاطر دريافت درجات سرداري از دست فرمانده كل قوا يادآور شد.
اين گزارش حاكيست در اين مراسم رئيس گروه و مشاوران نظامي فرمانده كل قوا، رؤساي دفاتر عقيدتي - سياسي و حفاظت و اطلاعات ستاد فرماندهي كل قوا، وزيردفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، فرماندهان نيروهاي سه گانه ارتش و نيروهاي مختلف سپاه پاسداران و رؤساي سازمانهاي عقيدتي ـ سياسي و حفاظت و اطلاعات ارتش، سپاه، وزارت دفاع و فرماندهان نيروهاي انتظامي حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /